Je vakantie liefde over... hoe verder?

Hey Roosje

Bedankt om je verhaal hier neer te schrijven. Ik gun het natuurlijk niemand om dit mee te maken, maar het doet wel goed om er met mensen over te kunnen praten die het hebben meegemaakt, want die begrijpen dat beter.
Voor jou is het inderdaad ook geen gemakkelijke situatie geweest, amai en dat zelfs 2 keer…

Maar net zoals jij ben ik ook wel verliefd geworden op Turkije. En heb ook een zwak voor de Turkse mannen. Ik wordt hier in België ook niet snel verliefd en weet dat de kans wel bestaat dat ik mijn hart nog eens kan verliezen in TR. Maar ben in ieder geval ook wel meer op mijn hoede nu.

Eind juni ga ik terug naar Bodrum. Vakantie was al een hele tijd geleden geboekt. Ik zal er zeker ook niet wegblijven, want voelt een beetje als mijn tweede thuis.
Kijk er alleen een beetje tegenop dat ik bepaalde mensen ga terug zien daar. Vrienden en collega’s van C. Ze waren toen wel heel lief en vriendelijk tegen me, ik weet natuurlijk nu niet hoe ze tegen mij gaan doen. Of als ze het nog niet weten, al die vragen weer krijgen.
Maar ja we zullen wel zien…

Wanneer ga jij terug naar TR?
En welke plaats? beetje nieuwsgierig :slight_smile:

1 like

Ik ga normaal ergens in juni, maar concreet zijn de plannen nog niet, ik moet nog eerst even afstemmen met mijn reisgezel. Ik ga richting Kusadasi.

Dag meiden…

Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar dan met een Turkse jongen hier in België…
Die vragen waar je geen antwoord op krijgt zijn het lastigst natuurlijk…En door jullie verhalen te lezen loopt het bij mij ook weer hoog op.
Natuurlijk omdat dat van mij gewoon in België is gebeurd, valt er niet zo’n “mooi” verhaal rond te schrijven…
Als jullie details willen hoor ik het wel.
Veel sterkte

Amai Pookie, het is idd niet leuk om dit mee te maken, maar door de afstand is er weinig wat je kunt doen, maar als je dan hetzelfde meemaakt, en je woont vlakbij elkaar, moet dat toch wel extra zwaar zijn! Als je wil, mag je gerust je verhaal vertellen hoor. Je hoeft natuurlijk niet. Ik weet alvast dat soms eens je verhaal neerpennen echt wel kan opluchten. En we zijn er allemaal voor je! Sterkte!

Hier komt het, ga het proberen een beetje kort te houden…
In de winter van 2009-2010 ging het heel slecht tussen mij en mijn beste vriend (waar ik amper nog contact mee heb nu) en tegelijkertijd had ik een jongen leren kennen via fb (beetje stom) die heel graag naar me luisterde en elke avond voor mij op zijn laptop ging…we praatten heel veel over serieuze dingen en over mijn beste vriend, maar lachten ook heel veel samen, nog voor ik hem ooit echt had gezien dacht ik al een beetje van, hmm dit kan het wel eens zijn…
Dus toen ik op een avond niet naar mijn werk geraakte heeft hij me gebracht en hebben we elkaar voor de eerste keer gezien. Ik was meteen stom verbaast over hoe goed het klikte tussen ons en over hoe beeldschoon hij wel niet was…We hebben nog een paar keer afgesproken en het ging steeds beter, hij wou telkens ijs kopen voor mij als de ijskar langs kwam (DUS HAAT IK DAT GELUID NU UIT HET DIEPSTE VAN MIJN HART!) heel schattig. Hij is nu 21 jaar maar wel steeds heel speels en misschien zelfs een beetje naïef op een schattige manier…

Ik had al snel door dat hij niet in mijn ogen durfde te kijken, en vroeg hem waarom dat was…Hij zei dat als hij dat 1 keer zou doen, hij op slag tot over zijn oren verliefd zou worden op mij, ik smolt helemaal, want de meeste mannen kijken direct in mijn ogen en zijn dan ook meteen “geïnteresseerd” in mij :S jullie snappen wel wat ik bedoel…die avond is onze eerste kus gekomen, want ik voelde me toch wel heel…zweverig en verliefd en alles :smiley:

Hij is natuurlijk Turks dus zijn familie was heel belangrijk voor hem…Daarom kon ik hem niet zo vaak zien dan dat ik zelf wou, dat is het enige waar we vrij vaak ruzie over maakten.
Iedereen die ik kende zei dat ik veranderd was, positief, en dat ik er écht oprecht gelukkig uit zag…Volgens mij ben ik nog nooit zo serieus met een jongen geweest. Vorig jaar in Mei ging ik op eindejaarsreis en toen ik terug kwam stuurde hij heel schattig een smsje (wat ik nog van buiten ken…): joepiieee mijn prinsesje is terug! ben nog nooit zo blij geweest, heb nog nooit zo hard iemand gemist! Seni çok çok çok seviyorummmm Steffim (dat is mijn naam+ im/m erachter zodat het zogezegd “mijn Steffi” wordt) schattigg tochhhh :frowning:
Ik was heel blij en zag hem vrij snel daarna terug…nog steeds helemaal tot over onze oren verliefd, hij probeerde al mijn wensen en eisen waar te maken…pfff
We zaten ook telkens in zijn auto met 1 bepaalde CD op, iets met Halay muziek uit Anatolië (die ik nog steeds heb…), waar we samen een heleboel gekke dingen op hebben gedaan, het was altijd lachen en feest en vooral heel veel liefde in de auto…Hij is ook een paar keer blijven slapen maar moest altijd vroeg weg omdat hij moest gaan werken natuurlijk.
Een paar dagen later kregen we in de klas ons jaarboek, en er stond een vraag bij “over 10 jaar zie ik me…” ik heb daar toen ingevuld: Getrouwd en kindjes met S. … Was natuurlijk heel hard toen ik het jaarboek eind juni voor mijn neus kreeg…Want toen was het al gedaan :frowning:

Na een paar weken ging het steeds slechter tussen ons, en nu een jaar later, besef ik dat dat mijn schuld is. Soms kwam hij onverwacht na zijn werk (hij werkte toen tot 19u in de zaak van zijn nonkel) nog helemaal naar mij, maar vaak kon hij ook niet…Wat ik toen echt niet leuk vond en er telkens op nieuw weer boos over werd (grootste fout in heel mijn leven). We maakte steeds meer ruzie en hij kwam steeds minder naar mij toe…waar ik toen nog bozer om werd natuurlijk, we kwam terecht in een negatieve cirkel…

Weer een paar weken verder stuurde hij mij een smsje, dat het zo niet verder kon en dat hij zich depressief voelde…ik snapte er niets van en wou uitleg, die heb ik niet gekregen…Ik ben toen met mijn mama en mijn broer (echt toevallig) net die avond in de Macd*nalds gaan eten waar ik en S. altijd kwamen…en daar ben ik gewoon zelfs heel hard beginnen huilen…ik smste hem maar kreeg geen antwoord op mijn vragen, ik belde hem maar hij nam niet op…mijn mama zag dat ik naar huis wou en we zijn ook naar huis gegaan…

Toen we thuis kwamen ben ik voor onze voordeur gaan zitten en probeerde ik hem nog een keer te bellen…en hij nam op. Ik vroeg wat hij hiermee wou bereiken en hij zei dat hij mij echt niet meer aan kon…dat hij zich écht depressief voelde en dat hij zich nog nooit zo slecht had gevoeld…ik smeekte hem, ik huilde, heb een miljoen keer gezegd dat ik van hem hield…maar hij zei dat ik het moest laten rusten…en toen hong hij op…dat was de laatste keer dat ik zijn stem heb gehoord…

Voor de rest negeerde hij verder al mijn smsjes…ik heb er nog een hele hoop gestuurd…en wat ik zei op facebook negeerde hij ook…ik voelde mij echt alsof hij was gestorven, en ik denk dat ik ook bijna even veel verdriet had…Een paar dagen later had hij ineens nieuwe foto’s. Hoe hij er uit zag dat wil je niet weten…ik denk dat hij op een paar dagen minstens 7kg is afgevallen…ik voelde me ongelooflijk slecht, ik wist dat dit door mij kwam…dat beeld en die foto’s vergeet ik nooit meer…En gek genoeg negeerde hij me niet…ik zei dat ik zijn CD nog had, en hij zei dat ik daar maar vaak naar moet luisteren, en dat doe ik nog steeds. Dat was meteen de laatste keer dat ik ooit met hem gepraat heb…

Ik heb toen uit “wraak” zijn neef toegevoegd…en daar praat en sms ik eigenlijk best vaak mee, we hebben ook al 2x willen afspreken maar dat gaat op het laatste moment altijd niet door…
Ik heb hem nog nooit iets over S. verteld, omdat ik bang ben dat hij dan uit respect voor zijn neef, niet meer met mij zal willen praten…1x vroeg hij of ik een S. kende, en toen zei ik perongeluk ja, maar hij zei: er zijn zoveel S. in Antwerpen…en daar heb ik niet meer op geantwoord. Maar volgens mij weet hij wel iets, anders had hij dat nooit gevraagd denk ik. Met zijn neef praten helpt wel…gewoon omdat ik dan een gevoel heb toch een beetje verbonden te zijn…

Even geleden, ergens in maart was ik met mijn beste vriendin in Breda, waar ik voor het laatst met S. was geweest…ik heb het niet kunnen laten maar heb op fb toch een privéberichtje gestuurd met in dat ik aan hem moest denken om dat ik daar was…en hij negeert me nog steeds :(. Ik kan via zijn neef ook al zijn nieuwe foto’s en prikbordberichten zien…en hij lijkt me best gelukkig nu.

Ik ga hier heel cru een einde aan mijn verhaal maken, want ik merk dat ik over hem kan blijven praten en dat het me steeds meer pijn gaat doen…
Maar toen voelde het echt als een harde klap in mijn gezicht, want ik had niet verwacht dat ik hem kon kwijtspelen en al helemaal niet op die manier…ik heb ook echt geen antwoorden meer gekregen op duizende vragen die ik nog steeds heb en hij heeft op een hele harde manier een einde gemaakt aan al het contact dat we ooit hebben gehad…en ik heb letterlijk gedacht dat hij echt gek geworden was in zijn hoofd.

Nu een jaar later, weet ik wel dat het mijn eigen schuld is, alles…en daar heb ik zo veel spijt van, dat kan je niet geloven…als ik terug kon gaan in de tijd deed ik het meteen, en pakte ik het allemaal anders aan…
Ik was echt serieus met hem, hij was (en is nog steeds :/) echt mijn ware…ik wil nog steeds met hem trouwen en kinderen krijgen, al moest ik daar heel de wereld voor rond gaan…al moest ik naar de maan vliegen…als hij naar me terug zou komen zou ik heel naïef hem zo terug binnen laten, maar dat gaat hij niet doen…al hoop ik niets anders. Ik heb heel veel geleerd uit wat ik toen verkeerd heb gedaan…en zal NOOIT! Meer dezelfde fout maken. 1 ding is zeker, ik zal nooit over hem geraken.

15 mei is hij jarig en “onderneem ik weer een poging” door een gelukkige verjaardag te sturen…Misschien denkt hij “laat me gerust”, maar ik blijf liever subtiel proberen dan gewoon helemaal niets te ondernemen, want daar schiet ik al helemaal niets mee op…ik zou hem zelfs niet zeggen dat ik hem ooit nog terug wil, ik wil gewoon iets horen van hem…al zegt hij alleen danku!

Dit was dus mijn verhaal…Sorry dat het zo lang is geworden en bedankt voor wie het heeft gelezen…

Misschien niet slim van mij om dit in de klas te doen…wil echt naar huis nu :frowning: :frowning:

@pookie. wow wat kan jij goed schrijven. ik weet niet wat je studeert, maar je hebt een talent om mensen verder te willen laten lezen. mijn advies: doe er iets mee!

@alle schrijfster, ik kan me goed, erg goed voorstellen hoe het voelt om niets meer te horen.
ik heb het eens meegemaakt met met een nederlandse vrouw die van de ene dag op de andere er een punt achter zette.
de onwetendheid waarom neemt je volledige levenslust weg.
ik ben 11 kilo afgevallen in 5 weken toen me dit is overkomen.
er werd toen door al mijn vrienden en bekenden gezegd om GEEN contact meer op te nemen.
deze raad werd in het begin natuurlijk in de wind geslagen en neemt alleen maar meer energie weg.
ik dacht dat ik nooit meer gelukkig kon worden en begon al helemaal in een een verval te raken.
achteraf zie ik wel dat ze allllllllemaal gelijk hadden.
verwerking gaat in fases. maar in de eerste is het belangrijk om het los te laten en jezelf weer te gaan verzorgen.

de eerste fase is het verdriet, de pijn, de onwetendheid en het onbegrip.(6 weken)
de 2e fase is jezelf weer aansterken, leuke dingen doen, dit met de vele momenten dat je weer contact wil leggen, terug wil gaan naar hoe het eerder was. (tot ongeveer 3 maanden)
daarna komt de fase van het accepteren en loslaten. (tot aan de 6e maand)
langzaam aan merk je dat er ook weer leuke dingen zijn die je blij maken.
je leeft weer een beetje en begint inzicht te krijgen wat er gezegd is, waarom dingen gelopen zijn zoals ze gegaan zijn.

zodra je weer een keer contact opneemt (al is het zonder antwoord van hem of haar) sterk je je gevoelens en je hoop weer en zak je weer af naar fase 1.

de tijden kunnen verschillen met de intensiteit van de relatie en ik geef het als indicatie.

groetjes andreas

@pookie, ik kan me goed voorstellen dat je pogingen doet om met hem weer contact op te nemen.
hij klinkt als een lieve jongen.
maar over 2 dagen is hij jarig en jij wil hem wat toesturen.
lees mijn verhaal boven en probeer voor jezelf te kiezen.
probeer uit fase 1 te komen want dan ben je al een hele stap vooruit.
het lijkt me dat hij niet met je verder wil.
mocht het zo zijn dat hij dat wel zou willen zou hij contact met je opnemen in de toekomst en kan je beslissen of je dat dan nog wel wil.
al dezewijze woorden zijn mij ook eens toegespeeld en werden in het begin ook genegeerd, maar heeft me wel wer op het goede spoor gebracht en vooral ook mijn liefde doen vergeten.
mijn exvriendin heeft nu een plaatsje in in mijn fotoalbum en heeft geen betekenis meer in de vorm van liefde. (dit hield ik voor onmogelijk toen ik nog in fase 1 zat, en een gedeelte in fase 2)
ik ben nu getrouwd met een nog veel lievere vrouw en geniet met volle teugen van mijn leven .
sterkte met je beslissingen, andreas

Hallo allemaal

Mijn verhaal begint in oktober 2010. Met 2 nichten, mijn moeder en een tante gingen we gezellig op vakantie, een weekje rust.
We hadden beslist om naar Side te gaan, mijn eerste keer naar Turkije

De eerste week verliep alles rustig, het gebruikelijke, animatoren die kwamen vragen om mee te spelen,…

Maar dan, we gingen eten en aan de ingang van het restaurant stonden 2 animatoren. B was verkleed als vrouw en gaf een kus op mijn hand. Wij waren aant lachen dat hij er goed uitzag als vrouw. Hij riep ondertussen dat ik moest kijken naar mijn hand, waar zijn kus op stond afgedrukt met lippenstift. Ik bedenk mij niet, draai mij om en geef hem een kus in de lucht. Zo is het allemaal begonnen, want vanaf die dag is hij iedere dag bij ons een babbel komen maken.

De voorlaatste dag liep hij achter mij aan toen ik naar het toilet ging, met de vraag of we 's avonds naar de disco (hotel) zouden gaan. Daar was ik al geweest en daar niet echt iets te beleven, dus het sprak mij niet echt aan. Zijn reactie was dat hij met wilde dansen.

Natuurlijk zijn we niet geweest en de dag erna kwam hij vragen waarom. Hij zat bij mij, maar hij draaide zich om en vroeg aan mijn moeder of ik met hem naar de disco mocht, buiten het hotel. Aan mij werd niks gevraagd, want ik zag het niet zitten. Uiteindelijk heb ik toegestemd om iets te gaan drinken.

De dag van vertrek ging hij weer naar mijn moeder en zei dat ze er voor moest zorgen dat ik contact met hem bleef houden, want ze had een supertoffe dochter. Ik had zoiets van, jaja, morgen zijn we weg en dan is de volgende aan de beurt.

Maar inderdaad, ik was nog geen dag thuis en de telefoon ging. Allemaal plezant maar nog altijd de gedachte van dat blijft toch niet duren. Maar ondertussen ben ik al 2 keer terug geweest naar Turkije en zijn we 7 verder.

Dat is in grote lijnen mijn verhaal hoe ik askim heb leren kennen.

Mekotech: bedankt, dat vind ik een heel groot compliment! Mijn leerkracht Godsdienst heeft me dat ook al eens gezegd…en nu denk ik weer: misschien moet ik er inderdaad iets mee gaan doen,maar wat??!

Je geeft heel goed advies, waar ik zeker naar ga luisteren! Jammer genoeg lees ik het nu pas…En heb ik hem een gelukkige verjaardag gestuurd, maar dat is het LAATSTE! Wat ik ooit naar hem heb gestuurd…Dat beloof ik mezelf!

er zijn veel richtingen die je kan opgaan, journalistiek bijvoorbeeld.
je kan een boek schrijven met een beetje fantasie, of samen met iemand die het verhaal wel heeft maar niet goed kan schrijven.
je kan stage lopen bij een krant of een weekblad.
directie secretaris van een groot complex die veel media nodig heeft. enz enz.

blijf je sterk houden en schrijf het van je af, al is het in een dagboek, want er zullen momenten komen dat je alles wil vergeten en weer de fout ingaat met contact.
mijn advies: ga veel leuke dingen doen met bekenden en geef jezelf een nieuw doel (studiepunten, iets nieuws leren, sporten, afvallen/aankomen)

groetjes andreas

Mekotech: Hmm, ga er toch maar eens over nadenken. Bedankt voor al je advies!

Hier ook mijn verhaal,

In het topic “jouw verhaal” staat hoe het allemaal begonnen is en helaas in dit topic hoe het is geeindigd…

We hadden een top relatie spraken elkaar elke dag wel op zijn minst, de dagen dat hij vrij was van zijn dienst zaten we heel de dag op msn… Elke dag weer stond ik op met in mijn hoofd askimmmm !! Maar IK kwam iemand anders tegen waar ik op de dag van vandaag nog steeds zo veel spijt van heb… Ik leerde die jongen kennen op mijn werk we gingen wat drinken spraken wat af en van hem kreeg ik wel die aandacht die je “nodig” hebt een knuffel je kan in het live praten met die gene… Ik had mijn askim al ruim ander half jaar niet gezien wegens het leger mijn school dat het allemaal niet kon… En dan juist op het punt dat je er even helemaal door heen zit kom je iemand tegen… Het is nooit de bedoeling geweest ik heb al die weken, maanden met vol smart zittem wachten wanneer ik eindelijk naar turkije kon om mijn askim te zien… Ik heb een paar dagen flink zitten na denken of ik dit wel allemaal wou… Een vriendje in turkije ? Of een vriendje in nederland ? Zal het makkelijker zijn ? Zal het mij beter doen ? Ga ik hier spijt van krijgen ?.. En ga zo nog maar even door… Mijn inmiddels ex-vriendje maakte het er ook niet makkelijker op die proberde me eigenlijk alleen maar om te praten… Maar goed ik wou het mezelf niet te moeilijk maken en heb het uit gemaakt met mijn toen turkse vriend… Met tranen in me ogen pijn in me hart heb ik hem een smsje gestuurt… Een tijd lang wou ik even niks meer van hem horen ik wou de confrontatie niet aan gaan denk ik !? Inmiddels is hij klaar met zijn dienst en na 10000 berichtjes op facebook te hebbem gehad ben ik toch weer aan de praat geraakt met hem… Hij is nooit boos op me geweest en verwijd me ook niks… Maar of het ooit nog wat gaat worden tussen ons ? Ik weet het niet… Hij zal het graag nog een keer willen proberen, maar ik ? Die jongen heeft oprecht een special plekje in me hart hij was/is toch een grote liefde uit mijn leven, maar om dit alles nog een keer te moeten over doen ? Ik weet het niet… Wie weet zien we elkaar wel weer eens ik zal het zeker aan hem laten weten wanneer ik naar turkije ga ! Dus wat een heel mooi verhaal bleek te zijn heb ik door mijn eigen domme schuld verpest, maar van je fouten leer je toch !?..

Xxxx

Meid toch, ik wist niet dat je er spijt van had? En ik wist natuurlijk ook niet dat je nederlandse vriendje nu je ex is…Of je het opnieuw met “askim” wil proberen, zal je toch helemaal zelf moeten bepalen…Maar ik denk dat als je terug naar Turkije gaat, zowizo opnieuw voor hem zal vallen :blush: hihi. Hopelijk komt het allemaal goed met jou en maak je de juiste keuze!
Wel leuk om jou hier terug te zien!!! We hebben je gemist!

Pookie : misschien is spijt een te groot woord… Maar het is zeker niet dat ik er helemaal nooit over na denk… Ik weet het niet zo goed het is denk ik ook al weer dik een paar maanden over met mijn vriend die hier in Nederland woont… En voor/door hem heb ik het uitgemaakt, dus het ligt een beetje raar… Maar goed we zullen zien in zal zeker nog vaker naar Turkije gaan dus wie weet kom ik hem daar wel weer eens tegen… Ik heb nu gewoon leuk contact met hem en dat vind ik ook prima! X

Deems wat leuk dat je weer contact hebt met ex askim…en misschien is dit “vriendschappelijke” contact uiteindelijk wel meer waard dan als je er weer voor zou gaan. Zodra er “andere” gevoelens aan te pas komen wordt een relatie ook vaak wat moeilijker!!!

Deems: ik snap het wel hoor, dat je al dat “onzekere opgeeft” voor iets wat heel mooi zou kunnen zijn…zeker als die nederlandse jongen nog lief deed enzo ook…
Maar goed dat jullie contact gewoon weer goed verloopt en dat het allemaal leuk is!
De tijd zal het uitwijzen…hoe het verder gaat.
Je hebt er in ieder geval inderdaad uit geleerd!

Angela : idd denk dat het nu gewoon leuk is als “maatjes” we kennen elkaar nu denk ik ondertussen bijna dik twee jaar… Dus het voelt gewoon leuk en vertrouwt om elkaar weer te spreken, het is ook niet dat ik weer wat zal willen met hem maar meer benieuwd hoe het zal zijn als… Hihi maar goed zo is het ook leuk !

Pookie : ja het is nu meer van hmm heb ik het stop voor hem gezet terwijl deze relatie ook stuk liep dat het een beetje voor jan l*l was ofzo om het maar even plat uit te drukken, maar ik heb er idd weer van geleerd… Hoe gaat het ondertussen bij jou in de liefde ?

meiden ik hoooop dat er iemand snel antwoord :‘(
S. HEEFT GEANTWOORD OP MIJN BERICHTJE OP FB…IK GA HELEMAAL FLIPPEN :’(
aub help me…
Sorry voor deze ego!!!