Jullie beeld over trouwen...

***Willen jullie trouwen, en zo ja is dat dan in Nederland of in Turkije? Of zelfs in beide landen? Gaan jullie dan voor een echte Turkse bruiloft, een Nederlandse of een mix van alles? ***

Oftewel, wat voor bruiloft hebben jullie voor ogen?

Zal zelf dan ook maar beginnen… Hoewel er nog geen datum/plannen zijn weet ik wel precies wat ik zou willen…

Ik wil in beide landen gaan trouwen, dubbel feestje dus! Reden daarvoor is dat in Turkije niet al mijn familie/vrienden erbij kunnen zijn, en als we alleen in NL zouden trouwen is dat natuurlijk andersom ook weer het geval! Dus dan maar op beide locaties! :slight_smile: Ik zelf hoef niet perse een feest van 3 dagen in Turkije, maar weet nog niet hoe vriendlief daarover denkt :wink:

Verder wil ik trouwen in het wit… Maar nogmaals er zijn geen concrete plannen of wat dan ook… Dus het nog wel heel anders worden :wink:

Ik ben nog nooit getrouwd in me leven maar heb daar wel een heel duidelijk beeld voor :D, als je het doet doe je het goed met alles erop en eraan hahahah het begint ermee dat ik nog gevraagd moet worden!!! En dat moet dan toch gebeuren met een ring en op een speciale manier anders zeg ik geen ja, mijn askim is hiervan op de hoogte :wink: Verder zou ik denk ik wel in Turkije trouwen en hier dan nog een feest houden, ik wil zo ie zo in de zomer trouwen aan het strand, en getrouwd worden door een engels sprekende ambtenaar!!! In een mooie witte zomerjurk, voor de muziek wil ik dat mijn schoonbroertje gitaar speelt en zingt. Verder is het niet gebruikelijk om met elkaar te eten maar dat zou ik dan wel willen zeker met de ouders en de mensen die je nabij staan dus eigenlijk een klein beetje een nederlandse bruiloft in Turkije nogmaals dit is mijn beeld en of dat uit gaat komen…

Haha ik ben 16 maar ik ga even mijn droom huwelijk omschrijven : Als die me ten huwelijk zal vragen moet dat wel super romantich zijn… Dus niet schat wil je met me trouwen en klaar haha… En natuurlijk een mooie ring en dat hoeft helemaal niet veel te koste daar gaat het niet om maar wel iets mooies hihi. En verder wil ik een onwijs mooie witte jurk aan en het liefste in turkije trouwen aan het strand met het nodige familie van beide kanten natuurlijk… En dan hier in nl ook nog een feest geven als ik askim deze kant op zal kunnen krijgen. Haha en natuurlijk PARTY het hoeft helemaal niet groot te zijn als de mensen er maar zijn om wie ik geef ! De meeste dromen zijn bedrog hahahaha… Maar dit zal ik wel heel erg mooi vinden… En dan ook nog iemand er bij die alles vast legt op camera en video hihi :wub:.

Deems volgens mij zitten wij aardig op 1 lijn en weten we iniedergeval heel duidelijk wat we willen :wink:

Tessa : haha denk ik ook… We weten wat we willen het nu nog waar maken hihi !

Zojuist een goed gesprek gehad met mijn lief over trouwen… en hij wil ook geen groot feest (woehoe!) en hij wil het liefste gewoon alleen in Nederland trouwen, en daarna lekker uit eten mijn familie en naaste vrienden… Klinkt goed dus :slight_smile: In Turkije wil hij niet, hij heeft het zelf niet zo heel erg op Turkije (vraag me weleens af of het wel een turk is haha) en dus hoeft het van hem niet…

Ik had mijn bruidsjurk altijd al in m’n gedachten! Er moest en zouden rode accenten in zitten :wink:
De bruiloft zou in een mooi versierde zaal zijn en er zou een práchtige taart zijn :wink:

Uiteindelijk is die jurk supergoed geslaagd :wink: mét m’n rode accenten :smiley:
de bruiloft werd echter heel anders dan ik in gedachten had (maar des te mooier!)
We hebben uiteindelijk een échte turkse bruiloft gehad! Zaterdags een hennaavond (dus mocht zelfs 2 mooie jurken aan :wink: ) en op zondag de bruiloft! Het was buiten, een echt turks dorpsfeest, op een schoolplein. Stoelen en tafels versierd en om de dansvloer heen, turks bandje, en lekker op z’n turks dansen!
Het was echt genieten! Heb geen moment stress gehad (want ja ik kon weinig regelen in het turks, arme man van me hihi :wink: ) en heb van elk moment mogen en kunnen genieten op onze bruiloft!
Ik kijk er met superveel plezier naar terug!

Ow ja…en die taart…
die hadden we helaas niet :frowning: er was geen bakker in het dorp die bruidstaarten kon maken!!! :frowning:

miss may hoe lang geleden ben je getrouwd? gefeliciteerd

ben in februari 2009 getrouwd maar we hebben de bruiloft 10 en 11 okt 2009 gehouden :wink:

Miss Maya Klinkt als een droom bruilofd en super dat je er met zoveel gevoel en vreugde aan terug denkt, helaas van de taart maar heb niet het idee dat je die gemist heb :wink:

@Tessa80 je hebt gelijk hoor :wink: uiteindelijk heb ik hem helemaal niet gemist :wink:

miss may ik neem aan dat je voor de wet getrouwd bent, kun je kort vertellen wat je nodig hebt omdat te kunnen doen?! zou heel fijn zijn, natuurlijk kan ik alles opzoeken, maar bij jou is het allemaal nog vers in het geheugen neem ik aan! en ik hoorde dat familie geen getuige mag zijn klopt dat???
alvast bedankt

hey Mutlu!
nou…vérs in m’n geheugen…in de tussentijd hebben we ook de hele lijst voor het visum afgewerkt haha maar heb even m’n lijstje bij de hand genomen voor je :wink:

Voor het wettelijk trouwen heb je nodig:

Van je partner:

• Internationaal uittreksel bevolkingsregister (Formul A)
  • internationaal geboorteakte (nüfüs kayit örnegi) (deze is niet altijd internationaal en moet dan vertaald woorden bij beedigd vertaler)
  • akte van huwelijksbevoegdheid (evlenme ehliyet belgesi)
  • kopie paspoort of identiteitskaart (fotokopi kimlik)
  • 4 pasfoto’s (4 vesikalik foto)

Deze papieren moet je meenemen naar het gemeentehuis voor jouw papieren, want jouw huwelijkheidsbevoegdheid zul je níet krijgen, zonder dat je zijn papieren hebt.

Papieren van jezelf:

• internationaal uittreksel bevolkingsregister
  • internationaal geboorteakte uit je geboorteplaats
  • internationaal akte van huwelijkheidsbevoegdheid (bij de Burgelijke Stand te krijgen)
  • 2 kopien van je paspoort of id-kaart
  • 4 pasfoto’s

In TR moet je vervolgens nog een bloedtest met je aanstaande man ondergaan (ik heb het toen in Adana laten doen, en daar testten ze alleen hem…maar ik blijk een van de weinige te zijn haha :P)

Je aanstaande kan overigens ook (als hij meer zekerheid wilt hebben over de papieren) bij zijn gemeente navraag doen wat hij nodig heeft. Daar hebben ze vaak netjes een lijstje op papier staan met alle benodigdheden.

Wat betreft de getuige: je getuige mag niet dezelfde achternaam als jou hebben! (dit ivm uithuwelijking en dergelijke). Maar er schijnen uitzonderingen te worden gemaakt, of dat bvb jouw moeder zijn getuige is en zijn moeder die van jou. Maar dit zou jouw aanstaande zelf even na moeten vragen op de plek waar de huwelijksvoltrekking plaats zal vinden. Wij hebben uiteindelijk 2 buren als getuigen gehad…

Succes! :dag:

dank je wel miss may en succes met de visum aanvraag! ik laat hem wel het een en ander navragen!!!

hihi ik bedoelde: na het trouwen voor de wet hebben we die hele lijst voor het visum gehad, was voor afgelopen winter :wink: dus komende winter pas weer hiihi :wink:

maar succes! het lijkt meer dan het is :wink: