Ik heb gisteren totaal onverwachts een ticket naar marroko geboekt met mn man en 2 kinderen van 4 en 6 jaar.
We gaan in november en heb er héél erg veel zin in.
We vliegen naar agadir omdat we daar heen een goedkope vlucht konden krijgen maar eigenlijk lijkt agadir me een beetje te toeristisch (we wonen zelf in het toerisme,op mallorca).
Marrakech lijkt me geweldig om een paar dagen naar toe te gaan.
Heeft iemand tips omtrend een kindvriendelijk hotel in agadir, niet te duur maar wat wel leuk is voor de kids, een leuke verblijfplaats in Marrakech voor 2 nachten en een tip wat beter is- met de bus naar Marrakech of een auto huren?
Elke andere tip is ook welkom…die watervallen vlakbij agadir bijvoorbeeld, waar liggen die, is dat dichtbij?
Alvast harstikke bedankt!!
>>>
Ik ben net terug van een weekje Marokko, combinatie van Marrakech en Agadir gemaakt, Agadir is inderdaad heel toeristisch, wel mooie stranden en lekker zee, 2 nachten is inderdaad voldoende. Ik heb zelf in Club Med gelogeerd niet heel voordelig, wel all inclusive. Op families gericht wel vnl Fransen. Andere kindvriendelijke hotels RIU.
Wij zijn begonnen in Marrakech en via Essouira naar Agadir gereden. Marrakech-Essouira is 3 1/2 uur en Essouira- Agadir ruim 4 uur.
Essouira is ook heel leuk om een nachtje te slapen. Veel hippies, heel relaxt plaatsje.
Terug hebben wij snelste weg vanaf Agadir naar Marrakech genomen, ruim 5 uur over gedaan. In km is het niet ver maar kost veel tijd.
Ik vond het wel een hele leuke ervaring, natuur is mooi, je moet alleen de tijd nemen (ivm veel vrachtverkeer, 2 baanswegen, en rijden door bergen) niet in donker rijden en op snelheid letten ivm vele politieagenten.
Met bus zijn er goede verbindingen met Supratours.
Marrakech, leuke cafe’s met dakterras om wat te drinken, cafe des epices en cafe arabe.
Heel veel plezier in Marokko!
bedankt voor je berichtje, waar hebben jullie overnacht in Marrakech?
Ik heb gelezen over die riads en dat lijkt me wel wat maar het zijn er zo veel dat ik niet weet welke ik moet kiezen.
Ik wil liever een auto huren maar mn man denkt dat het met de bus beter is, hoe is het rijden in Marrakech zelf? Erg gaotisch of is het wel te doen?
Groetjes, wendy
Beste Wendy,
In Marrakech is het inderdaad erg chaotisch om te rijden, we hadden een auto bij Hertz gehuurd en een van de medewerkers was zo vriendelijk om ons de stad uit te rijden, we hebben hem geld voor taxi terug gegeven.
Eenmaal terug in Marrakech zijn we wel zelf de stad in gereden (een uitdaging) toen waren we (bijna) gewend aan de chaos en de auto.
Wij hebben in Marrakech aantal nachten bij Club Med overnacht en laatste nacht in Riad Harmonia, vond het erg leuk, www.harmonia.com
Ik zie dat achterop visitekaartje van Riad Harmonia nog een leukere Riad staat Riad Zenithya www.zenithya.com
Succes met voorbereidingen voor jullie reis! En als je vragen hebt hoor ik het wel.
Groetjes Sandra
Nou, wij hebben er zin, dank je voor je reacties.
Ik denk toch dat we dan met de bus gaan (dan is mn man wat rustiger, haha) want ik zag dat de verbindingen heel goed zijn en er wel 12 bussen per dag gaan.
Hotels heb ik nog niet geboekt maar dat doe ik deze week.
Groetjes,
Wendy