agadir-marrakech

Wij gaan in mei twee weken naar Agadir (club med). Van menigeen hoor ik dat je niet in Marokko bent geweest als je Marrakech niet hebt gezien. Ik vraag me af of er mensen zijn die dat als excursie hebben gedaan. Het lijkt mee een hele reis om daar te komen, zeker een dagretour. Vliegen is ook een hele onderneming. Graag jullie ervaringen en ook nog wat tips over Agadir, we willen niet alleen maar “dom” op het resort zitten. :vak02:

Hoi,

Er worden zeker wel dagtrips aangeboden en volgens mij rijden er ook bussen (ben je wel een tijdje onderweg). Je kunt ook een auto huren en een nachtje een Riad boeken in Marrakech. Is een super leuke stad en zeker de moeite waard.

Wat ietwat dichterbij ligt is, is de plaats Essaouira. Daar moet je zeker heen. Heel relaxed. Kun je heerlijk verse vis eten bij de haven. Stadje is mooi en je wordt niet zo opdringerig geholpen zoals in Marrakech. Ik vond het een verademing, moet ook eerlijk bekennen leuker dan Agadir.

Hallo Karin, dank voor je reactie. Misschien een domme vraag: wat is een Riad?

Hallo

Riad is een soort hotelletje of appartement waar je kunt slapen,maar veel leuker.je moet maar eens op internet kijken.
Agadir is zeker een leuke stad,maar in marrakech is veel meer te zien,is ook een konings stad.Agadir is echt een badplaats en voor een goed en leuk uitgaans leven,veel discotheken.Essaouira is ook leuk,ligt er een beetje aan waar je van houd.maar zeker alledrie de moeite waard.Trouwens Taroudant is ook de moeite waard en ligt maar 80 km van Agadir.
Als ik jullie was zou ik een auto huren,kunnen juliie makkelijk al die steden af.En bv voordat jullie naar Marrakech gaan eerst langs Taroudant,is op de zelfde weg.Taroudant is een kleine
stad,maar ook heel leuk en de moeite waard,je kunt er veel zilver kopen en goedkoop.Kortom er is genoeg te doen en te zien.Jullie hebben ook een leuk hotel en ligt centraal,beter kun je het niet hebben.ik wens jullie een fijne vakantie toe.

PS Wat jullie kunnen doen is een boekje kopen over Marokko voordat jullie weggaan. Een aanrader is :Wat en Hoe (Zo heet dat boek)

Hallo,

Leuk dat jullie naar agadir gaan. Ik kom nu al zo’n 12 jaar in marokko. Bevalt heel goed. Als jullie een auto huren dan kan je makkelijk overal zelf naar toe rijden. Naar marakesch is het ongeveer 3,5 uur rijden. Leuke route wel. Je ziet veel onderweg. Je kan ook via club med gaan die zullen ongetwijfeld een 1 daagse of een 2 daagse trip hebben. Leuk is de 2 daagse want dan ga je waarschijnlijk ook naar de fantasia show net even buiten marakesch. Dit is een soort show met eten erbij heel leuk om te doen moet je zeker niet over slaan mocht je zelf met de auto gaan. Als je in marakesch een hotel pakt en je vraagt ernaar in het hotel dan kunnen ze je er over vertellen. Nou mocht je nog meer willen weten dan kan je me altijd mailen ik ben zo’n beetje nu overal wel geweest en er is genoeg te zien in marokko. veel plezier

Twee jaar geleden een soort studiereis gedaan met 20 mensen naar Marokko en twee van de tien dagen in Marrakech verbleven. Echt een hele leuke en gezellige stad.
Wij hebben in een Riad gegeten, super.
Het grote plein van Marrakech is echt heel veel te zien, en de kleine straatjes eromheen, daar moet je voorzichtig zijn dat je niet verdwaald.
Wij gaan dadelijk (10 april) weer naar Marokko.
Een school in Oujda opknappen en plakken dan weer een kleine rondreis eraan vast.
Ook weer met een dag in Marrakech.

Nu wil ik nog eens proberen met m’n lich. gehandycapte vrouw naar Marokko te gaan, en dan ook op eigen gelegenheid met een huur auto, maar weet nog niet echt goed of dat gaat lukken.

Hallo Brighdy

kan jij me wat meer vertellen over het opknappen van een school in Oujda?
Ben nl wel geinteresseerd hoe dat zo in stand is gekomen.
Heel veel plezier en een fijne vakantie in Marokko.

Gr

Ik ga dit jaar voor de tweede keer naar Marokko.
Eerste keer was een studiereis in 2006, waar ik voor uitgenodigd was, van tien dagen met een groep van 20 man. Hebben toen een rondreis gedaan.
Begonnen bij Oujda, Nador, Fes/Meknes, Rabat en dan naar Marakech.
De studiereis was opgezet door een marokkaanse stichting hier in de stad, hebben toen met mensen van scholen, stichting welzijn, politie, buurtpreventie, bewoners en jongeren diverse scholen daar in Marokko bezocht maar ook weeshuizen, jongeren centra en zelfs een taleninstituut in Rabat bezocht.
En de school in Oujda die we bezocht hebben heeft zo’n beetje ons hart gestolen. We hebben hier nu een project opgezet en geld en spullen ingezameld en gaan die school een flinke opknap beurt geven.
Oa. de buitenkant is ondertussen geverft, het dak is gerepareerd en de WC’s zijn voor de leraren en leerlingen opnieuw gemaakt.
We gaan nu met 17 mensen voor oa schoolborden, leermiddelen en binnenkant verven en heel misschien hebben we nog wat middelen over om computers te doneren.
Ook zoeken we nog tafels en stoelen voor de klassen.

Daarna komt er nog een rondreis aanvast om weer even te kunnen ontspannen en van het land te genieten.