Zin om mee te gaan en je te laten onderdompelen in de weldadigheid van deze eindeloze leegte en stilte?
Van 23 december 2012 t/m 4 januari 2013 (en in febr/maart 2013) organiseer ik i.s.m. een professionele Marokkaanse gids een 13-daagse WANDELTREKTOCHT MET KAMELEN DOOR DE SAHARA. Met o.a. overnachtingen in Marrakech, 8 dagen wandelen met bagagevervoer en overnachting in een prachtige kasbah nabij een oud ommuurd dorp, de ksar Tamnougalte.
We lopen door eindeloze vlaktes, kamperen in de zandduinen, slapen onder een hemel vol sterren… genieten van een vuur, het ritme van kamelen en van de muziek van onze Marokkaanse begeleiders…
Mocht je toch graag de woestijn in willen? Van 23 februari t/m 7 maart 2013 organiseer ik opnieuw een 13-daagse WANDELTREKTOCHT MET KAMELEN DOOR DE SAHARA. Met bagagevervoer, overnachtingen in Marrakech en de Vallée du Draa en zo mogelijk bezoek aan de kasbah Aït ben Haddou…
Ook deze reis organiseer ik in samen met Mohamed, een professionele en geregistreerde Marokkaanse gids.
We lopen door eindeloze vlaktes, kamperen in de zandduinen, slapen onder een hemel vol sterren… genieten van een vuur, het ritme van kamelen en van de muziek van onze Marokkaanse begeleiders…
Februari/maart vind ik altijd een prettige tijd om in de woestijn te zijn. De dagen zijn al weer langer en de avonden en nachten minder koud… heerlijk ontspannen… en heerlijk om na het wandelen en 's-avonds nog lekker buiten te zitten.
NB: in het voorjaar en de zomer organiseer ik weer wandelreizen door het Saghro-gebergteen de Hoge Atlas: Rozen- en M’Gounvalleien Imilchil… heel anders dan de woestijn, maar zeker zo mooi.