In februari gaan wij (2 volwassenen en 2 kinderen van 3 en 5) voor een vakantie richting Agadir. Wie kan mij wat leuke tips geven (ook om bijv. ergens met taxi of openbaar vervoer heen te gaan) en niet alleen aan de rand van het zwembad te hangen?
Leuk om te horen dat jullie naar agadir gaan. Ik zelf kom al 12 jaar in marokko en ben een enorme fan van agadir. Ben onderhand heel marokko door gereist met mijn man( van marokaanse afkomst). Agadir is een leuke plaats waar je veel kan doen. Ik weet niet waar jullie gaan verblijven in Agadir en hoe jullie geboekt hebben?
In agadir heb je een leuk vogelpark, een treintje voor de kinderen die rijd door agadir heen een rit van ongeveer 40 minuten. Buiten Agadir heb je la medina de agadir. Dit is ook heel leuk.Ongeveer een minuut of tien van het touristen centrum van agadir. Hier kun je met de taxi naar toe. Verder kun je veel dag tochtjes maken zoals naar immouzer met een waterval, berberdorp bezoeken,vissen op de zee met een boot of een 2 daagse reis naar marakesch gaan. Hier kun sávonds een leuke show met diner mee maken is echt geweldig om te doen.
Er is nog wel meer te doen maar als je daar wat meer over wil weten kan ik dat voor je opzoeken ik heb hier waarschijnlijk nog wel wat info liggen.Mocht je meer willen weten dan kan ik je op weg helepen. En anders wens ik jullie een fijne tijd toe in agadir.
Groetjes patricia
Leuk dat je reageert! Middels gidsen hebben we inmiddels heel wat info verzamelt, en we vertrekken volgende week zaterdag. Ik heb er echt veel zin in! Ik was nog wel benieuwd of we wat kunnen doen met de bus of dat het handiger is een auto te huren. Wij zijn met name benieuwd naar het binnenland, we willen Agadir dus een beetje als “springplank” gebruiken.
Als je nog wat wilt laten weten, leuk! Zoniet, dan hoor je nog wel hoe het is geweest en hoop ik even enthousiast terug te komen als jij!
Groeten,
Arjen
Spannend hoor dat jullie zaterdag gaan. Leuk ben heel benieuwd hoe jullie het vinden. Als ik jullie was zou ik lekker een auto huren. Dan ben je veel mobieler om te gaan en te staan waar je wilt en kan je je eigen tijd indelen. Van de bus ben toch best afhankelijk en op tijd rijden is niet een van de beste dingen in marokko. De wegen zijn prima te berijden ik zelf rij ook gewoon in marokko. Ik zeg altijd zolang je toeter het doet dan maakt het niks uit. Die heb je n.l wel nodig. Als je een auto huurt is de weg van Agadir naar essouera heel leuk loopt langs de kust en je komt door hele gezellige plaastjes. De weg naar de waterval van imouzzer is best klimmen maar ook heel mooi. En als je richting tiznit gaat kom je weer een heel ander soort landschap tegen. meer landbouw en dergelijke. Nou mocht je toch nog iets te binnen schieten dan mag je me altijd mailen. Ben wel heel benieuwd welk hotel jullie hebben. Misschien kan ik je daar nog wat over vertellen. ben in de meeste ook n.l al geweest.
Nou ik hoor het wel. Veel plezier als ik je niet meer spreek.
Fijne vakantie.
We zitten in Club Al Moggar. Ik zie er heel wisselende reacties over, maar dat maakt niet veel uit. Eigen ervaring is toch altijd het beste. Heel leuk dat je nog ff wat tips hebt gemaild. Ik zal blij zijn als we de zon instappen daar…
Super hotel heb ik ook al een paar keer gezeten. Lekker eten heel leuk zwembad ook voor de kinderen en leuke animatie. Ik denk dat je het er wel naar je zin hebt. Als je aan de achterkant van het hotel(Dat is bij het zwembad.) naar buitenloopt zie je de zee recht voor je. Als je naar links kijkt zie je daar een nieuw complex wat marine de agadit heet. Daar zitten binnen allemaal leuke winkels onder andere de sahra. Die wij ook hier hebben . Prijsje zijn ook wat leuker als bij ons. Nou ja fijne vakantie mocht je nog wat willen vragen dan mail je maar.
Groetjes en fijne vakantie. patricia.
Sorry ik zei als je naar links kijkt maar ik bedoel naar rechts kijkt. Als je dus met je rug naar hotel staat en de zee voor je. Lekker ingewikkeld he. succes
We zijn terug! Het was top, heel veel gedaan & gezien. En wat een gastvrije bevolking, echt geweldig. We zijn naar Tioute en Taroudant geweest en ook naar Tiznit (en omgeving). De kinderen vonden het ook geweldig. Uiteindelijk hebben we alles met de taxi gedaan, telkens goede afspraken gemaakt met dezelfde chauffeur waar we vrijdag ook thuis zijn uitgenodigd voor het eten. Onvergetelijk. Volgende keer zou ik wel wat meer het binnenland in willen gaan. Als je nog tips hebt! Ook Al Moggar was prima in orde, vriendelijk personeel. We hebben e.e.a. weggegeven van onze eingen spullen aan de schoonmaakster enzo, werd met veel dankbaarheid aangenomen.
groeten,
arjen