Kosten Marokko

Hey mensen,

Ik ga met een vriend rondreizen door marokko,

wat moet je ongeveer rekenen voor ‘‘vaste kosten’’. Redelijk budget eten en accomodatie. Uiteraard reizen met OV.

De grote lasten zullen waarschijnlijk wel weer de activiteiten zijn!

Hey Bas,

Ik ben in April een weekje geweest.Ik ben in Fès,Marrakech en Agadir geweest.De hotels hebben we wel van te voren geregeld omdat het maar een weekje was.We moesten alles al in een vogelvlucht doen;-)Vooral in Fès vond ik het fijn.Omdat de oude medina een labyrint is.We verbleven daar in een Riad voor een euro of 30,-.pp.Wat erg leuk was en volgens mij als ik de prijzen zo zag op internet viel dat wel mee.Maar in Marrakech en Agadir zaten we goedkoper.In Agadir een Appartement voor e12,50 pp.Voor een menu betaal je zo gemiddeld 40 dh.Waar de toeristen zitten en stuk duurder.Voor de taxi’s betaal je echt weinig.In de medina zo 0,50 of e1,-.Daarbuiten heb je van die gedeelde taxi’s.Hoeft ook niet veel te zijn.Ligt er maar net aan waar je ben.Complete excursies hebben we niet geboekt.In Fes zijn we rond gaan lopen en we hebben meteen taxi 2 uurtjes ofzo in de rondte gereden.Die bracht ons naar een pottenbakkerij en wat highlights zeg maar.Ik dacht dat dat totaal op e14,- kwam.Entree gelden voor het paleis en die graven b.v was 10 dh.En we zijn zelf naar de ourika gebergte gegaan.En daar naar een kantoortje gegaan voor een gids.Prijs weet ik niet meer maar was ook niet heel veel.Ook gewoon even onderhandelen.En we waren tenminste daar vooral waar we voor kwamen.Wat bij een complete excursie zouden we daar maar 15 of 20 min lopen…en de rest pottenbakkerij ect.Dus dat is ook wat je denk ik het beste kan doen.Zoveel mogelijk op eigen houtje.

Gr Diaan

1 like

Zelf hoopte ik op ongeveer 10 euro per nacht per persoon, is dat ook te doen? Voor 3 weken marokko hebben wij een budget van 750 euro.

zelf gokte ik dat ook, voor overnachtingen. Zal in de stad wel duur zijn en in de dorpen wat beter.

Wij gaan over een tijdje ook naar Marokko, en ik ben aan het zoeken naar een accomodatie. Ik heb genoeg hotels gevonden die rond de 10 euro pp kosten, dus volgens mij moet het geen probleem zijn. Ik kan alleen niets zeggen over de kwaliteit, aangezien ik er zelf nog niet geweest ben…

Hoi!
Ik ben net een week in Marokko geweest, en heb in een week ongeveer 250 euro uitgegeven, inclusief een huurauto, waar we 1000 km mee hebben afgelegd! We waren met z’n drieen, en die auto was echt fantastisch, die hadden we in Fes geregeld voor 350 Dh per dag. We vonden makkelijk hotels voor rond de 10 euro pp, en ze waren allemaal prima. De eerste twee nachten hadden we vanuit Nederland gereserveerd, in Fes bij dar el yasmine (http://darelyasmine.wordpress.com/). Superleuk, midden in de medina, en we betaalden 40 euro per nacht met z’n drieen. Daarna vonden we terplekke altijd wel een goede plek om te slapen. Het was echt een fantastische trip, zoveel leuke en mooie dingen gezien! Veel plezier!

1 like