Je laatste souvenir uit Turkije

Wat is het laatste souvenir dat je uit Turkije hebt meegenomen?

Mooie hanglamp met allemaal glaasjes waar waxinalichtjes in kunnen

Ons laatste souvenir was een prachtig met leer en ijzerbeslagen notitieboek.
Mijn dochter vond dat zo mooi alleen het formaat dat ze wilde lag er niet bij.
Toen we vroegen of dat formaat ook verkocht werd zei de man: Ik ga het vandaag speciaal voor jou maken.
Eind van de dag zijn we het boek op gaan halen en het was zelfs boven verwachting, zo mooi geworden.
En spotgoedkoop! dat was eigenlijk bijzaak maar wel een leuke bijkomstigheid.

mijn laatste souvenier uit Turkije is mijn turkse waterpijp!
Hij is heel mooi felblauw en er staat een schildering op van 4 plaatsen: Antalya, Alanya, Side en Kemer.

Erg mooi en ik kijk er nog altijd met plezier naar!

Zelf gemaakt: vijgenjam. Gegeven aan mijn zussen. Ze vonden het heerlijk en orgineel.

Lampjes heb ik meegenomen ehhh deze:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/320050_2269945462860_1075303675_2440959_1302980697_n.jpg

Een roze waterpijp!!!

Ik weet niet of je het echt een souvenir kunt noemen, maar wij gaan altijd naar een D&P perfumum. Deze winkel verkoopt alle geuren die er bestaan. De geuren zijn niet vernoemd maar hebben een nummer. Bijvoorbeeld Tresor is T4, absoluut niet van echt te onderscheiden(gezien de reacties die ik van anderen krijg). Persoonlijk vind ik dat ze zelfs langer blijven hangen dan de zg echte geuren. D&P is een familiebedrijf dat al ruim honderd jaar parfums maakt. 150 ml kost circa 18 euro. Gelukkig is het sinds kort ook in Nederland te koop, 50ml voor 15 euro. (NEE ik heb geen aandelen maar gebruik dit merk al 9 jaar).

Platte satepennen, daar valt de kofte niet vanaf :slight_smile:

YEAH!! Erik: Das een goed tip… die ga ik ook halen

Even kijken: een ketting en een armband hahaha. O ja en een horloge! Ik heb dit keer alleen sieraden gekocht.
Maar het idee van erik vind ik erg goed! En tja de lampen en waterpijp had ik al. Hoewel die waterpijp uit egypte komt hahaha. :smiley:

De Turkse broek voor mijn kleinzoon.

tja wat niet???

uhm ff denken hoor… blauw oogige oorknopjes, allerlei zeepjes, een hammamsetje, marmeren olifantjes van klein naar groot… uhm oorbelletjes en spiegeltje voor mn zusje, voor wat vrienden ook wat dingetjes gehaald, wat thee glaasjes met thee (helemaal vergeten dat je die in amsterdam in de javastraat 5 minuten fietsen van mijn huis) ook gewoon daar kan halen, hahaha echt heel nerdie van mij maarja. een wit turkije t-shirtje en nog wat andere kleding. tja en verder… vast nog wel iets, maar kan ik zo ff niet op komen.

Ik ben momenteel in Antalya ,en het laatste wat ik vanavond kocht is een cadeautje : een veelkleurige lange sjaal ,dat bijna als een kameleon is ,naargelang wat je draagt kan je hem plooien zodat je de passende kleuren ziet ,dus op heel veel draagbaar ; gevonden in shopping Migros in Konyaalti
gisteren ook in centrum :mooie bloesjes voor mijn dochters .
ik koop dus geen souvenirs ,maar cadeautjes .
Morgen ook eens snuffelen op de markt hier in Konyaalti ,hier kan je merken t-shirts kopen van Gerry Weber e.a voor 10 TL !!

een moederloos kitten, wat eerst een dag in een wielbak van een auto heeft gezeten.
na veel gezeur hebben ze het kleine poesje eruit gehaalt.
daarna heb ik het verzorgd in een grote doos afgedekt 4 dagen lang bij het zwembad.
heb door de manager van het hotel een dierenarts laten bellen, om dat ik het toch mee wilde nemen naar nederland.
de volgende dag is het bij mij in het hotel gechipt, ge-ent,gezondheidsverklaring
en paspoort verzorgd.
verder heb ik op de luchthaven, zoveel mogelijk gedaan alsof mijn neus bloed,
want elke vraag is er 1 te veel. was bang dat het alsnog in qarantaine
moest, was nog maar 1 dag inge-ent. heb mijn man onze passen laten zien en het boxje van de poes laag en vlak tegen het douane hok aangehouden.
in het vliegtuig moest ik de pas van de poes tonen, en alles was oke.
nou dat is dus mijn lieve souvenier.

Jeanette, dat is nou echts iets moois, om mee te nemen.
Veel geluk met het kleintje.

Ik ben net een week terug uit Side.
Ik heb een gouden armband en ketting gekocht.
En verder een paar vesten van Camp David, enkele T-shirts en hemdjes.
En een super geweldige Prada tas.

ben net twee weken terug van Bitez. ach, de gebruikelijke dingen maar waar ik echt blij mee ben is de grote hammamdoek, die ik tegenwoordig meeneem ipv een groot en dik badlaken!:vak02:

Een hondenspeeltje uit Istanbul… het was echt een quest, vorig jaar maart, om vlakbij Istiklal caddessi een dierenwinkel te bereiken… het sneeuwde namelijk en alles loopt in heuvels daar:P. stel je dan de marmerachtige stoepen voor én gladde laarzen = 1 grote glijpartij :stuck_out_tongue:

Daarnaast het feit dat ik een dierenwinkel heb gevonden was ook heel bijzonder:P

mijn laatste souvenir heb ik zelf niet gekocht maar gekregen van twee annimators,voor mijn verjaardag een mooie turkse mok,
ik ben zo blij met dit geschenk,en drink er iedere morgen mijn koffie uit,zo denk ik terug aan mijn vakantie,en mijn twee toffe vrienden!!!:kus:

Mijn “souvenir” is een zwerfhond, die eind oktober naar NL komt. Alle papieren en testen zijn in orde. Alleen nu nog 3 maanden wachten en dan mag Kyta naar NL. Nog even geduld dus.