het is zelfs ‘up-countries’ om het zo te zeggen… net als kep tang of tjep tang
en ik maar denken dat iedereen ABT wil leren…
Cola en pepsi, met ijsklontjes, zijn niet alleen dorstlessers… maar werken ook prima tegen ‘heet’ eten…
Suiker wordt door de thai door het eten gegooid om exact die reden…
inmiddels is die gedachte verwaterd en wordt alles mierenzoet opgediend… vreselijk jammer…van een zo smakelijke keuken…
Dus vergeet niet bij je bestelling mee te geven; mhai waan!!! niet zoet!!
Restaurant dat je eens zou moeten proberen is Suda Restaurant in Sukhumvit Soi 14, een zijstraat (soi) van de bekende Sukhumvit Road. Veruit mijn favoriete restaurant waar ik vaak eet tijdens verblijf in Bangkok.
Het restaurant zelf ziet er niet uit: je zit op eenvoudige stoelen aan formica tafeltjes onder tl-verlichting, maar het eten is zoooooo ontzettend goed. Het restaurant is dan ook zeer populair onder expats en reizigers en zit vrijwel altijd vol. Komt regelmatig voor dat je moet wachten tot er een tafeltje vrij is. Probeer zeker de kip met cashewnoten die hier super is, en vergeet niet af te sluiten met een sticky rice met mango. Als de rekening komt, niet schrikken: het klopt echt dat ie zo laag is !
Ook wel eens leuk om te eten is Cabbages & Condoms, Sukhumvit Soi 12. Duurder dan eten bij Suda of een simpel straatstalletje, maar zeker een keer de moeite waard. Oprichter is voorstander van geboortebeperking, vandaar de aparte naam. Je krijgt hier geen pepermuntjes bij de rekening, maar…condooms (Sorry, we don’t have mints. Please take a condom instead).
De condooms zie je veel terugkomen hier, ook op het menu (zo heb je bijv een Spicy Condom Salad). In de avond kan je gezellig in de mooi verlichte tuin zitten. Eten is prima.
En voor de rest: probeer gewoon alles wat je op straat tegenkomt ! Zoals de kleine garnaaltjes die je levend opeet
En natuurlijk de gefrituurde insecten…lekker met een biertje erbij (Soi Nana staan veel stalletjes waar je insecten kan kopen) !
De Hajime Restaurant in Bangkok is de Eerste Japanse robot Thailand restaurant, waar al de serverende obers"robots zijn"
Ik heb me laten vertellen dat het daar gezellig aan toe gaat,Jelle!!
En dat de prijzen(menukaart)wel mee vallen,als ik tijd heb tijdens mijn verblijf in Bangkok zal ik het eens uit proberen.
Het restaurant ligt in één van de zijstraten van ramaIII road(niet ver van de chao praha river)
Hajime Robot Restaurant
Monopoly Park, Rama III
59/27 Industrial Ring Road, Chong Nonsi.
http://www.cnngo.com/sites/default/files/imagecache/article_large/2010/08/02/RobotMAIN.jpg
Royal Dragon Restaurant ken ik zelf niet, maar is mss ook wel leuk om eens te eten. Bediening op rolschaatsen
gaat er niet om dat ik geen ABT wil leren wil ik wel maar als in zuiden op een eiland woont dan hoor je veel zuids dialect dat je oppikt dus.
eigenlijk een mengelmoes want er wonen ook veel isaners hier, pik soms ook nog wat burmees op.
het was meer bedoeld als opmerking dan als constatering…
Het gegeven blijft dat iemand die, als voorbeeld, ABN spreekt zich makkelijker duidelijk maakt in Limburg als een verstokte Groninger…
Maar ik snap wat ke bedoelt met gewoontes oppikken
Tegenwoordig smak ik ook tijdens het eten, zit vrolijk met een stuk hout tussen mijn tanden te wroeten nadien, onderwijl doorpratend, en peuter openlijk in mijn neus…
Heeft meer met HIV bewustwording te maken dan met geboortebeperking Alle medewerkers/sters zijn, naar verluidt, ook HIV patienten… Voedsel is zonder meer een aanrader, net als de wat aparte kunst… Je hebt daar ook nog een trendy Marokkaanse tent, ben effe de naam kwijt… een pareltje is te Cedar een Libanees restaurant in soi 49, naast Samitivej ziekenhuis. Prijzig maar trendy the Long Table in The Column in Sukhumvit soi 16 en het daargelegen Kuppa restaurant… Crepes and Co op Thonglor (Sukhumvit 55) soi 12, The Log Home Thonglor soi 18 dacht ik… allemaal Thai en westerse menu’s… en nog veel meer…teveel om op te noemen… Beter om per Soi een apart onderwerp op te zetten…
Klopt, het heeft ook met HIV bewustwording te maken. Het restaurant wordt gerund door de NGO Population and Community Development Association(van dezelfde oprichter, Mechai Viravaidya). Het aanvankelijke doel van deze organisatie was de gezinsplanning, met name bij arme mensen op het platteland waar de kennis over dit onderwerp zeer miniem was.
Na het aanpakken van de gezinsplanning ging de organisatie zich ook richten op betere voorlichting en bewustwording van HIV/AIDS.
Mechai streeft ernaar voorbehoedsmiddelen binnen ieders bereik te brengen (net zoals kool overal op de markt gekocht kan worden).
De leus van Cabbages & Condoms is overigens: Van ons voedsel wordt u gegarandeerd niet zwanger
Deze avond gaan we naar de ‘Japanse wijk’ als je dat zo kunt noemen, in sukhumvit (55) soi 13, naar aanleiding van de tip van Bangkokian.
Tot nu toe beste sushi gegeten (raar maar waar) in S.U.M.O. (keten, o.a. gevestigd in MBK.
Updates volgen…:chin:
Grts,
Jelle