Is het dit jaar echt zo erg in Turkije!!??

Ik ga zelf dit jaar 2x naar Turkije, a.s. zaterdag vertrek ik naar Side, heb er inderdaad de hoofdprijs voor betaald,. maar ik ga in augustus naar bodrum geboekt bij bex en betaal voor 2 personen naar een 4* hotel alles bij elkaar 727 euri…allinn en met alle toeslagen, maar 2 jaar geleden betaalde ik in mei met zijn 2en 700 euro voor 15 dagen. Turkije moet pas op de plaats maken, met hun doen en laten om voor een glas met jus d’ orange € 6,- neer te tellen dan prijs je jezelf uit de markt hoor. dat deden de spanjaarden ook…niemand kwam er meer…en daar gaat het met Turkije ook naar toe…en de mentaliteit is ook niet meer wat het 6 jaar geleden was…nu is het allemaal berust op geld…erg jammer hoor ik als echte nederlandse…was erg gek op turkije…maar ook ik denk na over volgend jaar…

Ja, ik moet je helaas ook gelijk geven in dat alles zoveel duurder is geworden.
Maar ja ik probeer echt wel te blijven gaan

Fransijn, voor jou ligt het anders(hihi) want jij bent niet alleen verliefd op het land!!

Ik heb verleden jaar Griekenland geprobeert, maar dat is het ook niet helemaal! Na al die jaren Turkije ga je toch van alles vergelijken en dan halen de grieken het niet gewoon. Maar toch, ik ben benieuwd of de turken het nu weer een beetje goed maken, want anders gaan we toch in september naar Griekenland. En idd 6 euro voor een justje(ik mag niet omrekenen, maar 13,5 gulden???) laat maar, ik neem wel een hollands glas melk ofzo!
:wave:

Ik vind Turkije een heerlijk land, maar heb ook de indruk dat alles om geld draait. Gaan naar Aegean Dream in turgutreis, dit is een 5* ultra all inclusive hotel en ook nog eens de hoofdprijs betaald. Alleen zeezicht is niet inclusief, daar moet je ter plekke € 7,- per nacht betalen, das toch een hoop geld als je 15 dagen blijft.

Jammer voor de sector maar goed nieuws voor ons. Ik zit vanaf 1 juli weer met mijn gezinnetje in Dalyan. Dat was al vrij rustig maar als het nu nóg rustiger is … prima! Als ik iets te duur vind ga ik gewoon babbelen met de uitbater. Dat deed ik toch al. Een vriendelijk woord doet wonderen. Just cant wait…

Maar in de grote steden kan je kletsen als brugman, alleen met een redelijk woordje turks kom je ergens anders niet!!
Ook wij betalen meestal niet veel voor de kapper, net als Hans, wel iets meer maar dat kan me niet schelen. Als ik dan in Marmaris ineens 10 euro moet betalen en een heel slechte behandeling krijg, nee dan ben ik daar klaar!! Normaal ong 3 tot 4 euro dan 10-15, nee sorry…
En Dalyan…waar wij lekker een terrasje namen en ze ons gezellig de jackpot lieten betalen, tot mn zwager ze in vriendelijk turks vertelden dat hij maar anderen ging oplichten maar dat wij dat niet pikten en we uiteindelijk 25% moesten betalen van de 1ste rekening!! Wie word er in de maling genomen??

Side, verleden jaar, de kinderen een ijsje! Oke, een ijsje uit gezocht, 2 lira graag…2 lira??? In Alanya kost dit ijsje 1 lira…Ook goed, betaal je 1 lira!!!

Het zijn dit soort praktijken die Turkije de das omdoen dus!!! En dat kan ik nog begrijpen ook dan
:wave:

Hallo allemaal vanuit een doodstik Gümbet! Het is hier echt veel tge rustig.İedereen zit in zak en as en weet zich geen raad! De toeristen zijn echt op 2 handen te tellen en laten zich niet zien! Verblijven in het hotel en dus is er voor ons helaas niets te verdienen!

Tegen het gehassel worden er cameras geplaatst wat niet echt bijdraagt aan de goed sfeer!!

Het weer is overigens heerlijk en er word vanavond topdrukte verwacht işn het Oranje cafe ivm de voetbal wedstrijd! Laten we het hopen…

Liefs Linda

@Linda: Poeh het lijkt me echt raar als het zo rustig is!!! Zie je over een weekje!!

x

Mijn vriend en z’n familie is ook in zak en as. Ze verdienen geen krent in de pap en moeten maar zien hoe ze rondkomen.
Wat is er toch gaande.

Het maakt alles zo onzeker, voor iedereen.

Hoop dat er misschien nog wat verbetering in komt.

Ik heb begrepen dat Aegean Dream voor 95% vol zit, maar dat het verder ook in Turgutreis heel rustig is. Het is te hopen dat het nog aantrekt, je hoeft geen krant open te slaan of je wordt overspoeld met aanbiedingen naar turkije. Wij gaan over 3.5 week, ben benieuwd of het dan al beter is.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het over 1,5 week in Alanya is. Kan me die plaats helemaal niet voorstellen zonder de meute toeristen die er altijd is…We zullen zien.

Wat me opviel vandaag was veel scandinaviers,engelsen en duitsers…

Groetjes,

Hans.

Ik kom net terug uit Spanje (Marbella) en tsja, ik moet toegeven dat onze Turkse vrienden hier nog wat kunnen van leren. Slechts één klein voorbeeldje: we dronken een biertje op een terras in Puerto Banus, bekend als zowat de meest exclusieve jachthaven van Spanje en betaalden er …€ 2. In een stadje in het binnenland betaalden we € 1.20 voor een biertje en aten we bijzonder lekker voor € 8. Er was veel volk in Spanje, de terassen en restaurants zaten vol. Het ene zal wel met het andere te maken hebben zeker ?

zal het je vertellen als ik terugkom. ga nu woensdag e.k. naar samara hotel, bodrum. wie kent het hotel? Lijkt allemaal héél mooi…Ben reeds 2x in turkije geweest, wil absoluut efese terugzien ook. kan iemand me vertellen of dat mogelijk is?? en goede prijzen?? Ook eens kijken naar jet naar Kos heen en weer. en is het zo erg met die russische hh ?? thx. je kan me ook mailen op luvaca@skynet.be

Nog iets over de terugloop in turkije qua toerisme. was een jaar of vier terug in rhodos en een jaar nadien in Kreta. Betaalde op een bepaalde plaats 3 drie euro voor een ordinaire koffie - zelfs geen koekje bij!! ben nadien gaan eten met een manager van een toeringmaatschappij ter plaatse (bus-owner welke rijdt voor tui en thomas cook). Ik citeer zijn woorden: ’ De grieken moeten leren terug Griek te zijn, en niet zo hebberig. ze maken door hun hoge prijzen alles kapot.’ Hij is een Griek. Misschien ligt daar de oorzaak?? Spanje heeft dat destijds ook gehad, ga nu héél dikwijls naar spanje en NU met plezier, enige jaren terug niet. Ze hebben het begrepen… spreek ondertussen wel vrij vloeiend die taal- speciaal even diploma gaan halen om te kunnen reizen. Misschien geeft dat ook. Turks ken ik niet…enkel de noodzakelijke geplogenheden. beste groeten Luc

Hier in Ölüdeniz (fethiye), hebben we ook een erg trage start. Al moet ik zeggen dat het nu wel wat op gang komt. Bij ons in het hotel (all inclusive) is het helemaal vol, geen kamer meer te krijgen op het moment. En dit blijft zo tot het eind van het seizoen, ik denk dat we geluk hebben. In dit gebied hebben we veel gasten die elk jaar terugkomen dat scheelt ook misschien?? De meeste gasten hangen niet alleen aan de bar maar doen ook excursies etc. En ja Russen…die hebben we hier nauwelijks, dit schijnen de meeste gasten erg prettig te vinden. Ik denk net als wat hiervoor al is geschreven dat het een combinatie van factoren is. Ik hoop voor iedereen dat het bij jullie ook nog een mooi seizoen wordt. İyi sezonlar!!!

Beste lezers,

Het tij lijkt zich te keren,vanmorgen las is op www.telegraaf.nl in de reiskrant dat er onwijs last-minutes geboekt werden richting Turkije;reden zijn het weer in nederland,WK of geen WK.
Wat kan ons volkje toch omslaan naar omstandigheden…

Jullie forumbeheerder,

Hans.

Toerist toch weer naar zonnig Turkije
door Marjolein van der Gaag
**AMSTERDAM - De regen en kou van de laatste weken zorgen voor een run op last-minute vakanties. Veel Nederlanders zijn het slechte weer zo zat dat zelfs het WK voetbal hen niet meer thuis kan houden. “Het is werkelijk opvallend hoe druk het deze week ineens is. Maar liefst de helft van de geboekte reizen, zijn last-minutes”, zegt directeur D. van den Hoogen van D-Reizen. **
[http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01369/turkije_westkust_1369911c.jpg](javascript:fotovenster(‘?id=/multimedia/archive/01369/turkije_westkust_1369911c.jpg&caption=&copyright=’, 200, 130+30);)“Mensen hebben kennelijk schoon genoeg van de regen en besluiten dat ze het voetbaltoernooi ook best in Turkije, Spanje of Griekenland kunnen volgen.” Vooral Turkije, dat als gevolg van de vogelgriep maandenlang uit de gratie was bij de Nederlandse vakantieganger, is volgens Van den Hoogen ineens weer razend populair. “Mensen zien geen reden meer om niet naar Turkije te reizen. Het is er schitterend weer en de vakanties zijn nu spotgoedkoop. Voor 99 euro kun je er al een week in een appartement zitten.”

Ook TUI Nederland van onder meer de merken Arke en Holland International merkt absoluut niets van de voorspelde junidip vanwege het WK. “Juni is voor ons doorgaans niet de beste maand van het jaar. Maar juist nu hebben we deze maand twintig procent meer boekingen dan in juni vorig jaar”, aldus woordvoerster S. van den Berk van TUI. Vooral Spanje en Griekenland zijn in trek. Turkije staat op de derde plaats, gevolgd door Frankrijk en Italië.

De zegsvrouw denkt dat de speciale ‘WK-hoeken’, die de reisorganisatie op alle grote bestemmingen rond de Middellandse Zee zal inrichten, veel mensen over de streep heeft getrokken om toch tijdens het toernooi op vakantie te gaan.

@ Hans

t Was te verwachten, gelukkig maar…