Wij gaan in juli een rondreis maken door Marokko. Het lijkt ons geweldig om in de woestijn te overnachten en een tocht met kamelen te maken. Waar en hoe kunnen we dat het beste boeken.
Annelies
Juli is wel zo’n beetje de heetste maand van het jaar in Marokko. De woestijn is prachtig (ik organiseer zelf woestijnreizen; www.beamulder.nl), maar in juli veel te heet. Van oktober t/m april is de beste tijd, nog overdag tegen de 30 graden en 's-nachts vriest het soms.
In Zagora en ook Mhamid heb je verschillende organisaties met wie je de woestijn in kunt trekken. Via iemand in Nederland die goede ervaringen met hem heeft, kan ik je een adres geven van een kleine organisatie in Zagora: Sahara-peace. De eigenaar is Mbark El Aichi, zijn mailadres: [EMAIL=“sahara.peace@yahoo.fr”]sahara.peace@yahoo.fr. Hij is ook te vinden op facebook met zijn mailadres.
Veel plezier in dat prachtige land.
Groet, Bea Mulder
Hoi, hoi,
Juli is idd een hete maand om te gaan, maar goed, als je toch in Marokko bent is het absoluut zeer de moeite waard om naar de woestijn te gaan.
Ik ben echt verliefd geworden op de woestijn en ga as april terug voor een week.
In okt 2010 ben ik ook geweest en ben ik via deze organisatie in de woestijn gekomen: Caravane Cimes et Dunes, 00212667481723, www.saharatrekking.com.
Nu ga ik mee met 1 van de gidsen die ik daar heb leren kennen. Eventueel kan ik ook zijn emailadres geven.
Tip: Ga 2 nachten iig, omdat het zo indrukwekkend is en niet duur ook.
Veel plezier!
Hoi Annelies,
De woestijn is echt heel mooi. Ik ben met A.Annouch geweest en het was heel goed georganiseerd en het is inderdaad niet duur.
Voor zijn mailadres kun je kijken op marokko-service-reizen.nl. je kunt ook altijd alleen contact opnemen voor informatie.
Echt een aanrader. Veel plezier met voorbereiden! groetjes Marja