Klappen na de landing, not done...?

Dat slaat ook weer nergens op.

@ Liubi:

Google even wat een ILS doet en kan; dan weet je dat de piloot weinig invloed heeft op 2/3 van de landingen. Vooruit ik help je even:

Indien een vliegtuig gaat landen met behulp van de automatische piloot wordt dit gedaan met behulp van de signalen van de ILS. Hiertoe wordt de ILS “gekoppeld” aan één of meerdere onafhankelijke autopilot systemen. Indien de nauwkeurigheid van de ILS voldoende is kan hiermee een automatische landing en uitrol op de landingsbaan worden gemaakt.

Iedereen moet voor zichzelf maar bepalen of men klapt of niet. Ikzelf doe hier niet aan mee, maar ik stoor mij niet aan mensen die dit waarschijnlijk, als uiting van opluchting, wel doen!

net zoals klappen na een film in de bios… ook zo achterlijk

Ikzelf doe er niet aan mee,kan het begrijpen dat de mensen dit doen na een bewogen vlucht vb:turbelencie toestanden.Het kan ook een gebaar zijn aan de piloten dat ze het vliegtuig veilig aan de grond hebben gezet.g.s

Volgens mij moet je dan meer geluid maken dan een bescheiden applausje, als ze het in de cockpit moeten horen.
(Lawaaierig, zit nog een deur tussen, ze hebben dikke koptelefoons op, wellicht nog in gesprek met de luchtverkeersleiding, etc.)

Toch maar met de pet rond en na de vlucht even op de deur kloppen. keurig gedaan kerel! Nette landing!
>>>

Frank

Waarom eigenlijk niet…doen ze in bussen ook. Na het busongeluk van vorige week in Spanje blijkt dat het toch niet zo vanzelfsprekend is dat je veilig aankomt.

We vinden het heel normaal dat de piloot/chauffeur zijn werk doet, maar het zou ook heel fijn zijn als de piloten/chauffeurs hun verantwoordelijkheden heel serieus nemen. Hiermee bedoel ik dat ik schrik als ik in de krant lees dat de buschauffeur zat te knikkebollen…

Dacht toevallig gisteravond nog aan dit topic… Eerder zei ik dat ik nooit klap na de landing…gisteravond heb ik dit wel gedaan :slight_smile:
Afgelopen woensdag vlogen we met een vlucht vol reisagenten naar Kuusamo, Fins Lapland voor een studietripje. Gisteravond op de terugvlucht riep de piloot om dat de co-piloot op de vlucht al 3 jaar voor Transavia vloog, maar nog nooit een applaus had gehad na de landing.
Hier hebben we dus verandering in gebracht en hem na de landing een daverend applaus gegeven…voor deze keer dus een uitzondering gemaakt. Co-piloot ook weer blij !

Ik zou eigenlijk wel willen weten hoe de piloten dat klappen ervaren (leuk of niet leuk)

Wat een leuk onderwerp, wordt er melıg van.
Heb overıgens de 1e keer dat ık vloog ook geklapt. Dacht dat het zo hoorde. Daarna nooıt meer geklapt.

Not done !
Trouwens ik vlieg vrijwel altijd lijndiensten , waar het zeker niet gebruikelijk is!

Maaaaaaaaar wees eens eerlijk , als je al uren opgepropt in een stoel van een charter zit is het toch heerlijk even te klappen met je handen , het is zeker een vorm van de spanning van je afklappen!
En bij de aankomsthal kan je ook nog even zwaaien en wapperen met je handen als je familie ,cheerje staat op te wachten!
En daarna is is de spanning wel weg , denk ik zo…

Een piloot heeft een koptelefoon op en is met slot procedures bezig. Die hoort dat niet.
>>>

Ik ben vorig jaar mei naar SFO gevlogen met de KLM in de cockpit en van het klappen krijg je helemaal niks mee.
Dus tja…waarom klappen de mensen??

een vliegtuig weegt gemiddeld 275.000 Ton en vliegt gemiddeld ruim 900 k/m per uur
dat is toch echt heel wat anders dan een taxi of een bus een vliegtuig zet je zomaar niet
even aan de grond en daarom gaat er ook een hele grote opleiding vooraf aan te pas ik zal daarom altijd
uit respect klappen voor de gezagvoerder

Ik zie de klant al staan te klappen als ik met mijn vrachtwagen aankom!

Nee, klappen doe ik niet!
daarintegen vind ik het wel knap hoe die mannen het toch elke keer voor elkaar krijgen om dat apparaat weer de lucht in te krijgen en weer aan de grond!

Een piloot heeft een koptelefoon op en is met slot procedures bezig. Die hoort dat niet.
>>>

Ik vind het ronduit onbeschoft als je NIET klapt na de landing.
Klappen met je handen en gelijktijdig trappelen met je voeten getuigd van nog meer respect!
Mensen die NIET klappen en trappelen na de landing vind ik echt respectloos.
Mensen hebben tegenwoordig geen gevoel voor tradities meer want klappen na de landing hoort er gewoon bij!

Ik klapte in het begin ook, maar nu niet meer. Alleen toen ik een keer in zeer slecht weer lande in Brussel. Het vliegtuig ging half gedraaid op de landingsbaan af en het vliegtuig helde dan weer over naar links en dan weer naar rechts. Velen zeiden: dit komt niet goed, Dat wordt een hele harde landing, maar het was een hele zachte landing. We merkten bijna niet dat we geland waren. Het hele vliegtuig applaudiseerde. Mijn petje af voor die piloten.

Groetjes
Theo
www.thelatinworld.nl/vluchtschemas.html

Inderdaad,

Herinner me dat er een tijdje terug eens op een luchtvaartfora een thread bestond over dit onderwerp. En het klopt dat piloten aan het klappen helemaal niets hebben vermits ze er niets van horen