Kenia is geweldig omdat...

spijtig voor u dat het zo gelopen is
maar u legde eerst uit wat er zoal fout kan gaan in kenia
de meeste prikkers hier hebben het min of meer meegemaakt
of anders kennen we wel al dit soort verhalen
maar ik lees ook dat het in holland al fout is gegaan

en dan in uw verhaal medelanders te waarschuwen voor wat er in kenia eventueel kan gebeuren
dat weten/wisten de meesten hier wel
u had ook kunnen starten met waarschuwingen wat er in holland allemaal kan voorvallen

zie dit ook niet als een aanval persoonlijk op u
ik veroordeel u daarvoor ook niet

mijn tip zou nog wel zijn hou op te procederen om uw geld terug te verkrijgen (alleen de advocaat wordt rijk)
probeer om uw huis terug te vorderen

Hierbij bedank ik Murugi , Keeska en allen voor de reacties, ook allen die mijn waarshuwing gelezen hebben maar niet gereageerd, veel liefde en geluk toegewenst , ik schrijf me hierbij uit op deze site, dus u kan natuurlijk wel nog reageren, maar het zal niet door mij gelezen kunnen worden, petermtwapa

Dat laatste moet gecorrigeerd , als gast kan je nog steeds postings lezen , enkel zelf reageren is uitgesloten .
Toch bedankt voor het verhaal,maar zoals eerder gezegd ,je moet OVERAL op je hoede zijn en ogen op je rug hebben.

1 like

Lees, lach en reageer :kus:

1 like

Kenya je laat me denken aan een balade van ramses Shafy wat mij veel geholpen heeft in een slechte tijd ik hoop dat onzr vriend weer tot zich zelf kom en terugkeert naar de echte wereld, misschien kan dit lied hem ook een beetje helpen.
de titel is Lach - Leef- Werk en Verwonder of leef- lach werk en bewonder. het is een opsteker als je een beetje down ben.

1 like

Ik hoop dat deze replay anders dan je verwacht toch positief is,want je beschrijft het leven daar helder zoals het daar is.
aan de andere kant stel je het hier mooier voor dan het is.Niet dat ik zo veel van Kenia weet (ben er even drie keer een weekje geweest in mombasa) dus als ik iets fout zie kan dat,maar misschien zie je het licht weer.
1.je stelt dat je niet terug kan want de vliegreis is te duur.(ik neem aan dat je gezien je AOW met twee personen bent?)
Dat is niet juist een vliegreis op dit moment kost nog geen 400euro voor twee personen,zeg de huisbaas vaarwel als je je geld (700)binnen krijgt en je bent hier dezelfde dag.
2.Dat je slechts de helft van je AOW krijgt in veel afrikaanse landen is een regelrechte schande dat terwijl je dat in een marokko of turkeyen wel gewoon krijgt,dat is niet goed te praten.
3 iemand met AOW kan hier ook geen taxi betalen.
4 Dat de Matatu gek is enz. heb je gelijk in maar als blanke hoef je maar even naar achteren te kijken en als je zegt daar stoot ik mijn hoofd niet aan (of aanwijst mijn engels is niet goed genoeg),dan zit je in no time naast de berijder en daar kunnen echt maar twee personen naast hoeveel mensen ze er verder in proppen is niet belangrijk.
Aan de ander kant is het goedkoop voor de prijs kan je hier nog geen eens instappen.
Laat dat achter op een motor maar uit je hoofd dat is inderdaad niets,maar bedenk dat er
in nederland nog AOWers zijn die moeten zelfs nog fietsen van de armoede.
Dat je in Mombasa achter de geraniums moet zitten is niet zo gek dat moeten de AOWers in elke
grote stad.
De fout(als het een fout is) dat je in de grote stad rondhangt dat kost overal meer geld.
En in Mombasa natuurlijk ook met zijn warme weer,dat moet in ieder geval als je er wilt wonen
in een arm land (met alleen AOW) gewoon buiten de grote steden,dat is hier zo dat is daar natuurlijk ook zo.
Al die arme mensen trekken naar de stad om geld te verdienen,maar jij verdient er dus niets want je krijgt al
geld dan is dat dus fout,gewoon een dorp ergens waar het je leuk lijkt of waarde vrouw of man vandaan komt.
Anders gaat het echt niet en dat wordt steeds moeilijker want de groot graaiers gaan daar en hier over lijken,
daar heb je geen kans in een grote stad,behalve om te zien hoe een ander het nog slechter kan hebben.

Hoop dat je er wat van kan gebruiken.
Jaap

1 like

Veel plezier, wij zijn net afgelopen maandag terug gekomen van een super vakantie!

Veel plezier, wij zijn net terug, afgelopen maandag teruggekomen. Hebben wederom genoten. Hoe kant het ook anders.

Bedankt! oed om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad.
We gaan zondag voor 15 dagen. We hebben er ontzetten veel zin maar toch zit er ook een heel klein beetje angst voor de verkiezingen in ons achterhoofd.
Hoe dan ook, we gaan genieten want dat kan niet anders.

Hoi, Wij hebben niet veel van de verkiezingen gemerkt hoor, enkel op sommige dagen als je onderweg bent dan hoor je wel eens wat auto’s voorbij komen met veel geluid ivm de campagne.
Hoeven jouw kinderen nog niet naar school of krijgen jullie extra verlof (net als wij, hihi)?
Geniet er lekker van, voor je het weet is het al weer voorbij.

Groetjes,
Yvonne

De kinderen krijgen aankomende week pas vakantie en we hebben een week extra verlof gekregen.
Wij gaan volgende week trouwen in Kenia dus daar werkte school graag aan mee.
Heerlijk 2weken zon ipv die kou!

Wat ontzettend leuk zeg!! Van harte en heel heel veel plezier in Kenia!

1 like

:kenya:

Zo, alvast proficiat dan, geniet er van. Ik hoop op een mooie dag voor jullie, welke datum is de grote dag?
:foto:
Heel veel geluk, krijgen we nog een paar mooie foto’s? Wat een rare tijd voor vakantie trouwens op school, volgende week pas? Wij hebben met de carnaval al gehad en de overige regio’s hier hebben het deze week.
Maakt niet uit trouwens, ga lekker genieten.:zon02:

Groetjes,
Yvonne

De 28e gaat het gebeuren. Met zijn 6en in het wit en met blote voeten bij Congo River in het zand/water…
Enne, die foto`s? Dat zal wel lukken,haha.
Wij snappen ook niets van de vakantiedatum. Vorige week het zuiden, nu het midden maar waar wij (Gelderland)dan bij horen?
Volgende week horen we lekker even niet meer bij Nederland

Valt wel mee hoor, hoe raar het is, jullie horen gewoon bij het zuiden, alleen de rest van het zuiden heeft zich niet aan de officiele week gehouden omdat ze met carnaval vrij wilden ipv tijdens de eigenlijke week.

Ik denk dat het tijd is voor een positief berichtje…
Kenia is geweldig omdat…
Afgelopen Oktober ben ik samen met mijn moeder en dochter (14) 10 dagen in Kenia geweest.
Dit was super uniek om met z’n 3en te doen.
En inderdaad Kenia gaat op een of andere manier in je bloed zitten…
Niet te beschrijven hoe dit gebeurd. Maar heb nu regelmatig “heimwee” naar dit prachtige land.
Wij hebben ons sponsorkind Margaret kunnen ontmoeten, wat een onvergetelijke dag is geweest.
Verder hebben wij een geweldige rondreis gemaakt naar o.a. Lake Naivasha, Lake Nakuru, Masai Mara en Mombasa.
Hoop dat de rust snel weer terug keert in dit prachtige land!