Izakaya Yokoso! - De plaats om lekker over Japan te kletsen

Er zit op Kansai Airport een McD, kan ik tijdens de overstap daar nog mooi even zondigen, dan kom ik de rest van de reis tenminste niet in gewetensnood :biggrin:

Zo, ik ga vandaag ook voor een paar weken afmelden. Bloesemloeren, treinen pakken die op tijd gaan, Japan, here I come!

Goede reis en geniet ervan!

Halverwege dag twee in Osaka, straks bij Glicoman takoyaki eten.

1 like

Lekker hoor,eetse straks!!! En veel plezier en lekker genieten!

Veel plezier :dag: , geniet lekker van je vakantie!!

Stuur ook even een portie takoyaki deze kant op! :slywink:

Veel plezier nog!

Osaka was prima voor drie dagen. Nu in Kyoto, en die eerste indruk is niet best. Misschien omdat het zondag is, en er weinig open is… Hopelijk morgen beter.

Sent from my SM-G901F using Wereldwijzer mobile app

En ondanks alle goede voornemens eens andere landen te bezoeken toch weer bezig een trip naar Japan te plannen…voor de tweede helft van oktober al. Het lastige: inmiddels heb ik in hoofdlijnen al het hele land van Hokkaido tot Okinawa gehad, maar er zijn nog heel veel gebieden die ik nog wat uitgebreider zou willen bezoeken. Vooral Chubu, Chugoku en Shikoku zijn er tot nu toe vrij karig vanaf gekomen. Maar uiteraard ben ik weer meer rond matsuri dan rond bestemmingen aan het plannen:biggrin:

Hoewel de route dus nog verre van vast staat toch alvast één hotel geboekt, namelijk in Niihama (Shikoku). Want het Niihama Taiko Matsuri ziet er toch uit als een festival wat ik niet mag missen:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“uYvh5qNxN6s” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“8V66aCQZ7xg” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Alles daaromheen is nog een groot vraagteken, volop interessante festivals, zeker rond de weekenden van de 15e en 22e. En misschien nog een heel ander idee: vorig jaar had ik al een paar festivals in Zuid-Korea op het oog maar toen toch besloten me tot Japan te beperken, met een beetje passen en meten zouden die nu ook nog een optie kunnen zijn. Kortom, lekker puzzelen…

Shikoku is echt de moeite waard!!! Wij slaan volgend jaar even over.:frown: Ik ben een opleiding gaan doen en we kunnen dus alleen in de zomervakantie vrij nemen.
Maar dan is het ons te warm en kun je weinig ondernemen. Maar wij gaan natuurlijk wel weer meegenieten van je verhalen!!!

Jij bent wel kieskeurig qua weer hè? In de winter naar Sapporo is niks, maar de zomer is ook weer niet goed :slywink:

Maar helemaal ongelijk heb je zeker niet, de zomers zijn echt niet aangenaam. Hokkaido en Tohoku zijn dan wellicht nog enigszins draaglijk, maar ook niet meer dan dat. Maar uiteraard is het wel een toptijd voor matsuri. Net als de winters trouwens…

Vorig jaar was ik al even op Shikoku geweest, toen alleen Kochi, Uwajima en Matsuyama. Aan de oostkant is ook nog genoeg te ontdekken. Maar ja, een paar dagen later zijn er weer vier matsuri op Kyushu…

Toch maar even een update: het was allemaal een leuk plan, maar waarschijnlijk gaat het toch even de ijskast in. Na een eerste week vol matsuri had ik toch niet echt goede ideeën voor de tweede week en kon ik ook geen goede vluchten vinden. En het plan om dan vanuit Kyushu via Okinawa naar Taiwan te vliegen loopt spaak doordat ik op deze korte termijn domweg geen 3,5 weken vrij krijg. En sowieso vorderde de hele planning van de reis niet zo heel erg. Dan maar beter een jaartje doorschuiven, en dan iets eerder in oktober zodat ik bijvoorbeeld ook het Takayama Matsuri mee kan pikken.

Maar uiteraard is er dan wel al een ander, eigenlijk al een stuk concreter idee: twee weken later alsnog naar Japan, dan eerst in Tokyo Halloween en het Meiji Jingu Matsuri meepikken, dan naar Shizuoka voor het Fujinomiya Matsuri en de Daidogei World Cup (een groot straatartiesten-festival), en dan vervolgens in een boog rond Tokyo met enkele tussenstops (Gero Onsen? Kanazawa? Kurobe Gorge?) richting Fukushima voor het Sukagawa Taimatsu Akashi:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“XoRFDQbf6tw” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Daar kan ik in twee weken een mooie trip van maken die niet uitsluitend om matsuri draait, maar uiteraard ga ik nog proberen er nog een extra weekje bij te krijgen :ninja:

:idea: de GP van Japan kan bezoeken?? Ik ga er morgen vroeg voor uit bed. Gewoon thuis voor de tv hoor… Uiteraard voor de sfeerbeelden. Vanmorgen tijdens de kwalificatie zag het eruit als een soort ons kent ons familiefeest, er waren zelfs lokale schoolkinderen in de pit en grid. Uiteraard benieuwd wat Max gaat doen! Suzuka is toch een circuit voor de échte stuurmannen.

Da’s ook een goeie inderdaad, zou mooi zijn dat ter plekke mee te maken. Ik moet bekennen dat ik ook nu Max erbij is de F1 tegenwoordig nog maar beperkt volg, maar wellicht toch maart weer eens vroeg de wekker zetten…

Ik geloof dat het om 07.00 uur gaat beginnen…
Dat wordt een kort nachtje…

Wel de wekker gezet, swars doorheen geslapen…

Maar weer een mooie tweede plaats voor Max, al was het helaas wel weer Rosberg op plaats :kampioen:

1 like

Niet door de wekker heengeslapen, maar viel ergens na de tiende ronde in slaap op de bank…

Zo, na lang twijfelen is het dan toch definitief: eind van de maand weer maar Japan. En dan pik ik meteen nog een weekje Taiwan mee,

Eigenlijk had ik m’n plannen alweer een weekje doorgeschoven, dat leek dan handiger uit te pakken met op Shikoku en Kyushu weer een paar interessante festivals. Maar nu toch de knoop doorgehakt en een vlucht geboekt: 29 oktober naar Nagoya (met een lange transfer op Narita), en dan drie weken later terug vanaf Taipei, lekker een directe vlucht. De vlucht naar Taiwan moet ik nog wel los boeken, maar daarvoor is genoeg aanbod. Nu dus maar eens serieus werk gaan maken van de invulling van de trip…

Lekker hoor. Vast veel plezier met de voorpret en het plannen.

Mwah…lang twijfelen leidt in jouw geval toch wel tot een reis naar Japan…:smile: Ik kijk uit naar de route!