Goedkoop overnachten in Marokko!

Ik wil samen met een vriendin backpacken in Marokko. Op internet kan ik weinig hostels vinden, staan ze gewoon niet op internet of zijn er in Marokko echt weinig hostels?

Is het wel mogelijk om ergens goedkoop te overnachten? Rond de 10 euro. We gaan in augustus, kunnen we dan zonder te reserveren een slaapplek vinden? We willen vooral de grotere steden bezoeken: Marrakech, Casablanca, Rabat, Tanger, Meknes en Fes.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen!

Hallo Marleen,
Er zijn heel wat goedkope kleine hotelletjes in Marokko, maar die hebben meestal geen website. In de Lonely Planet vind je die wel terug.
In Marrakech logeer ik meestal in Hotel Essaouira. Zij hebben wel een website:
http://www.jnanemogador.com/hotelessaouira-marrakech.htm
Ik ben ondertussen al verschillende keren naar Marokko geweest tijdens de zomer en nog nooit gereserveerd! Als de hotels vol zijn, kun je in de zomer ook altijd op terras slapen (voor 3 euro ofzo)! Dat is trouwens vaak aangenamer qua temperatuur dan een kamer!
Hopelijk helpt dit je al een beetje!
Groetjes,
Inge

Hoi Marleen,
Ik ben ook al verschillende keren geweest naar Marrakech en hotel Les Voyageurs is ook goedkoop en ligt in Gueliz. Staat ook in de Trotter vermeld, hierin vind je trouwens ook nog andere leuke en goedkope slaapplaatsen. Succes!
Groetjes,
Elvira

Hallo Marleen,

Marokko is de perfecte bestemming voor een low budget reis. In bijna elke stad vind je wel hotels vanaf €4/nacht. Nadeel: Die kan je niet in de meeste reisgidsen of op het web vinden.

En zijn zulke plekken ook te vinden daar waar de boten aankomen? Ik bedoel in Tanger of een paar plaatsen verderop wat bereikbaar is met de bus. Ik spreek namelijk totaal geen Arabisch…
En aan de ene kant klinkt zo´n excursie wel leuk hier vanuit ZuidSpanje, maar ik vind t toch eigenlijk altijd leuker om op eigen houtje te gaan… slim idee?

Waarom niet…

Enkele low budget overnachtingen…

Pension Régina, 32, Rue Touahine: 30dhs/pers (met 2 gemeenschappelijke koude douches)
Pension Palace, 2, av. Mokhtar Ahardan: 120dhs voor 2pers kamer met badkamer
Pension Talavera, 124, rue Sallah-Edine el Ayoubi: 50dhs voor 2pers kamer met gemeenschp. douche
Auberge de Jeunesse, 8, rue Antiki: 50dhs/pers (slaapzaal)
Hotel Excelsior, 17, Rue Magellan: 80dhs voor 2pers kamer, gemeenschap. douche

En zo zijn er heel veel…

BTW: Laatste keer dat ik geld wisselde was €1 11,4dhs…

Marleen,

Als je verschillende steden wilt gaan bezoeken, is het aangeraden om een Trotter of Lonely planet te kopen. Daar staan veel adresjes van low budget slaapplaatsen van de opgesomde steden in. De reisgidsen geven vb ook info over de verschillende vervoersmiddelen naar de steden, waarop je moet letten, enz. Het is moeilijk om voor elke stad hier alle adresjes te noteren.

groetjes

Voor goedkope accommodatie in Marrakech kan je ook op de onderstaande website link kijken. Er staan luxere maar ook goedkope verblijven bij. Of je kan de organisatie ook mailen voor tips of adviezen omtrent Marrakech.

http://myresidencemarrakech.com/riads/1/

Succes!

Heerlijk land om budget te bereizen! De Rough Guide is ook een fijne gids.