Java of Bali

Zou kunnen.
Zoals je heb gelezen probeer ik vaak diverse soorten hotel.
In een stad waar ik voor het eerst kom neem ik vaak verschillende hotels , om te kijken en te ervaren .
Ook ga ik vaak lunchen in andere hotels om de sfeer te proeven .
Relevante info’ s van anderen worden vaak meegenomen in mijn reisplannen.

Een paar Indonesische vrienden waren ook naar Bohorok geweest , heb hun foto’ s gezien .Ook de cottage (?) waar ze gelogeerd hebben.
Toen ik hun reisverhalen hoort (slechte wegen) hebben we de Orang Utans reis van mijn Sumatrareis geschrapt.Op dit moment heb ik nog andere planning voor een Sumatrareis via de kuststeden .
Dus als een medereiziger mij kan vertellen dat in stad of dorp X een goede (schoon) Losmen/BB te vinden is zal ik wel willen doen.
En zeker als het min of meer de “enige” slaapplek is in de omgeving .
Ik zal ook geen appel met peren vergelijken , heb vaak nasgor(Nasi-goreng) met alleen sambal/olie plus ceplok telor ( gebakken ei) met 1 of 2 kleine krupukje met acar als "extratje " .

Als het rehabilitatie centrum voor orang utangs in Bohorok, wat ook bezocht wordt door dagjesmensen, al te veel moeite is, zou ik u aanraden om maar niet te veel over het slapen in een losmen na te denken. U kunt beter op het asfalt blijven en van de ene grote plaats naar de ander grote plaats te rijden, waar u een ruime keus heeft uit hotels, schoppingmalls en foodstalls.

Maar mijn vraag was eigelijk: Wat verstaat u onder een redelijk losmen?
Een vraag die u nog niet beantwoord heeft, maar ik zal een voorbeeld geven hoe ik erover denk.

Onder een redelijk losmen versta ik:

Een schoon bed, een mandibak met schoon water en een stoeltje om buiten een boekje te kunnen lezen, leuk zou zijn dat ik op zijn tijd een bakje koffie of thee zou kunnen krijgen en ’s morgens een nasi goreng of mie om de dag te beginnen.

Butoijo, ik denk dat onze Indonesioloog SA bezig is zijn wonden te likken. Wat een verschrikking is die man. Iedereen erop wijzen dat hij de wijsheid in pacht heeft. Waarom heeft de Indonesische ambassade deze anti-Indonesië ambassadeur nog nooit aangepakt? Verhalen die in uiterst krom Nederlands op dit forum worden gezet om maar duidelijk te maken dat hij, na ongeveer 40 jaar, nog steeds niks opgestoken heeft van het land waar hij met zijn Indonesisch paspoort de centjes opstrijkt. En maar zeuren…:slapen:

Nou seh , je kan je dan niet destileren uit mijn 2 kwalifikatie .

  1. Een schone losmen .
  2. Een vieze losmen .

Ik mag aannemen dat het duidelijk zal zijn voor iedereen dat een normale mens/(toerist) een schone losmen neemt. Toch ?
Dus mijn keuze gaat naar een schone losmen , in het geval dat het de enige is in de wijde omtrek .
Daarnaast wil ik ook hebben dat mijn lakens/slopen schoon moet zijn .
Ook moet het een goede matras hebben .
Op zijn minst een fan , mag aannemen dat de eenvoudige / schone losmen geen airco heeft.
Ik wil namelijk een goede nachtrust hebben.

Een schoone bakmandi is goed genoeg voor mij , moet wel geen kakus jongkok zijn (hurk toilet).

Een portie nasi goreng of gewone bakmi met ceplok telor(gebakken ei) kan ook mijn goedkring krijgen , plus een lekkere kopi tubruk ("bistro koffie ") , hoef geen D.E of Senseo te zijn .
Kopi cap Luwak , of Kapal Api mag ook .

Zo zie je maar dat ik niet te veel eisen stelt , zolang het schoon en netjes is .

PS : ook zonder kruipende ongedierte . Zoals bed of wandwantsen.

Op 09/09/2009 stuur jij mij een PM met als titel ‘over Lombok” waarin je schrijft;

Sorry Butoijo, ik stuur je maar even een PM want er zijn weer een aantal personen die op ieder bericht dat ik stuur commentaar denken te mogen leveren.

Daarom begrijp ik jouw reactie niet helemaal hoor, het lijkt wel of ik hier partij moet kiezen. Ik lees nergens iets dat Sumbar het heeft over het eraf gooien van Surya Atmadja. Ik heb zelfs begrip voor de reactie van Sumbar, ook ik vind de antwoorden van Surya Atmadja vaak langdradig en zeker niet “direct to the piont”.

Bovendien vind ik de informatie die Sumbar mij geeft over Sumatera zeer bruikbaar, dus waarom Sumbar van het WWF afgooien, omdat jullie niet met elkaar overweg kunnen, ik vind dat een vrij kinderachtige opmerking. Die Sumbar heeft volgens mij zeer veel kennis van Indonesië, veel groter dan hij doet blijken.

Intussen zijn de “ruzie-posts” verwijderd. De posts over losmens zijn m.i. ook niet relevant, maar goed.
Blijkbaar vinden 1 of meerdere leden het nodig om zich in ieder topic te moeten laten horen, zonder relevante informatie te kunnen geven en/of vragen.