Korte vakantie Marrakech

Hallo iedereen,

Ik vertrek volgende zaterdag met mijn gezin (vrouw & kind) voor een weekje naar Marrakech. Ik wil ook buiten Marrakech de kasbah Aid Ben Haddou en de watervallen van Ouzoud bekijken. Hoe pak ik dit best aan? Met taxi en gids of een wagen huren en zelf rijden, ik heb een lichte voorkeur voor de laatste optie maar weet niet of dit op één dag te doen is wat de prijzen zijn voor een huurauto in Marokko. Iemand tips?

Groeten,

Sammy Tempels.

Hallo

Ik zou zelf een auto huren en erop uit gaan.Ligt eraan wat voor een auto je wilt,maar je kunt al vanaf 30 euro een auto huren,dan heb je een renault clio (grote).
En als je kind nig klein is dan zou ik niet alles op een dag doen misschien een beetje te veel,vooral als het warm is en dat is het nu in Marrakech.en als je ter plaatse bent kun je nog altijd kijken voor een gids,of ik zou een reisboekje koepn van Marrokko of Marrakech daar staat ook alles in goed beschreven,dan heb je geen gids nodig en niet te vergeten een landkaart meenemen is altijd handig als je een auto huurt. Ik wens jullie een fijn en warme vakantie toe.

PS Op je eigen houtje door Marrakech is goed te doen.

Gr

Hallo,

Heen en terug naar Aït Ben Haddou is volgens mij niet te doen! Je kan beter daar overnachten…hotelletjes genoeg, vlakbij de kasbah!
Je kan trouwens beter niet rijden als het donker is in Marokko! Dat wordt door iedereen afgeraden. Maar het is zeker te doen op eigen houtje! Als je vanuit Marakkech vertrekt met een gids, zal je trouwens veel te veel betalen. En ter plaatse kan je ook een gids vinden, als je dat wil!
Ook Ouzoud is zeer goed te doen op eigen houtje!

Groetjes,
Inge

Hallo

Dat is onzin om niet in het donker te rijden,en wie is iedereen,Hier in ned heb je ook bepaalde plaatsen waar je beter niet kunt rijden en dat overdag.Zo zijn er in Marokko ook wel afgelegen plaatsen waar je niet alleen naar toe moet rijden.

Gr

Hoi Allemaal,

Ben net terug uit Marrakech , ben er vier keer geweest en vind het er geweldig !
Als je een boekje over Marrakech koopt vind je alle uitstappen en bezienswaardigheden
Heb er al gelogeerd in maroccen housse maar dat vond ik niet zo een geweldig goed hotel , het eten is daar niet lekker , maar ben twee keer in hotel caspien geweest en daar is het heel goed , leuke personeel , netjes, mooie kamers alles ok, en de laatste keer in maart hadden we een appartement gehuurd en dat geeft toch nog wel wat meer vrijheid en ruimte, als je lekker en niet duur wil gaan eten dan is restaurant casanova in de Gueliz een echte aanrader!
Verder zou ik willen zeggen aan al die gene die naar Marrakech op vakantie als je een taxi neemt laat dan de meter opzetten want anders betaal je 4 keer zoveel! Afbieden op alles wat je leuk vind en wil kopen want ze beginnen met veel te hoge prijzen , voor de rest zou ik zeggen geniet want het is echt de moeite ,in juni ga ik naar Agadir en in november terug naar Marrakech! Op zoek naar een appartement om te kopen !

Groetjes Annick

Hoi Allemaal,

Ben voor de 4de keer terug uit Marrakech ! Geweldig land Marokko, heb er mijn hart verloren ,
in juni en november ga ik terug , we hebben 3 keer op hotel gelogeerd maar de laatste keer een appartement gehuurd en dat vonden we toch het leuks , is helemaal niet zo duur als je met enkele samen de huur kan delen.

wij vliegen altijd met Jetairfly vannuit Brussel , als je de tickets heel vroeg boekt direct als ze online staan dan vlieg je echt wel goedkoop naar Marrakech het kan al vanaf 200 euro heen en terug !
Iemand nog enige Info nodig? vraag maar ,als ik kan helpen of tips kan geven !

MVG Annick

Groetjes Annick

Zo blijkt maar weer dat iedereen anders is (gelukkig maar). Wij zijn net terug uit Marrakech en ons is het flink …tegengevallen! De mentaliteit in deze stad heb ik nog nergens meegemaakt. De soeks en het befaamde Jemaa el fna plein moet je inderdaad gezien hebben maar charme heb ik hier niet ontdekt. Zodra je het plein betreed wordt er een slang in je nek gelegd en moet je de eerste keer betalen. Dat je voor een foto moet betalen is logisch maar sommigen vroegen 300dirham (30€) en dat is toch sterk overdreven. Afbieden en onderhandelen hoort bij de cultuur van dit land maar te veel is te veel. Als toerist moet je hier sterk in je schoenen staan of je komt blut naar huis. Verhalenvertellers en circusartiesten treden inderdaad elke avond op maar ook al doen ze niets, en dat valt veel voor, wanneer je ze gewoon passeert of voorbij wandelt staan ze er om te betalen. Muzikanten in traditionele kledij komen ongevraagd naast je staan maken 2 sec. muziek en alweer gaan de handen open om te betalen. Vrouwen lopen tientallen meters naast je om een henna-tatoeage te zetten. Mannen zetten een aap op je zoontje zijn schouders en natuurliik blijft het kind staan, resultaat: weer zou je moeten betalen. Ik lees hier dat je moeten vragen aan de taxichauffeur om zijn meter aan te zetten, wel succes… wij hebben op een ganse week geen enkele chauffeur bereid gevonden dit te doen! Meer nog: sommigen wilden ons alleen maar naar het plein of de soeks brengen. We wilden naar de blv Mohammed 5 waar de bureau’s zijn waar je huurauto’s en excursies kan boeken en de eerste 2 chauffeurs weigerden gewoon ons die richting uit te voeren. Niks te zien zeiden ze, ga naar de soeks. Er rijd ook een toeristenbus met open dak rond, stopt aan alle bezienswaardigheden en/of hotels. Tickets geldig voor 24u. Prijs: 13€/p.p. Voor ons drietjes was dit 40€!!! Let ook op voor allerhande pseudo-gidsen. Aan de leerlooierijen mochten we eerst niet binnen zonder gids, na enig gediscusieer zijn we dan toch zonder gids binnengegaan.
Anders is het wanneer je de stad verlaat en echt Marokko in trekt. De watervallen van Ouzoud, waar de Marokanen zelf op uitstap gaan zijn ons erg bevallen. De kasbah Ait Ben Addou is niet te missen en het kuststadje Essouira is een verademing en straalt echt gezelligheid uit.

Marokko is een mooi land maar Marrakech…nooit meer!

Spijtig dat je het zo ervaren hebt , maar inderdaad Marrakech is zeer toeristisch en de marokanen weten verdomd goed dat we geld hebben en ze beginnen met heel hoge prijzen , maar ik weet na 4 keer ook heel goed wat de juiste prijs is en als ze mijn prijs niet aanvaarden dan hebben zij echter pech, want dan koop ik niet !en wat die slangen en apen aangaat je kan best niks betalen en verder gaan als je neen zegt is het neen je moet kordaat zijn en blijven
als zij het lef hebben om zo te doen dan hebben wij het recht om neen te zeggen en geloof me je voelt je nadien niet blut of bedrogen , wat die taxies betreft heb ik ook altijd aangedrongen om de meter op te zetten en bij ons was dat nooit geen probleem als ze niet willen gewoon de volgende nemen!
De mentaliteit is enorm anders maar ze moeten er van kunnen leven en ze weten nu éénmaal dat de europeanen geld hebben wij zijn in hun ogen rijke mensen ! en ze willen ons belazeren inderdaad,
Dit heb je elders in het land minder ,maar opdringerig zijn ze toch allemaal wel!
Mijn volgende reis gaat naar Agadir en Essouira , zal weten te zeggen hoe het er daar aan toe gaat.

Gr. Annick

Hallo

Kijk maar bij ryan air is vaak goedkoper vliegen naar Marrakech.

Hallo Annick,

Ik weet ook de prijzen wel maar telkens weer afdingen en telkens weer verder stappen tot er uiteindelijk toch een chauffeur zijn meter wil aanzetten, als je eral één vindt, is niet mijn idee van een ontspannende vakantie. Ik kan ze zelfs geen ongelijk geven dat ze ons proberen belazeren, dat doen ze trouwens over de ganse wereld met toeristen en gelijk hebben ze, maar enig fatsoen en respect zou hier op zijn plaats zijn. Ik heb inderdaad niets gegeven aan de mensen die slangen in mijn nek legden, en ik heb ook niets gegeven aan artiesten waar ik passeerde en die niets deden maar telkens die discussies en soms zelfs ruzie is er over.

Wat Essouira betreft kan ik je vertellen dat dit stadje in niets op Marrakech lijkt! Smalle straatjes, mooi fort, mooie haven en kustlijn en zalige rustig, zelfs in de soeks laten ze je hier rustig kuieren. Echt een verademing, ik hoop dat je ervan geniet!

Ben ook al in Essaouira geweest en inderdaad het gaat er anders aantoe !
Ik zoek ergens in Marokko een tweede verblijfplaats , gewoon omdat je niet zolang hoeft te vliegen maar toch altijd de zekerheid hebt dat het weer er goed is ! behalve in augustus is het er snikheet we hadden vorig jaar er meer dan 50gr , was gewoon niet te doen , de bevolking daar was er nog trager dan anders ! voor de rest vind ik het toch ook wel een veilig land , hoop snel daar een leuk stekje te vinden

Gr.Annick

:wub:Ik was vorig jaar voor een korte wellness-persreis in Marrakesh. Twee geweldige hotels zijn Atlas (groot maar toch heel sfeervol; geweldige hammam) en La Sultana (koninklijk, klein, oase in de binnenstad, oude riad met hele mooie spa).
Ik heb er een artikel over gemaakt dat je via de link hieronder kunt lezen.

Succes, Arjan Mulder

Voor iedereen die benieuwd is naar de bezienswaardigheden of vooral leuke excursies in en nabij Marrakech raad ik je aan om op deze site te kijken voor ideeën en inspiratie:

http://myresidencemarrakech.com/excursies/1/

Veel succes!

Hey Isha,

Leuk dat je interesse hebt in Marrakech, wij hebben vanuit Marrakech een reisburaeu voor leuke activiteiten en bezienswaardigheden. IK help je graag verder!

Groeten Christiaan
http://marrakechvakantie.nl

Hallo,

Voor trips en tours vanuit Marrakech check www.marokkoavontuur.com

Groetjes