Jetairfly

Zijn er dan ook bruine bonen bij ??

Wat ik nooit zal begrijpen in Kenia .Het is daar mooi leven met weinig geld .Schapaty en ugali is zo lekker .Er is geen stress.Waarom willen deze mensen dan zo op dat vliegtuig om naar hier te komen ? Verdorie ,ze leven daar aards paradijs .Heeft iemand daar een verklaring voor ?

Ai ai ai… Willyboy… ik denk dat jij hier nog nooit echt gewoond hebt, niet weet wat voor soort stress je hebt (is inderdaad een ander soort stress dan in Europa). En dan spreek ik over zowel lokale bevolking als Europse residents. Zelfs mensen die hier al vele malen geweest zijn voor ettelijke maanden, beseffen niet altijd dat het hier ook niet allemaal rozegeur en maneschijn is. Je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze bij wijze van spreken een moord zouden doen om naar Europa te vertrekken, maar net zoals de omgekeerde richting… tot je daar (hier) arriveert en je er moet (over)leven. Give it a try and let me know your comments.

1 like

Hier een foto die ik in een dorpje heb gemaakt in Samburu; noem dit maar een 'aards paradijs"

Willy boy Ik ken veel Kenyanen die in Nederland en Belgie zijn en die niet officieel ingeschreven staan. En ik weet dat er veel zijn die op hun knieen terug willen gaan maar die het tegenover de familie niet durven daar er voor hun reis een shamba is verkocht.en de
Onder deze mensen is een hoop frustratie waarddor er veel drankmisbruik is onder de mannen en dat de vrouwen op alle manieren een man proberen te krijgen. daarnaast verwacht de familie in Kenya regelmatig wat geld toegestuurd te krijgen.
Toen wij in Nederland woonden waren wij een inloop adres voor veel van deze mensen dus ken ik er nog al wat persoonlijk.

Je moet ook niet vergeten dat een Kenyaan nog al trots is en liever zijn tong afbijt dan aan een muzungu te vertellen dat hij een vergissing heb gemaakt met het vertrek naar het westen.

DE redden van deze migratie weten we allemaal het is eigenlijk hetzelfde als wat de Nederlanders in de vijftiger jaren deden die naar Amerika gingen want daar groeide het gels aan de bomen.

Marike heb je gevraagd hoeveel koeien en geiten deze mensen hebben en hoeveel acre grond ??

Ik ken diverse Samburu en Massaai die op deze manier leven en wanneer je ze beter ken blijkt dat ze een behoorlijk bezit hebben maar geen geld uit willen geven voor een vast huis. H et is hun cultuur om rond te trekken en dan is het huis wat jij voor ze zou willen niet nodig. Ze kunnen met deze manier van leven vlug alles op laden en verder trekken. Probeer eens wat minder Westers te denken wat betreft het wonen.

Waarom niet Willyboy wanneer je je thuis voelt is er niemand die er wat van zegt

Hai Keeska, nee ik heb dat niet gevraagd maar ik vond hun huisjes er erger aan toe dan de Maasai huisjes; de daken waren met papier
en grote zakken bedekt. Er liepen wel wat geitjes en de kinderen liepen echt in vodden.
De vrouwen moesten behoorlijke afstanden afleggen om water te halen maar ze leken zeker niet ongelukkig; ik werd zelfs binnen gevraagd door een lieve vrouw die vol trots haar “keukentje” liet zien.
Ik vond het wel een groot verschil met de zogenaamde “commerciële” dorpjes die men normaal gesproken als tourist ziet, maar ik vond het juist leuk om mensen te bezoeken die niet of nauwelijks Wazungu op visite krijgen.

Het westers denken gaat toch vanzelf omdat je het vanuit je eigen situatie vergelijkt en toch (stiekem) blij bent dat JIJ niet zo hoeft te leven/wonen.

1 like

Heeft iemand een verklaring voor wat Willyboy in het aards paradijs Kenya te zoeken heeft?

Wat gaat dat ons dat aan, dat heeft niks te maken met Yetairfly…

Hoi gea1 heeft niets met Yetairfly te maken hoor maar ik stel een vraag terug van eerder in dit onderwerp.
Als Kenya zo’n slecht land is en je hoort mij niet zeggen dat het een paradijs is, maar waarom gaat Willyboy er zelf naartoe?

Heren we komen al jaren in Kenia, en laten we dat ook blijven doen, het bier smaakt er heerlijk.
En laat een ieder in zijn eigenwaarde, we komen er elkaar toch weer tegen…

Dat lijkt me gezellig gea1 maar ik drink geen bier, geen alcohol.

Mensen die geen safari doen verblijven in Kenia …interresse voor het andere geslacht .Ze sluiten hun ogen voor alle andere dingen .Ze houden hun zakdoek voor hun neus als ze het stort achter de luchthaven voorbij rijden .Of de kots komt in hun keel .
De heren die daar verblijven …zijn heren die een te klein pensioen hebben om in hun eigen land te leven .Ze zuipen zich te pletter en willen goedkoop nachtgezeldschap .
Voor bier ga ik niet naar Kenia …omdat we in belgie 1000 verschillende biersoorten hebben .
Als er in Kenia geen aandacht was voor mijn geld en het hieraan verbonden vrouwelijk gezeldschap …zou ik nooit dit land bezoeken .De anders pratende zijn hypocrieten

Ik dacht dat er ook vrijwilligers naar Kenia gaan, toeristen die vaker in Kenia komen, investeerders en expats.

Het water van de zee sloeg tegen de hotelmuren in Bamburi .Wandelen over het strand was niet mogelijk .In de morgen was er 100 ton zeewier te vinden op het strand .In Mtwapa was er een opstoot van mensen die er aan dachten cafe bahnhof in brand te steken .Het ging over naaktdansers .
In en rond Mtwapa en Bamburi word geen vuilnis opgehaald .De mensen dumpen al hun vuil de straat op .Op regelmatige tijdstippen worden er grote vuren met dit vuilnis aangestoken .Je stikt in die kanker rook .
Kenia …o zo leuk .Voor degene die hun ogen willen sluiten .Enkel afzetters om te overleven .
Geen stress …Als je het niet wil begrijpen .Ik lach mezelf kapot aan die nieuwe toeristen die weer door de molen getrokken worden …JAMBO …HOW ARE YOU .Ze kunnen beter vragen …idioot …waar is je geld …ik heb het nodig .