Is het dit jaar echt zo erg in Turkije!!??

De mensen die ik ken met een dikkere portemonnee die gingen al niet naar Turkije maar bleven Spanje, Griekenland, Frankrijk trouw.Nog steeds moeten wij vrienden en kennissen overtuigen met foto’s van Turkije en enthousiaste verhalen van de vriendelijke gastvrije mensen in Turkije. Mijn man heeft pas een collega overgehaald om eens een reis naar Turkije te boeken één die ook huiverig was door alle negatieviteit. De mei vakantie is hij dan uiteindelijk gezwicht en heeft ook alle vooroordelen van tafel geveegt.Zo snap ik ook de negatieviteit niet over de russen, maar dat heeft er misschien mee te maken dat de hotels die wij de afgelopen jaren geboekt hebben er bijna geen Rus te vinden was.Zelf krijg ik daarbij ook weer het idee dat die juist weer te vinden zijn in de ketens van WOW, en andere hotelketens in die klasse en als de Nederlanders met gevulde portemonnee deze reizen boeken en zoveel negatieviteit ervaren dan hoeft het voor hun al niet meer.Ik denk toch dat Turkije het de laatste jaren toch van het Nederlandse gewone volk moest hebben met een wat smaller budget, maar helaas door alle veranderingen in de portemonnee zit het er gewoon voor veel mensen niet meer in.

Die russen die zijn er echt wel Dorien, in alle sigmenten!!
Wat betreft dat geld…Ga eens lekker naar Portugal ofzo!! Is gewoon al 4000 voor 2 vol 2kind in het seizoen!!

Wij doen niets bijzonders, en waren voor 2 pers altijd al 5000 gulden voor 2 weken kwijt, dus die 3500 voor 4 pers is echt niet extreem hoor. En nogmaals niet stappen ofzo, die tijd hebben we al jaren gehad

Wij gingen in de meivakantie altijd 2 weken met 6 volwassenen en 2 kinderen naar Alanya, in een App. Nou dan waren we, als het echt duur werd, 4500 kwijt!!! Dus is dat All-Inn wel zo goedkoop?? Iig is het wel zo, dat sinds de extreme groei van All-Inn de prijzen in de steden voor alles ook zo extreem gegroeid zijn!! Want men neemt daar niets meer en er moet toch verdient worden!! Ik zet de All-Inn bij het eerdere lijstje!!!

Nee ik houd het echt op alles bij elkaar, en dat in dat geheel prijst Turkije zich de markt uit!
:wave:

Zat gisteren bij het reisbureau en kon mijn ogen niet geloven, zat samen met een medewerkster vluchten te zoeken, vanuit Amsterdam of Eindhoven naar Bodrum, de een na de andere vlucht verdween voor onze ogen! Maar het viel ook op dat er een stuk minder vluchten zijn, vorig jaar vanaf Eindhoven elke Dinsdag en Zaterdag een vlucht, in het hoogseizoen, meerdere per dag. Voorlopig 1 vlucht op Dinsdag. En ook Amsterdam heeft een stuk minder vluchten!

Ik kan me ook indenken dat voor veel mensen de prijzen een probleem zijn, ik heb in 4jr tijd de prijzen zien verdubbelen, en hoewel dit ook in Nederland gebeurd, is het op vakantie wat anders, en natuurlijk die Super All Inclusive formule, die 2 jaar geleden de grond is uitgestampt en die het werkelijk ommogelijk hebben gemaakt dat mensen nog de straat opgaan, gaan uiteten of gezellig een terrasje pikken!

Maar aan de andere kant, Spanje heeft ook zon dip gekend, en andere vakantieplaatsen ook vast! Misschien dat de mensen gewoon Turkije moe zijn, de afgelopen jaren ging iedereen naar Turkije, nu ken ik er maar enkele!

Maar goed ook ik blijf hopen want ik ben ook bang dat vele zaken dicht zullen moeten of blijven en dat brengt veel frustraties met zich mee, laten we hopen op vele last minutes!!

Foutje!
zat weer eens verkeerd hiii

denk dat het straks nog wel toeneemt met boekingen ,last minute.je kunt er nu al zeer goedkoop heen.ben zelf 6 keer in turkije geweest maar het blijt een schitterend land.gr van indy

Waar ligt het nu precies aan?
Feit is dat er (bijna) elk jaar wel wat aan de hand is in Turkije.
Is er geen aardbeving, dan zijn er wel aanslagen, of is er de oorlog met Irak,een vliegverbod voor Onur en dit jaar dus de vogelgriep.
Echter ondanks al deze dingen bleef het toerisme in Turkije gewoon doorgroeien.

Heeft Turkije zichzelf uit de markt geprijst?
Spanje en Griekenland hebben naar aanleiding van de massale vlucht van hun toeristen naar Turkije de prijzen aangepast van hun accomodaties en blijkbaar heeft dat efect.
Door wie komen de prijsverhogingen? Hebben de toeroperators hun hand overspeelt of vragen de accomodaties in Turkije nu ineens veel meer dan voorafgaande jaren?

Wat doet Turkije zelf (lees het Turks verkeersburo) om de toeristen weer naar hun land te krijgen?
Juist nu het minder gaat zou je verwachten dat er meer reklame voor Turkije gemaakt zou moeten worden.

Je ziet vragen genoeg, alleen nu nog het passende antwoord, of antwoorden vinden.

Want het is onzin om alles op de vogelgriep te gooien, wie heeft het over de vogelgriep in Duitsland en Frankrijk terwijl dat stukken dichterbij is voor ons dan de vogelgriep in Turkije ten opzicht van onze vakantie bestemmingen.

Ik denk dan ook dat alle betrokkenen, zijnde: reisorganisaties, accomodatie eigenaren en het Turksverkeersburo zich eens flink achter de oren moeten krabben en op korte termijn tot aktie moeten overgaan.

Met de prijzen in Turkije doelde ik eigenlijk meer op de prijzen in Hotels, Cafes en Restaurants maar bijvoorbeeld ook de Dolmus! De reizen en vluchten zijn niet door toedoen van Turkije verhoogd!

Bovendien denk ik dat de lokale bevolking in moet gaan zien dat ze mensen met “hasselen” niet binnen halen maar weg jagen! Ook dat is een veel gehoorde klacht, ja in Spanje en Griekenland word het ook gedaan, maar wel op een andere manier!

Heb vandaag wel weer 3 boekingen gemaakt voor Turkije, en moet zeggen dat dat lang geleden is hoor!! Maar dat komt ook doordat mensen veelal geen andere keus meer hebben. eind juli> Het enige wat er nog is> Turkije… Herfstvakantie> het enige wat er nog is> Turkije! Wij verwachten zelf ook veel last-minutes… Er zijn nu al aanbiedingen voor 1 week all-in €199.- per persoon. ex tax etc… Maar dat zijn de prijzen waar de mensen voor willen gaan!!

Ik geloof er wel in dat het allemaal nog wel goed komt voor Turkije. Het komt alleen wat later op gang dan normaal!

x

Normaal gesproken was zo’n 95 % van de boekingen die via mij liepen naar turkije maar dit jaar schat ik het op nog maar zo’n 10 %
Prijzen zijn echt wel duurder geworden ten opzichte van vorig jaar hoor, dat is elk jaar wel iets maar aangezien de prijzen naar spanje en griekenland gemiddeld omlaag zijn gegaan kiezen nu meer mensen ervoor om daar naar toe te gaan.

Wat de lastminutes betreft dat zullen er best nog wel veel worden, al was het alleen maar om het feit dat het aanbod naar turkije nog enorm groot is.

Ik wilde ook niet zeggen dat de prijzen die mensen betalen voor de reis, niet verhoogd waren, maar ik doelde met stijdende kosten op de kosten binnen Turkij, dat wilde ik benadrukken!!

Ik hoop van ganser harte dat het onwijs druk gaat worden, ga er tenslotte zelf ook mijn geld mee verdienen!

Hi guys ,

Just got back from Gumbet good news it is hot bad news the price of food and drink beer anything from 4 ytl to 8 ytl a short 8 ytl and a glass of coke 5ytl upwards Breakfast around 10ytl sunday roast 20 + ytl . A lot of places do not have a price board up yet so ask how much before you go in . Last year I was paying 2 - 4 ytl for a beer. When I was there in March a beer was only 3 ytl. I spoke to my mate and he said it all went up on the 1st may . Are they ripping us off ? let me know if you know of cheap drinks and where to get them.

Ter verduidelinking!! Dit is afkomstig van www.gumbet.org

Nou, net terug van Marmaris, heb ik nog wel een prijzen up-date:
Bier (0,5 ltr) 3,5-4 lira
Waterflesje meestal 1 lira
Frisdrank 3 lira
Raki 5-6 lira
Cocktails 9-15 lira
Eten varieert sterk, maar je kan nog wel voor tussen de 12 en 20 lira een behoorlijke maaltijd krijgen. Dit zijn wel de prijzen op de boulevard, misschien dat je meer “stadinwaarts” goedkoper uit bent! En de lira is nu ong. 60 eurocent. (eigenlijk iets minder, maar dit rekent makkelijk)
XXxx Mar

Ik woon in Marmaris en het is inderdaad erg duur geworden, maar wij gaan meestal gewoon naar de Turkse winkeltjes (die de toeristen niet zo gauw vinden en nie zo gauw naar binnen zouden gaan) alles hetzelfde en veel goedkoper!
Een flesje water is gewoon 0,25 Kuruş!
En de YTL staat op dit moment 1,87 dus ruil nu gauw je Euro’s in en krijg lekker veel Lira’s terug :slight_smile:
Wel als we uit gaan dan betaal je voor een cola 5,00 YTL ofzo, niet te geloven, het is inderdaad erg duur geworden :frowning:
Ik hoop dat het toerisme nog een beetje opkomt want nu is het echt balen, op de straten geen toerist te zien, in de bussen hetzelfde, op mijn werk komt hier en daar eens een toerist, terwijl we vorig jaar rond deze tijd geen ene minuut vrij hadden!
Laten we er maar het beste van hopen!
**Heel veel groetjes vanuit İçmeler…:wave: **

Ja, afgelopen dinsdag waren wij even in Icmeler, en er was geen toerist te bekennen, ik had het gevoel dat het winter was. (Ook omdat het regende misschien) Het is triest om te zien hoe iedereen z’n best doet voor???
Xx Mar

ik vond het in side niet minder druk dan andere jaren in het voorjaar…
wel veel oudere mensen…

groetjes

filiz

Ik was vandaag naar het “Sorgun” strand gereden aan de oostkant van Side,
telde er 7 mensen…
Voor de rest een handjevol duitsers,engelsen en scandinaviers.

Reed daarna door de "Kemer"wijk(ligt voor dat strand)en alleen maar verlaten hotels.

Als het nog aan zal trekken dan verwacht ik dat na het WK voetbal.

Groetjes,

Hans.

Lijkt me HEEL griezelig zo stil!

Als ik het me voor moet stellen Hans, denk ik aan het begin van het jaar dat toen de koerdenleider(weet niet hoe je het schrijft) ter dood veroordeeld werd!! Dat jaar was het vet rustig!!
Wij zaten in een klein app in Alanya(ong 30 kmrs) met 2 stellen. In de 2e week kwam er een stel bij dat op huwelijksreis was in Side en ALS ENIGE in een app zaten(gezellig op je huwelijksreis vandaar de overplaatsing naar Alanya) dat halverwege juni niet eens open was vanwege de rust!!!

Nee dat was niet gezellig!! Het was in Alanya zoooo rustig dat de excursie naar Cappadocië niet eens doorging vanwege het tekort aan animo(in Alanya EN Side!!)

Sterkte daar, wij denken aan jullie!!
:wave:

Dank je Beppie,

Vandaag maakte ik een strandwandeling,het is zondag en het is warm;rond de 30 met een lekker windje.

Bekeek met een schuin oog de bezettingen;bedroevend,sommige delen(all-incl.)haast vol,andere delen op een enkele badgast na vrijwel leeg.

De taal die ik opving was alleen maar duits.

Wel veel turken,maar het is ook zondag.

Groetjes,

Hans.

Hmmmmm het gaat erom spannen voor dit seizoen.
Nou het hotel waar ik heen ga is voor het aankomende seizoen bijna volgeboekt.
Maar dan praat ik ook over een all inclusive hotel.

Groet