En zoals al aangekondigd maar weer m’n gebruikelijke draadje voor de invulling van m’n komende reis. De vluchten heen naar Nagoya en terug vanaf Taipei zijn geboekt, voor een deel van de route heb ik al een aardig idee, maar er zit nog een gat in m’n schema…
[ul]
[li]Za 29-10: vertrek AMS
[/li][li]Zo 30-10: aankomst Narita, transfer 10u tot vlucht naar Nagoya
[/li][li]Ma 31-11: Nagoya (Halloween)
[/li][li]Di 01-11: Nagoya?
[/li][li]Wo 02-11: Nagoya?
[/li][li]Do 03-11: Shizuoka (Daidogei World Cup)
[/li][li]Vr 04-11: Shizuoka/Fujinomiya (Fujinomiya Matsuri)
[/li][li]Za 05-11: Tokyo (een hele waslijst aan festivals en evenementen in Tokyo en omgeving…)
[/li][li]Zo 06-11: Tokyo (een net iets kortere waslijst…)
[/li][li]Ma 07-11: ?
[/li][li]Di 08-11: ?
[/li][li]Wo 09-11: ?
[/li][li]Do 10-11: ?
[/li][li]Vr 11-11: ?
[/li][li]Za 12-11: Sukagawa (Taimatsu Akashi)
[/li][li]Zo 13-11: Tochigi (Tochigi Aki Matsuri)
[/li][li]Ma 14-11: vlucht naar Taipei?
[/li][li]Di 15-11: Taipei?
[/li][li]Wo 16-11: Hualien?
[/li][li]Do 17-11: Hualien?
[/li][li]Vr 18-11: Taipei?
[/li][li]Za 19-11: Taipei, na middernacht vlucht naar huis
[/li][li]Zo 20-11: Thuis :frown:
[/li][/ul]
Om met Nagoya te beginnen, de enige echte must-see die ik nu heb staan is het SCMaglev museum. Een korter verblijf zou dan ook best een optie zijn, en dan bijvoorbeeld een overnachting in Kanzanji Onsen.
Voor Shizuoka heb ik het Tamiya HQ en museum staan, die Daidogei World Cup (straatartiesten festival) is een leuke bonus. En verder zou het als uitvalsbasis voor het Fujinomiya Matsuri kunnen dienen.
Dan het weekend in Tokyo, waarbij er vooral op de zaterdag festivals in overvloed zijn. Geen van allen echter must see’s, dus Tokyo overslaan is desnoods een optie…
…want dan volgt hét grote vraagteken: 5 dagen (of wellicht dus 7) waar ik nog geen concreet plan voor heb. Ik weet alleen dat ik absoluut de 12e in Sukagawa (Fukushima prefectuur) en een dag later in Tochigi wil zijn, maar met de goede treinverbindingen kan je dan letterlijk alle kanten op. Een paar dagen Izu-Hanto bijvoorbeeld, of juist gebruikmakend van de Hokuriko-shinkansen naar Toyama (Kurobe Gorge) en Kanazawa. Of naar Motegi, voor de Mooka Railway en de Honda Collection Hall. Of nog wat verder naar Aizu-Wakamatsu. Kortom, ideeën genoeg, maar nog niet echt hét idee. En vooralsnog ook geen matsuri om me tot een bepaalde bestemming te verleiden. Dus wie nog goede suggesties heeft…
En dan daarna dus naar Taiwan (die vlucht moet ik nog boeken en kan dus schuiven), wat qua invulling nog helemaal open staat. Zolang ik de 19e 's avonds maar weer op het vliegveld sta…
Qua transport moet ik ook nog even kijken, met de route zover ga ik een 14-daagse JRP niet terugverdienen. Het zal van die nog openstaande dagen afhangen of dat uiteindelijk wel zou lukken, al zou ik hem dan waarschijnlijk puur voor gemak en flexibiliteit toch wel nemen. Ergens zit ik er ook nog wel aan te denken het traject van Nagoya tot Tokyo eens per bus te doen, en dan voor het restant een van de andere rail passes. Maar dat is nog even puzzelen…