Hoi, ik ga in augustus een week naar Marrakech en vroeg mij af of ik dan ook een korte trip kan maken naar de woestijn; eventueel met overnachting.
Hoi, hoi,
Ja hoor, dat is goed te doen!
Met een (grand) taxi of de bus van Supratours naar Zagora en van daaruit een agency zoeken, zoals van Caravane Cimes et Dunes (www.saharatrekking. com ).
Dit is een kantoor dat zowel korte als lange woestijntrips totaal verzorgd(incl eten, kameel, ovenachting eventueel) en niet duur is. Ik weet niet hoe lang je wilt gaan, maar met 1 overnachting in de woestijn ben je op deze manier 3 dgn kwijt. Je houd dan nog genoeg tijd over voor Marrakech en de mooie oude stad vermoed ik.
Veel plezier!
Groet Suzanne
www.sahrasoul.com (voor langere woestijntrips en rondreizen door Marokko)
hallo,
Werk in Ouarzazate als chauffeur/gids en verkoop veel reizen richting een de sahara en ook meerde plekken in t zuiden van Marokko. Bekijk de website www.reisdoormarokko.nl.
groetjes,
Hallo,
Is het niet te warm om in augustus naar de woestijn te gaan? Wij vertrekken maandag en zullen spijtig genoeg de woestijn moeten overslaan.
mvg
Melanie
Het kan idd heel erg warm zijn, maar het kan ook best meevallen. Goed de weerberichten in de gaten houden, voldoende water drinken en hoofdbedekking dragen. Je kunt terplekke bekijken of je alsnog naar de woestijn wilt gaan of niet.
Iig veel plezier!
hoihoi,
ik ga in september 12 dagen naar Marrakech en wil een 3 of 4 daagse tour doen, ik heb nu een tour gevonden :
Dag 1
Marrakech - Ouarzazate
Dag 2
Ouarzazate - El Kelaa M’gouna - Dades Vallei - Todra
Dag 3
Todra - Tinejdad - Goulmima - Erfoud - Merzouga
Dag 4
Merzouga - Tazarine - N’koub - Tansikht - Agdz - Marrakech
Ik vind het wel fijn dat het vanuit Marrakech is, en geloof dat je heel veel ziet bij deze tour! Maar je komt niet langs/door ; Ait Ben-Haddou is als ik het goed zie, of wel? En dat is toch juist zo mooi??
Deze tour is met een 4x4 en prive chauffeur die nederlands spreekt. Maar is voor 2 personen 400 euro pp. Is dat duur? Is dat in Marrakech zelf veel goedkoper te krijgen?? en kunnen de gidsen die die tours organiseren die je vanuit Marrakech boekt, wel engels? Anders heb je er nog niks aan…
groetjes!
ps iemand nog tips voor goedkope tickets? en voor een goed/leuk hotel met zwembad?
Volgens mij kun je via RyanAir via Weeze heel goedkoop vliegen.