Ik en mijn vriendin gaan deze zomer met zijn tweetjes naar Marokko (Agadir). We zijn best wel jong - 19 en 20 -. Wat ik me afvroeg was of dit wel veilig is? We zijn zelf van Arabische afkomst (niet Marokkaans), dus ik hoop/denk dat we niet zo zullen opvallen. We zijn van plan om geen gekke dingen te doen alleen naar het strand, de stad misschien 1x naar Casa.
Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie tips over wat we wel en niet moeten doen?
Hoi, agadir is een moderne stad waar je niet zo snel opvalt, zolang je geen gekke dingen doet zal niets mis gaan. Verder is agadir een prachtig stad. Over cassa kan ik je helaas niets vertellen ben r nooit geweest succes
Agadir is heel goed te doen met twee meiden als je idd maar weg blijft van de disco’s en niet 's nachts alleen over het straat gaat lopen .Ik kom zelf al 25 jaar in Agadir . Ik vind het een heel gezellige stad waar veel te doen is en te beleven . Ik heb nooit problemen gehad .
Hebben jullie al een hotel of iets in gedachten ?
Naar Casa gaan vanuit Agadir lijkt me niet zo’n goed idee .Het is een busreis van 11 u ongeveer met een overstap in Marakech .Wat wil je juist doen in Casa want het is een enorm grote stad ook en er zo maar wat gaan rondlopen gaat heel erg tegenvallen denk ik.
Maar er zijn wel leuke uitstappen te doen zoals bv . Essaouira ,Taroudant …
Als je praktische informatie wil ivm openbaar vervoer of…laat maar een seintje .
Hallo,
Ik ben terug uit Marokko. Zonder een schrammetje! Ik heb het er fantastisch gehad. We zijn eerst naar een klein (beetje toeristisch) surf dorpje geweest in de buurt van Agadir: Tagazout. Is een aanrader, we zaten in een heel leuk hostel en konden goedkoop surf-spullen huren (we hadden het nog nooit eerder gedaan). Daarna zijn we naar Agadir gereisd. Je kunt met de bussen daar naartoe gaan, die zijn erg goedkoop, maar soms is een taxi net zo goedkoop, rond 25 Dirham dat is ongeveer 2,50 euro. Agadir is een grootte stad, hij is in 1960 verwoest door een aardbeving dus alle gebouwen zijn vrij modern, niet nieuw je hebt ook echt vervallen gebouwtjes. Het is een bruisende stad, met luxe hotels, een groot toeristisch strand waar je zeker in je bikini kunt rond lopen. De lokale bevolking zal zelf nooit zo bloot rondlopen maar hebben genoeg respect voor toeristen. Wij zijn naar de Souk geweest, dat is een grootte mark waar je goedkoop van alles kunt kopen, een echt aanrader alleen moet je er wel goed tegen kunnen. Als je herkent wordt als toerist zijnde wordt er constant aan je gevraagd of je even komt kijken, kopen enzovoort. (ze hebben echt een neus voor toeristen dus ik denk ook voor jullie) De prijzen die ze vragen zijn veel te hoog dus altijd onderhandelen! Ik heb me er geen moment onveilig gevoeld, maar om eerlijk te zeggen vond ik Agdir niet leuk genoeg voor een hele week, een of twee dagen is wel genoeg. Van het uitgaansleven heb ik geen idee, maar ik logeerde bij een Franse vrouw en haar vriend, volgens haar is dat ook prima te doen alleen is het verschrikkelijk duur vergeleken met Hollandse prijzen en ik geloof dat alcohol drinken daar verboden is. (wordt niet op gecontroleerd zover ik weet) Je kunt er des al niet te min wel aan komen, net als wiet en hasjiesj, erg goedkoop maar als je een beetje verstandig bent zou ik daar niet aan beginnen daar kun je veel gedonder mee krijgen op het vliegveld of andere situaties. Wij zijn daarna door gerezen naar Marrakesh, dat is een pracht stad, hebben we ons twee dagen vermaakt, een aanrader, maar wederom de opdringerige verkopers, bereid je er echt op voor, ze zullen heus niet van je stelen want iedereen is daar super gelovig maar ze maken je maar al te graag veel geld afhandig. In Marrakesh kom je gemakkelijk met de bus die daar vanaf het nationaal busstation vetrekken, kost maar 10 euro per persoon. Als je meer wilt weten vraag, ik vond het echt een top vakantie maar je moet wel stevig in je schoenen staan.
Liefs Roos
@Toeria:
wat 11uur van Agadir naar Casablanca??
Weet jij wel waar jij over praat?
Er is nu een nieuwe autosnelweg en het is max 5 uur met de touringcar en 3 met je Eigen auto.
Heb zelf deze reis gemaakt in de zomer 2013.