Keramiek handwerk: belletje, eierdop, schaaltje
borrelglaasjes van de steden die we bezochten, wel kitscherig maar ik koop die al jaren op mijn buitenlandse reizen.
zeepjes, hammamdoek
handtas leder, zilveren oorhangers (goudcentrum)
kruiden
Mijn laatste (en ook mijn eerste) souvenir uit Turkije was de hond die ik letterlijk en figuurlijk van de boulevard in mei 2012 in Kousadasi heb geplukt. Het is een heel lang verhaal maar uiteindelijk is Kyta na een half jaar op schiphol geland in november 2012 en er is er nog eentje meegekomen, Phoebe. Deze 2 dametjes hebben een fijn tehuis gevonden bij mij, het gaat prima met de reeds andere aanwezige beesten zoals Shascha, de golden retriever, de 8 katten, 2 parkieten, 1 chinchilla en een vijver vol met vissen. Ze hebben het erg naar hun zin.
Twee zakjes saffraan, zowel Turkse als Iraanse (de laatste drie keer zo duur, maar nog altijd veel beter en goedkoper dan de smakeloze en geurloze saffraan die je in NL krijgt). Voor mijn vrouw, die er heerlijk Turks mee kon koken.
Hallo
Ik zag je bericht over dat je vrouw met saffraan kookte en dat de nederlandse kwaliteit slecht is, wat ik ook mee eens ben.
Ik ben via mijn man (komt zelf uit iraan bij deze 2 websites terecht gekomen om Saffraan te bestellen, het is echt perfecte kwaliteit.
Dacht stuur je de websites door.
gr Debora
Hey Katana
Wonen jullie nog steeds in Bursa? Wij willen er ook naar emigreren binnen een paar jaar. Mijn man is afkomstig vandaar.
Sylvia