Jetairfly start hun rechtstreekse vluchten Brussel-Mombasa weer. Van begin oktober 2013 tot eind maart 2014 staan ze online.
Koopjes te doen voor de liefhebbers.
Jaaaa! Zo’n vlucht heb ik geboekt :cheer:. Heb er zooooo’n zin in!
'k Heb ook meteen toen ik de reklame mail van ze kreeg, 5 tickets geboekt
Ze gaan wel heeeeeeeeeeel snel weg !! (uiteraard ! )
Hoi hoi, kun je mij een linkje sturen zodat ik die aanbiedingen ook kan ontvangen?
Alvast bedankt!!
Groetjes
Je kan je op de site gewoon inschrijven om hun nieuwsbrief te ontvangen.
https://www.jetairfly.com/en/last-minute/all-airports/mombasa
Overigens zijn de echt goedkope vluchten al grotendeels weg ![]()
L’TUR heeft vaak last minute voor prima prijzen
naar mombas of nairobi
vaak vanaf dusseldorf of frankfurt
soms ook vanaf amsterdam of brussel
Ook KLM. http://www.klm.be vanaf ZYR of ZWE (zie eerdere posts)
Er is sinds 3 juni een wedstrijdje op Jetairfly, je kan een 500 euro bon winnen als je een beetje kan sturen ![]()
Er staan nog geen goedkope vluchten,dus hoe kunnen die dan weg zijn ?
Toen ze vorige vrijdag net online kwamen, Jaapb, stonden ze voor bijna gans de periode aan € 400 (return), uitgenomen voor de eindejaarsperiode. Er werd veel geboekt en de prijzen gingen met de minuut omhoog. Momenteel staan er nog een hoop aan € 200 (one way).
Trudy
Ik neem maar aan dat ik een uitzondering ben maar die hele riedel stond er de hele tijd al .
Men heeft alleen wat gunstige weekends de prijzen van verhoogd.
Bedenk dat ik twee maanden geleden met de lastminute van ze nog 149.00 en 99.00 Euro betaalde.(maandje Kenia)
Dit zijn dus nog helemaal niet de last minute prijzen maar gewoon de prijzen op dit moment.
Ach laat maar ,het gaat er maar om dat de mensen het goedkoop vinden dat is het belangrijkste.
Voor mij ligt het iets anders ik besteed liever daar wat meer geld.
(Ik heb daar altijd te weinig,voor wat ik allemaal wil doen en tegen kom)
Maar ja ik moet ook nog in nederland leven (en betalen!!!)
Jaap
Niet iedereen kan zich permitteren (omwille van werk or whatever) om op een last minute te wachten en dan zijn deze prijzen mooi meeggenomen.
Jaap wat let je om je biezen te pakken en in Kenya te leven dat bespaaart je het vliegen en de leef kosten zijn lager.
Wanneer je de leeftijd heb en een pensioentje wat niet te hoog is dan kan je daar mee hier in Kenya beter uit de voeten dan in NL.
Alleen is het een feit dat je AOW waar je jehele leven voor heb betaald gehalveerd wordt omdat Kenya geen verdragsland is net als Marokko-Turkije- etc waar je alles wel krijgt.
Maar dan nog heb je geen klagen.
Trudy je hebt gelijk en juist door het attend maken op lage vluchtprijzen kunnen de mensen daar meer besteden.
Wat dat betreft is het dus een goede post.
MMMmm is dit dezelfde Keeska die het over een heel arme man had die daar leefde?
Een AOW is in nederland een duizend Euro dus dat wordt dan 500Euro en omdat ik heel weinig
werkgevers heb gezien (is na de laatste verlaging van pensioenen) zou ik recht hebben
op 19,75 (was een jaar geleden nog een 67,50) plus misschien van een half jaar hoogovens nog eens 5 euro per maand.
Ik denk dat het niet zo handig is en de huren gaan daar nog sneller omhoog.
Daarom dacht ik er over een stukje land te kopen er was een vrouwtje die een jaartje geleden een stukje land daar
te koop wist maar ik heb het niet kunnen vinden.(Ca 1000 Euro)
Jammer?
Jaap
Land voor 1000 euro, in de middle of nowhere zonder title deed ik zou er echt niet aan beginnen!
Jaap
Wat betreft de aow dat hier ongeveer 700 euro netto als je hier woont dus 72100 ksh ik heb net als jij geen pensioen opbouw maar met een inkomen van 70.000 Ksh kan je hier wel rondkomen.
Sorry maar trap niet in deze val een buitenlander kan namelijk geen land of onroerend goed in Kenya kopen ( Title dead) maar wel for a Lease van 25 year met een verlenging na de termijn.
En wat betreft de verkoop in Kenya kijk wat ze aanbieden en tegen welke prijs maar denk aan ongeveer 500.000 ksh tot 800.000 ksh voor een acre in rual area en 1.000.000 ksh voor een plot in de outskirt van de grote steden.
Maar wanneer je 1 acre koop of leased en je bouw een simple huisje ongeveer 3.000.000 met een beetje comfort en op afrikaanse manier dan ben je dus 4.000.000 ksh kwijt en kan je voor een groot deel je kosten laag houden met een groente tuin en wat kippen en geiten.
Je heb daarvoor een house worker die betaal je dan 10.000 Ksh per maand waarvoor je huis schoon is, je eten wordt klaar gemaakt en die hou de groente tuin en de beesten bij.
Je moet natuurlijk wel wat opzij zetten. voor eventuele medische zaken maar sinds korte tijd kan je hier ook een verzekering hiervoor afsluiten
En met wat hulp kan je hier ook resident worden wat dan ongeveer 200000ksh. kost maar dan hoef je ook geen visa meer te kopen
Zo kan je als je dat wilt in Kenya leven zonder de stress van NL en kan je familie op vakantie komen.
Groet Keeska
Als extra inkomen kan je nog altijd schapaty gaan verkopen aan de straatkant !!
het liefst chapati met cane sukari
En mandazi! mmm heerlijk