Ik wil al heeeeel lang heeeel graag naar Marokko op vakantie!!!
En eindelijk zat het er aan te komen, aankomende zomer zou ik misschien met een vriendin ( we zijn beide 22) naar Agadir In Marokko gaan.
Totdat een kennis van die vriendin haar vertelde dat ze in Marokko met een mes is bedreigd ( kan overal zou ik zeggen) en nog erger de hele vakantie hebben ze in lange broek en t-shirt met mouwen op het strand gelegen.
Je kon absoluut niet in bikini liggen, zelf de hoteleigenaren raadde hen dat af!!!
Ik heb veel positieve verhalen over Marokko gehoord maar mijn vriendin ziet het dus nu niet meer zitten!
Als ik jou was zou ik gewoon gaan … In Agadir zijn ze het volgens mij wel gewent dat jan en alleman in bikini ligt! Er komen veel buitenlanders en die gaan echt niet met zijn allen in hun ski-outfit liggen zonnen
Ik snap dat je je een beetje zorgen maakt maar ik ben ook in Marokko geweest met een groep Nederlanders en geen van hen is bedreigd ofzo… Het kan natuurlijk gebeuren… Maar ik zou er niet vanuit gaan! Als je naar b.v Fess gaat zou ik wel opletten wat je draagt en hoe je je gedraagt want daar is het op sommige plekken een stukkie traditioneler…
als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan 't is een prachtig land met super lieve mensen!!!
Hoi Farah je kan gewoon naar marokko gaan hoor en vooral in Agadir . Iedereen ligt hier gewoon in bikini op het strand.
Ik kom al 30 jaar in marokko en heb nog nooit problemen gehad. Misschien moet je op het platteland je kleding aanpassen maar in de grote steden hoeft dat echt niet
ik denk dat dat echt een zwaar overdreven verhaal is. ik heb deze zomer vrijwilligerswerk gedaan in marokko vlakbij Agadir in Taroudannt.
De eerste dag waren wij de eerste en moesten we wachten op de Belgische vrijwilligers die pas s’avonds zouden arriveren.
Onze contactpersoon met zijn twee dochters en nog een meisje (ook familie op de een of andere manier) gingen we toen naar het strand. Een van die dochters droeg echt een hoofddoekje, rok dus best conservatieve kleding. Terwijl die andere gewoon “normale” kleding aanhadden. uiteindelijk liep die conservatief geklede in de meest sexy bikini rond op het strand.
En ik had dus al speciaal een badpak meegenomen. Niet echt nodig dus. En vooral in Agadir zijn ze echt wat meer op toeristen ingesteld. Op het strand kun je dus gewoon je bikini aan.
Wat ik wel kan aanraden zijn geen minirokjes, strakke truitjes met decollete etc, als je niet op het strand bent en zeker niet als je het binnenland ingaat. Niet dat dat echt niet zou mogen. Ze weten dat je westers bent en als westerling worden de sociale regels een stuk flexibeler toegepast.
Maar meer om ongewenste aandacht te ontwijken. En ik zelf deed dit ook niet uit respect voor hun normen en waarden. Met ongewenste aandacht bedoel ik dus mannen die met je willen praten, thee drinken, hun huis willen laten zien, achter je aan gaan lopen etc etc. Deze aandacht is vaak echt goed bedoeld en vaak echt pure gastvrijheid, maar soms erg vermoeiend. Overal hoor je Ca va ? Ca va? Kijken is gratis ca va?
Met korte rokjes etc is deze aandacht toch vaak wat dwingender en opdringeriger. Niet dat het gevaarlijk is, uiteindelijk zullen ze nooit iets echt doen. Daarvoor is er een te groot respect tegenover vrouwen.
Ik zelf heb niets engs of gevaarlijks meegemaakt. Eigenlijk alleen maar hele mooie dingen. We zijn bij mensen thuis geweest die ons meenamen naar een traditioneel berberfeest in de bergen, kregen een uitgebreide maaltijd, kreeg de traditionele kleding aan voor het feest, werd helemaal mooi gemaakt. etc
Ik merk dat er het niet gemakkelijk is om een jeugdherberg vooraf te boeken vanuit Nederland via internet. Ze zijn ook niet makkelijk te vinden. Nou is mijn vraag, is het net zoals bij andere aankomstplaatsen dat er gemakkelijk ter plaatse een (goedkope) verblijfsplaats te vinden is???
Originally posted by farah@31-12-2004, 17:04:33
** Ik wil al heeeeel lang heeeel graag naar Marokko op vakantie!!!
En eindelijk zat het er aan te komen, aankomende zomer zou ik misschien met een vriendin ( we zijn beide 22) naar Agadir In Marokko gaan.
Totdat een kennis van die vriendin haar vertelde dat ze in Marokko met een mes is bedreigd ( kan overal zou ik zeggen) en nog erger de hele vakantie hebben ze in lange broek en t-shirt met mouwen op het strand gelegen.
Je kon absoluut niet in bikini liggen, zelf de hoteleigenaren raadde hen dat af!!!
Ik heb veel positieve verhalen over Marokko gehoord maar mijn vriendin ziet het dus nu niet meer zitten!
Zelf ook op reis geweest in Marokko, in het hotel Dar-es Salaam heette het geloofk, in Taroudannt.
Super reis, en geen problemen gehad.
We hebben wel niet op het strand gelegen, we zijn geen zo’n zonnekloppers, maar wel heel het land gezien (in een straal dat bereikbaar was met de auto, voor dagtrips) super reis, diepe indruk en niet mijn eerste Afrika-avontuur.
Tips? Atlas gebergte, Sahara, de markt!, leerlooiers, neem een plaatselijke gids, dan zie je veel meer, Kasjba van Agadir…
Originally posted by Wendeltjuh@20-05-2005, 06:58:53
**
Oh dan is zeker dat andere berichtje dat je poste bij vrijwilligers gezocht in Marokko ook flauwekul? **
Gelieve objectief te blijven en je ‘ook flauwekul’ mening dan ook op dat ander berichtje te geven.
ik zei dat dit bericht flauwekul was omdat die meid zo vaag overkwam met haar incoherente verhaal.
Ze zei en ik citeer:“Totdat een kennis van die vriendin haar vertelde dat ze in Marokko met een mes is bedreigd en nog erger de hele vakantie hebben ze in lange broek en t-shirt met mouwen op het strand gelegen.
Je kon absoluut niet in bikini liggen, zelf de hoteleigenaren raadde hen dat af!!!”
Nu ga je mij vertellen dat hoteleigenaars aan hun gasten (die honderden euro’s hebben betaald) gaan vertellen dat ze beter met hun kleren op het strand moeten gaan liggen?woooow prachtig reclame zeg!
En is dat verhaaltje met die mes niet een beetje vaag? en laat me eens raden die kennis heeft het ook nog een keertje van een ander kennis gehoord <_< .
Ben jij dan wel objectief? Je zoekt gewoon mensen om op te fitten over Marokko. Maakt niet uit wie. Je zanikt over vrijwilligerswerk in Marokko, je zanikt over een meisje dat naar Marokko wil maar niet zo goed durft. Je zanikt dat ík niet objectief ben. Word toch wakker zeg.
in hotel dar es salaam gingen we soms iets drinken. zelf sliepen we in het weeshuis, maar hotel dar es salaam is de enige plek in taroudannt waar je alcoholische drankjes kunt kopen. en sommige vrijwilligers konden hun biertje toch echt niet missen.
nog een hele mooie tip: Tafraoute
klein bergdorpje, maar de omgeving is echt schitterend. Vooral de Ameln vallei.
Originally posted by Wendeltjuh@29-05-2005, 07:08:39
** Ben jij dan wel objectief? Je zoekt gewoon mensen om op te fitten over Marokko. Maakt niet uit wie. Je zanikt over vrijwilligerswerk in Marokko, je zanikt over een meisje dat naar Marokko wil maar niet zo goed durft. Je zanikt dat ík niet objectief ben. Word toch wakker zeg. **
Jij noemt het 'fitten en ‘zaniken’ en ik noem het mijn mening verkondigen(lang leve democratie!).waar ik de hele tijd op aanstuur is dat het losse zand verhaal van dat meisje kant noch wal raakt.Jij mag van mijn parte in marsmannetjes geloven, maar dit wil niet zeggen dat ik mee moet geloven.