Marokko met klein kind

Wij zouden graag een weekje op vakantie gaan naar Marokko met onze dochter van 20 maanden. Ik zat te denken aan 3/4 dagen Marrakech en 3/4 dagen Essaouira. Is het makkelijk om na ons verblijf in Marrakech een auto met kinderzitje te huren en naar Essaouira te rijden? En qua accomodatie geven we de voorkeur aan appartementjes met een aparte slaapkamer, zodat onze dochter 's avonds eerder naar bed kan en wij niet stil hoeven te zijn. Heeft iemand daar tips voor? Ik heb al wel zitten googelen maar vond eigenlijk alleen hotels.

Alvast bedankt!

Hoi,

ik heb marokko ook met mijn kinderen bezocht.Mijn dochtertje was toen pas 3 maanden.Dit kan en is geen enkel probleem.Let goed op wat je eet. Geen softijs alleen verpakt ijs.Let goed op salades. Groente wat je kookt is het beste.Pamers en luier doekjes kan je bij marjan halen.Ook pap mocht je kleine di nog eten.
Wat betreft je reis naar marakesch en essaouira. Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar hou wel in de gaten dat marakesch heel warm kan zijn. Wat je ook kan doen is naar agadir gaan en dan kan je de volgende appartementen boeken Igoudar,intouriste en rihab. De laatste twee zijn vrij nieuwe maar liggen wel verder weg van alle gezellige dingen in het hartje van agadir.Igoudar ligt daar midden in.Ook tevens ons vaste stekkie. Je kunt dan vanaf daar een auto huren en zelf er naar toe rijden. Marakesch is ongeveer 3,5 uur rijden.je kunt dan in etappes gaan pak je eerst b.v marakesch en dan paar dagen later essaouira.
Dit kan natuurlijk ook vanuit marakesch allemaal.Het is maar wat je zelf wilt. Ik vind marakesch ontzettend leuk maar het is er warm en ben daar toch wel na 2 dagen wel weer uit gekeken.En essaouira is ook leuk voor een dag of 2 en dan heb je ook wel alles gezien. Ook omdat je met een kind reist denk ik dat je beter een vast stekkie kan hebben en dan van daar uit reist. Maar ja ik hoop dat je wat aan de info hebt.Wil je nog meer weten dan kan je altijd mailen.
gr patricia

Hallo,

Marrakech en Essaouira zijn twee hele leuke bestemmingen. Naar mijn mening kun je je bij beide locaties best 3 of 4 dagen vermaken. Wij vonden beiden ook veel leuker dan Agadir, wat meer vergelijkbaar is met een Europese badplaats.

Her huren van een auto met een kinderzitje is geen probleem. Wij hadden er één met twee zitjes nodig, al hadden we die al wel vanuit Nederland geregeld.

Appartementjes met aparte slaapkamers zijn er niet veel. Wel hadden wij in Marrakech een hotel met aparte slaapkamers.

Je zou kunnen proberen om een goede babyfoon mee te nemen. In de kleinere hotels kan je dan je kindje op bed leggen en zelf nog wat drinken op balkon, in de lobby of restaurant.

Over de warmte van Marrakech: je zit met zo’n kleine niet vast aan de zomervakantie. Wij gingen in Oktober en hadden een heerlijk weertje. Essaouira was vanwege de wind wel een beetje fris. Beste reistijd lijkt me September.

Meer info over onze vakantie in Marokko vind je op onze site:

Op die pagina ook een link naar ons eigen reisverslag.