Ik ga komende zomer met mijn broer drie weken naar Marokko. We willen sowieso graag naar Marakech en zijn dan ook op zoek naar goedkope Hostels of hotelletjes daar. Hebben jullie nog tips en kunnen jullie een inschatting maken hoeveel dat ongeveer gaat kosten?
Daarna denken we aan Casablanca en dan via de kust omhoog om met de boot naar Malaga te gaan en van daar weer terug te vliegen.
Ik hoor hier ook goede verhalen over Essaouira, hoewel die van een oudere datum zijn. Zijn er mensen die het de laatste tijd bezocht hebben?
Ik ben net vier dagen terug van mijn vakantie uit Marokko. Ik ben eerst drie dagen in Marrakech geweest, is een mooie stad maar de mensen zijn opdringerig en niet zo aardig als in de overige plaatsen die we bezocht hadden. Vanuit Marrakech, waar we een auto hebben gehuurd, zijn we eerst naar Ait Benadou gereden (dat is een kasba waar de film lawrence of arabia en jewel of the nile zijn opgenomen). Mooie plek. Toen door naar Zagora en Mhamid (daar houdt de weg op en sta je in de woestijn). Hier moet je echt heen, je voelt je dan helemaal alleen in Marokko.
Vanaf Zagora via Taroundant (niet echt speciaal) naar Agadir en daarna Essaouira. En dat laatste plekje is echt fantastisch. Goed eten, super leuk relaxed stadje. Houd je van surfen dan zit je helemaal goed, want is windzeker.
Indien je je auto parkeert dan heb je altijd beveiliging s nachts, wat ongeveer 60 tot 80 eurocent kost (5 en 10 dirham).
In Nederland hadden we de plekken in Marrakech al geregeld (www.hostelworld.com/www.riadmorroco.com). We hebben in Marrakech in een Riad geslapen en dat is echt iets wat je moet doen. Het zijn echt supermooie oude Marokkaanse panden (ietwat duurder maar zo sfeervol). Ik kan je Riad Puchka en Riad O2 echt aangeraden. Ook de slaapplaats in Essaouria hebben we al besproken, Les Matin Bleus. De overige hotels kwamen uit de Lonely planet en Trotter. Kies dan niet gelijk voor de budgethotels maar naar de gradatie erboven, want dan heb je een kamer met a/c en twee losse bedden en dan zijn de prijzen voor een kamer per nacht ongeveer 170-200 dirham (15 en 18 euro).
Hoi
Ik ben vorig jaar in Essaouira geweest en ik kan je zeggen dat het er zomers erg druk is. In het hoogseizoen hebben ook alle Marokkanen uit Marrakesh vakantie. Omdat het daar erg warm is zomers trekken ze massaal naar de kust (Essaouira). Er is dan ook geen hotelletje meer te krijgen. Ik had daar weinig hinder van omdat ik in een appartement zat.
Als je nog vragen hebt wil ik ze met plezier beantwoorden!! Gr.v Willem
Hoe kwam jij dan aan dat appartement. is dat te huur en aan welke prijs moet je dan denken.
Of i via internet ook te boeken of in ieder geval engelstalig daar mijn frans miserabel is.
Als je goeie en niet te dure adressen heb zou ik ook wel interesse hebben
mar
Misschien is dit berichtje wat laat! Maar in Marokko kun je vaak gewoon naar de betreffende plaats gaan en als je rond het station wat laat vallen dat je op bezoek bent naar een appartement, dan zijn er meestal wel een paar mensen die je daar snel aan kunnen helpen!
Ik weet niet of dit een goed idee is,die mensen vragen meestal exorbitante prijzen.De prijzen liggen meestal veel te hoog,omdat ze euro/dollar-tekentjes in hun ogen zien wanneer ze rijke westerlingen voorbij zien wandelen.Ik raad het af!
Ik ben Hollander en woon al 11 jaar in Marokko in het zuiden en hab een camping op het randje van de Sahara (Zie: www.paradise-garden-maroc.com). Als jullie vragen hebben over onderkomen in Marokko kan ik jullie misschien wel helpen. Ikzelf verhuur een appartementje in Marrakech voor 30 Euro per dag (www.paradise-garden-maroc.com/apartment_nl.htm). Jullie kunnen me altijd een mailtje sturen,of via MSN (toearegfox@hotmail.com), Yahoo MSN, ICQ (478011054), of AOl MSN (toearegfox@aim.com) bereiken. We kunnen dan zo voor niets met elkaar babbelen.
Voor goedkope hotels, vragen naar (Bolokat) een wijk naast de broemde plein Jamaa el fan, in het centrum van de medina van Marrakech, daar zijn er goedkope hotels.
Nederlandse sprekende gids in Marrakech nodig:
U kunt Mohamed mailen: marrakechguide@outlook.com
Mss dat iemand er wat aan heeft. Ik ga altijd naar riad Celia in marrakech. Prima kamers, veilig en vlakbij t plein. Ook wel een bij hotel foucauld geslapen op t plein. Vraag dan om een kamer achterzijde, anders veel te veel lawaai.
In essaouria slaap ik altijd in een appartement van een Nederlandse vrouw. Erg netjes en schoon en twee grote slaapkamers. De appartementen die op der rotonde worden aangetroffen vind ik niet zo fijn en schoon.