ja het was oko niet mijn beste ervaring qua vakantie hotel.
maar ik had een super goede band met de meeste daar
en aangezien mijn vriend daar werkt zou dat wel gemakkelijkste zijn
xx
ja het was oko niet mijn beste ervaring qua vakantie hotel.
maar ik had een super goede band met de meeste daar
en aangezien mijn vriend daar werkt zou dat wel gemakkelijkste zijn
xx
Nou ik zal ook even mijn verhaal neerpennen… 5j geleden ong bekeerde ik me tot islam. Na veel contacten met andere moslims over internet viel mijn oog op een bekeerlingencongres in Istanbul. Omdat het vrij prijzig was om ook in het hotel te slapen ging ik logeren bij een dame die ook bekeerd is en die ik via internet leerde kennen. Op een van de laatste dagen gingen we met haar man het historische istanbul. Ik bezocht met haar basilica cisternia en haar man bleef buiten omdat hij wachtte op een vriend. Toen we uit de basilica kwamen zag ik bij haar man een man staan en nuja ik was verkocht. Die dag liepen we samen rond met mijn vriendin en haar man en maakte we gelijk plannen om de dag nadien terug te komen. Nou geweldig 3 dagen gingen we elke dag ergens heen. Hij sprak nog niet veel Engels alles ging via een boekje maar we hadden een klik. De laatste dag verraste hij me op de luchthaven (ik was al helemaal verdrietig omdat ik dacht dat hij niet kon komen) Telefoonnummers werden uitgewisseld en tegen de tijd dat ik landde op de luchthaven had ik al een smsje met i will miss you seni seviyorum. Natuurlijk veel chatten en smsen en 3m later ging ik terug. Hij wachtte me op op de luchthaven ondanks het feit dat mijn vlucht vertraging had en hij dus niet meer met het openbaar vervoer thuis kon raken. 2 dagen nadien kwam hij na het werk naar het appartement van mijn vriendin en hebben we een ganse nacht gepraat. Die zaterdag zouden we samen terug istanbul ingaan en verder kleppen. Toen hij kwam zei hij dat ik spullen moest meenemen om een nachtje bij zijn zus te slapen dat we pas de nacht nadien terug zouden komen. Ik nam dus een klein zakje mee met wat spullen en we gingen op weg. Nr de blauwe moskee en dan naar gulbahçe waar we kumpir aten. Boven die kumpir werd ik gevraagd of ik met hem wou trouwen en onze islamitische trouwdatum werd vastgelegd op … de dag nadien
De dag nadien regelde hij iemand die het islamitisch huwelijk kon afsluiten en ik ging shoppen met zijn zus met wie het gelijk klikte. We trouwden en de rest van mijn vakantie bleef ik in het appartementje van zijn zus samen met hem. Het afscheid was heel zwaar maar in september ging ik al terug en maakten we voorbereidingen voor het officiele huwelijk. Dat uiteindelijk in November doorging. Ondertussen zijn we 3j verder. Omdat mijn moeder borstkanker kreeg hebben we een jaar in belgie gewoont waar manlief niet kon wennen en dus namen we de stap om nr istanbul te verhuizen. Waar we sinds een paar maanden wonen en ik mijn draai begin te vinden.
Amira: leuk verhaal! İk reageer momenteel met mijn gsm, later reageer ik uitgebreider want ik heb wel wat vragen (positief hoor; over je bereking enzovoort…)
hoii, ben al 6 x op vakantie geweest in Turkije en vorig jaar voor de eerste keer in Kusadasi. Het was er superleuk, de jongens beetje opdringerig tot ik bij een juwelen winkeltje terechtkwam waar er een opvallende lichte turk stond. Ik kwam het winkeltje binnen en hij stond te blozen en we raakte aan de praat. Hij was superlief en ik ging in die week nog wel 4 x terug. Zonder afscheid te pakken of nummers uit te wisselen ben ik terug vertrokken naar Belgie. Ik heb dat jaar nog wel elke dag aan hem gedacht en mezelf verteld dat de jongens daar toch met 1000 meisjes flirten om te verkopen. Dit jaar ging ik terug naar Kusadasi en gelijk de eerste dag ging ik terug naar het winkeltje. Hij glimlachte en was supergelukkig dat ik terug was en knuffelde me en daar bleef het bij… Mischien omdat de familie erbij was dacht ik dus ik ging terug alleen met men nichtje, toen was hij echt lief toonde interresse in wat ik deed en wie ik was. De dag voor vertrek ging ik afscheid pakken en hij heeft me de hele tijd geknuffeld en gezegd dat hij een jaar ging wachten op mij en me graag zag. Heb mijn mail adres doorgegeven maar nog niks gehoord, het is 2 weken geleden nu en denk elke dag aan hem of ik toch niet maar een flirt ben het leek zo oprecht. Ik weet alleen dat zijn naam Ali is en voor de rest is het nog een jaar afwachten.
vragen zijn altijd welkom
Amira: ik ben zelf ook heel erg geïnteresseerd in de Islam, voor mijn askim al en sinds ik met mijn askim samen ben groeit die interesse alleen maar, door sommige verhalen van hem en door wat hij me leert en hoe hij zelf leeft. Ik ben ook bezig in de Koran nu.
Ik heb dus een paar basic vragen: Hoe verliep je bekering, waaruit heb jij veel geleerd, hoe reageert je familie er op,…ik zou graag eens dingen horen van een vrouwelijke persoon die mijn eigen taal spreekt. Hopelijk vind je deze vragen niet vervelend! Als je wil mag je ook altijd in een prive bericht antwoorden hoor. Alvast bedankt!
ik pb je straks even want anders gaan we off topic ![]()
Hallo ik ben onlangs 1 weekje naar Turkije geweest met een vriendin , 1 week is immers niet veel maar kost niet anders !
de eerste 3 dagen waren we meer weg dan in de hotel , we waren weg op excursies , de laatste 4 dagen hebben we besloten van in de hotel te blijven en dus op mijn vraag aan zwembad gaan waar de animaties gebeuren wegens dat ik zeer graag meedoet aan de activiteiten , maar ja de eerste keer dat ik meedeed roepte Baris mijne naam Jennifer sweety who are you ?? die stem deed me al smelten , ik meegedaan met de activiteit en daarna met de andere animators kennis gemaakt op m’n beste belgische engels , ik kan geen engels , maar Baris ( de animator ) was mijne favoriete , de laatste dagen spendeerde ik het meer zo met de activiteiten dat Baris gaf of erbij was , de laatste dag heb ik het ook met hem meersmaal doorgebracht, savonds was het de laatste avond , de show was namelijk comedie show , ik had namelijk mijn mooiste kleed aangedaan , de eerste act was over de film " the bodyguard " Baris en de andere animators deden de veiligsheidagenten en kwamen in het publiek toe en we waren met meer dat een fototoestel in handen had ( ik ook toevallig ) en hij ging bij een en zei No photo , no camera , dan keek hij in mijn richting en zei hij No photo , no camera en kwam naast mij zitten en wachtte ( ik was heel blij dat hij naast mij zat ) en hij zette zich daarna recht en roepte naar zijn collega’s " I have te Bomb , the sexbomb " ik moest dus op podium gaan , ik wist niet wat er me te wachtte staat en een van de animator begon mij te fouilleren en dan kwam Baris en fouilleerde hij me zelf ( ik genoot ervan natuurlijk ) en daarna mocht ik terug op mijn plaats gaan , later op de avond nodig de collega van Baris ons uit voor naar de discotheek te gaan , in de discotheek heb ik passioneel met Baris mogen dansen en later die nacht zijn we een eindje gaan wandelen en daar kwam een passionele kus , ik geniet er nog altijd van van die kus , later kwam er nog een en nog een , derna gingen we naar zijn kamer wou hij met me vrijen maar ik wou niet ,hij gaf me daarna zijn facebook adres en namen we afscheid van elkaar , ik weet dat animators met elke meid zo omgaat maar ik vond het gwn zo zalig en zal hem nooit vergeten en denk telkens aan hem !!!