KL & west-Japan, najaar 2015

Het heeft even geduurd, maar hier dan toch weer de traditionele “prijzentafel”. Nou ja, twee deze keer. Want enerzijds voorzag ik al een beetje dat het lastig zou worden alles mooi op de tafel kwijt te kunnen, en daarnaast stond m’n neefje niet toe dat ik nog langer met het uitdelen van de souvenirs zou wachten. Dus eerst de “cadeau”-souvenirs:

[https://i.imgur.com/3fUajTE.jpg

(klik voor een grotere versie)](https://i.imgur.com/PjP0O5R.jpg)

Wat ligt er zoal:[ul]
[li]shirt en jurkje uit Maleisië voor m’n neefje en nichtje
[/li][li]Sagano Railway slabbetje voor de jongste telg van de familie
[/li][li]diverse kleur- en stickerboekjes
[/li][li]origami-boekje voor m’n moeder
[/li][li]een doos botchan dango (zoiets dus, helaas niet zo lekker als de verse variant)
[/li][li]oefen-chopsticks
[/li][li]een drijvende badeend-thermometer
[/li][li]een ouderwetse blikjestelefoon, vond m’n neefje echt geweldig (en was na 5 minuten kapot).
[/li][li]amulet voor een gezond opgroeiend kind
[/li][li]olifantje voor m’n moeders verzameling (hoe kleiner, hoe beter…)
[/li][li]haarspeldje voor m’n nichtje
[/li][li]een versteende versie van de drie kleintjes in de familie:[/li]

[/ul]

Maar uiteraard had ik nog veel meer meegenomen, veel teveel eigenlijk. Zoals altijd dus…

[https://i.imgur.com/iHTusuK.jpg

(klik voor een grotere versie)](https://i.imgur.com/Zor5ve5.jpg)

Om met de ondergrond te beginnen:[ul]
[li]Handdoekje (en zeepje) van Dogo Onsen
[/li][li]T-shirt Kumamon
[/li][li]Handdoekje van Randen Arashiyama
[/li][/ul]

Dan achteraan de drank:[ul]
[li]Kabosu-likeur
[/li][li]Kumamon-umeshu
[/li][li]Sake van Aso-jinja
[/li][li]Satsuma Gold zoete aardappel-bier (leeg helaas…)
[/li][li]Sake van Sagano Railway
[/li][li]Satsuma Kuro Wakashio imo shochu
[/li][li]Chizuro imo shochu
[/li][li]miniatuurversie van traditioneel shochu-servies
[/li][li]Glas van het Satsuma Shochu Matsuri
[/li][/ul]

Rechts snoepgoed, onder meer (maar zeker niet compleet):[ul]
[li]Doerian-snoepjes
[/li][li]Koekjes van de Tokyo Motor Show
[/li][li]KitKat zoete aardappel voor in de oven(!)
[/li][li]kauwgomballen Kumamon en koe (mascotte Aso-san?)
[/li][li]Kumamon-senbei
[/li][li]caramel in diverse smaken
[/li][li]JR Series 500 Type EVA mintjes
[/li][li]Neon Genesis Evangelion chips en chocolaatjes
[/li][li]koek van Karatsu Kuchi
[/li][li]Indiase zoutjes uit Doha
[/li][li]divers spul o.a. uit de snoepwinkels wan Kawagoe
[/li][/ul]

En verder onder meer:[ul]
[li]heel veel magneten
[/li][li]stuk lavasteen en potje as van Sakurajima
[/li][li]sojasaus van het Karatsu Kunchi
[/li][li]shichimi, 7-kruidenmix uit Nagana, in blikje van de Hokuriku shinkansen
[/li][li]vormpjes voor knakworst-inktvisjes e.d.
[/li][li]waaier van het Tosa Dog Museum
[/li][li]naruko, een ratelaar zoals gebruikt tijdens het Kochi Yosakoi Matsuri
[/li][li]houten kerstkaartjes…
[/li][li]puntenslijper met heel creepy bewegend insect…
[/li][li]lorrie zoals die o.a. op de Tsukiji vismarkt rondsjezen
[/li][li]onderzetter van de SL Hitoyoshi
[/li][li]houten stieren van het Uwajima Togyu
[/li][li]ema van Aso-jinja
[/li][li]stenen stier van Zenkoji
[/li][li]twee schoteltjes van een kunstenaar/illustrator uit Kyoto
[/li][li]draak van Uwajima
[/li][li]een fluit, eigenlijk voor m’n neefje, maar helaas kapot
[/li][li]m’n nieuwe huisdieren:[/li]

[/ul]

Onderhand ademt jouw huis Japans!! Wel leuk hoor al die souvenirs.Ik zei gisteravond toevallig nog tegen Jan dat ik dit keer weinig kleding meeneem om maar zoveel mogelijk daarvandaan weer mee terug te nemen :nod:

Weer een grappig en bont allegaartje :slight_smile: !

Altijd fijn om hier je wedervaren in Japan te lezen …

Het wordt wellicht wel een keer tijd voor een fatsoenlijke vitrinekast. Ik weet zo onderhand echt niet meer waar ik het allemaal moet laten…

Fan van je nieuw huisdieren, kawaiiiiiiiiii ^^

Ze zijn leuk hè? :slight_smile:

Wat ik alleen wel weer gemerkt had: denk niet te snel dat iets uniek is. Dat badderende katje had ik in Kagoshima gekocht, te leuk (en te goedkoop) om te laten liggen. Maar later kwam ik ze zowel in Nagano, Kawagoe als Tokyo ook weer tegen…

Goed om te weten, dan ga ik in Tokyo zeker uitkijken naar dat badderende katje. Ik ben behoorlijk kattengek (heb er zelf vier rondlopen), dus alles katachtigs vind ik wel leuk.
Maar het is al met al weer een mooie verzameling geworden.
In dit youtubefilmpje proeven Amerikanen wat Japanse Kitkat smaken, waaronder eentje die je in de oven moet bakken. Ik denk weer een andere smaak dan die jij hebt meegenomen, maar toch een vermakelijk filmpje.

Heb je niet een kamertje over in jouw huis om in te richten met alleen Japanse souvenirs en gadgets.
Ik heb zo’n klein vitrine-kastje maar daar zet ik hoofdzakelijk trein-gerelateerde dingen uit Japan in.
Er is nog plaats dus volgend jaar maar weer op zoek naar aanvulling.

Heb zo’n doos met Nano-block gekocht, overigens hier in Nederland, wel origineel uit Japan.
Dat is de Itsukushima-Shrine.
http://www.buildingtoys-japan.com

Die moet wel een plaats krijgen tussen de treintjes.
Andere souvenirs en gadgets staan bij ons in een andere kast in de kamer.
Tezamen met wat souvenirs uit Vietnam, China, Mongolie en Rusland.

Deze zijn trouwens ook heel mooi.
Kun je daar vast wel ergens kopen.

Dan moet ik er wel bij vertellen dat ik hem in Tokyo ook alleen bij Oedo Onsen Monogatari heb gezien, in zowel Nagano en Kawagoe ben ik ze wel in diverse winkeltjes tegengekomen. Maar ik ben deze keer sowieso nauwelijks de stad in geweest, ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld in Asakusa ook wel te vinden zouden zijn.

Ik twijfelde eerlijk gezegd ook of de mijne inderdaad wel zoete aardappel was, het plaatje op de verpakking doet me eerder aan brood denken. Maar via een omweg inmiddels toch de bevestiging dat dit toch echt “Suītopoteto” is. Hier nog een filmpje waarin ze ze in ieder geval nog even in de oven gooien, al zijn ook zij een beetje in de war qua smaken: https://www.youtube.com/watch?v=D7oL4S8Ag3s *(“I’ll never have a raw KitKat again!”)

Eigenlijk wel, maar die kamer staat al sinds ik hier woon vol met verhuisdozen en andere zooi (inclusief de nodige souvenirs…) :lol:

Ik was begonnen met twee planken in m’n wandmeubel, maar dit is gewoon open en dus een enorme stofvanger. En inmiddels is het ook een enorme puinhoop geworden. Ik heb wel twee vitrines aan de muur hangen waar voorheen m’n cd’collectie in stond, daarin staat nu ook een deel van de souvenirs. Maar het blijft een rommeltje.

Leuk spul inderdaad, had begin dit jaar al een Nanoblock-EVA gekocht. Tweedehands, of ik nog wilde controleren of ie compleet was, alle 500+ blokjes. Eh, ik neem de gok wel…
(hij is gelukkig compleet, alle zakjes zaten zelfs nog dicht)

Heb ik inderdaad ook veel gezien, lekker gepriegel. Heb een paar jaar geleden wel de Spirit of St. Louis van AeroBase Micro Wing Series gekocht, maar heb het nog niet aangedurfd die in elkaar te zetten…