Mijn askim kan niet bellen omdat dit van mobiel naar mobiel te duur zou zijn en hij kan hier niet bellen op de huistel. maar hij zegt dat hij wel genoeg geld heeft maar dat als hij een minuut belt het al 5 euro is ofzo?!
en hij kan ook nooit meer achter msn komen want hij woont in een dorp,namelijk in demirtas) en daar hebben ze geen internetcafe en dan moet hij ver reizen naar een toeristenplaats maaar daar heeft hij geen tijd voor want het is gesloten als hij uit werk komt?
iemand die ook zoiets heeft gehoord van zijn askim en hoe ging je daar mee om. en advies is ook welkom:kus:
Missylisa Nou vijf euro is wel een beetje overdreven zo duur is het niet maar het is zeker wel te duur dus het gebeurt zelden dat er vanuit turkije naar Ned gebeld wordt wel weet ik dat als hij vodafone zou hebben dat het goedkoper is naar een vast toestel in Ned hoeveel precies durf ik je niet te zeggen. Wat je kan doen is zelf een Lebera kaart aanvragen daarmee kan je zelf vrij goedkoop naar hem toe bellen en als je dat niet allemaal zelf wilt betalen met hem overleggen dat hij de helft betaald aan jou maar dat jij hem belt…
helaas klopt het dat het heel duur is, maar 5 euro is het niet ik denk wel 5 lira… dus voor deze jongens nog een boel geld! Jij kan idd een lebara kaart kopen en smsen is ook duur. Mijn askim doet het nog wel eens, maar moet hij wel net opgewaardeerd hebben ik denk dat ik nu in 2 jaar 5 smsjes heb gehad en ongeveer 7 telefoontjes, dus veel is het niet!
Wat betreft het internet cafe, ik weet niet of er geen 1 is, maar het klopt met werken dat tegen de tijd dat zij klaar zijn met werken de meeste internetcafe’s gesloten zijn, want die gaan vaak om 0.00 uur dicht en zij zijn klaar met werken 1.00 2.00 dus dat klopt ook wel wat hij zegt!
Hoe je er mee omgaat… Tja mijn askim zit niet in het toerisme en heeft een computer thuis, dus dat weet ik niet goed als het gaat om telefoon, dan denk ik tja het is nu eenmaal zo en niet anders!
thanx ben nu gerustgesteld gelukkig hebben de andere dames hier hetzelfde:d
ja ik bel hem met lebara en dat is wel heel goedkoop maar ik wilde gewoon weten of het klopte wat hij zij…
hij ringt mijn tel wel bijna elke dag dus ben daar wel blij om hihi
tja ja ik begrijp dat hij het daar ook niet rijk heeft en zo maar als ik daar naartoe ga wilt hij wel het appartement betale en dat zegt echt iets want dat is egt duur:d
maar voel me nu beter daarover en moet het iid gewoon accepteren
naast de verhalen en mijn ervaringen bijv. in kusadase weet ik dat 90% van de obers en mensen die in hotels werken 5 vriendinnetjes hebben.
maar het kan zijn dat je een goede heb denk ik altijdd…
Klopt dat bellen en sms’en, én internetcafé heel duur is voor hun, zeker als ze dit elke dag moeten doen, stapelen de kosten zich op!
Mijn askim en ik rinkelen elkaar gewoon heel de dag door , en dat geeft ook een leuk gevoel, en kost ons niets! Toch hebben we het gevoel elkaar heel de dag door te horen :D!
Denk dat we elkaar zeker om het half uur rinkelen, soms meer, soms minder! Maar is een oplossing voor de (hoge) kosten !
Verder werkt m’n vriend ook heel lang en laat, dus internetcafé zit er bij ons ook heel weinig in… maar hij stuurt wel vaak smsjes, soms elke dag, soms om de twee dagen!
jij kan heel goedkoop naar zijn mobiel bellen via www.belbob.nl je belt dan eerst naar 0900-1420 en dan zijn mobiele nummer…kost je maar 1 cent per min wel moet je vanaf een vast nummer bellen uit Nederland.
oja en wilde nog vragen of jij hetzelfde had meegemaakt want mijn vriend had de eerste maaanden deed hij heel veel moeite veel smsen veel internetcafe(en toen kon het dus wel terwijl hij ook heel veel moest werken) maar daarna nu zeg maar komt hij nooit meer achter internetcafe al een jaar niet en heeel soms smsje?
ik weet niet waarom maar hij zegt dat hij geen tijd heeft of dat soort dingen maar als hij het toen kon denk ik ook zo van waarom nu dan niet?
Missylissa als ik jouw reaktie zo lees denk ik dat je daar zelf ook wel je conclusies uit kan trekken…Als hij in het begin alle moeite doet, en nu helemaal niet meer…denk ik dat zijn interesse aan het afnemen is…Sorry voor jou…want dit wil je waarschijnlijk niet horen. Maar je moet hier gewoon duidelijkheid in vragen…
Je moet toch op je gevoel afgaan. Hebben jullie dan al een jaar niet meer gechat of elkaar gezien op de webcam? En jij belt hem dan altijd?
Wanneer heb je hem voor het laatst IRL gezien en hoe was je gevoel dan?
Vind het wel goed dat hij elke dag eens laat rinkelen maar je moet je relatie toch ook op emotioneel vlak kunnen onderhouden? Lijkt me op deze manier vrij onmogelijk.
Ze hebben het daar zeker niet zo gemakkelijk als wij hier maar het moet toch van twee kanten komen vind ik.
Wat vreemd? Hoe reageert hij als jij hem belt dan? Want ik neem aan dat jij dat nog wel altijd doet… Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als angel(a). Als ik je teksten lees, dan denk ik dat het dood gebloed is, tenzij jij hem dagenlijks belt, want dan moet je daar eens mee ophouden en kijken of hij wel die moeite gaat doen, zo niet dan is de conclussie snel getrokken, hoe pijnlijk dat ook is…
Ik woon in het zelfde Demirtas, 18 km voorbij Alanya. Er zijn 2 internetcafe’s, die in de winter misschien iets eerder sluiten, maar er zijn hier ook winkels die 24 uur open zijn, en ik ken de mensen hier. Als je ff op internet wil, dan kan je rustig vragen bij de winkels. Heb ik vaak genoeg gedaan.
Ik denk eerlijk gezegd dat voorgaande schrijvers gelijk hebben, dat de interesse weg valt. Ik ken heel veel mensen hier, iedereen kent mij zo’n beetje in Demirtas. Anders wordt het natuurlijk als hij hier op een köy woont. Maar ik denk dat je voor jezelf wel weet waar je aan toe bent.
@missylisa
ja ik heb ook lebara. je kunt nu geloof ik voor 0,01 cent per minuut naar huistelefoon in turkije bellen…
helaas heeft mijn vriend dus geen huistelefoon…
maar misschien jou vriend wel.
mijn vriend woont ook in een dorpje en ik geloof inderdaad dat hij naar een dorp verder op moet voor internet…
maar wel heel erg ** voor jullie… en misschien dat hij op zijn vrije dagen naar internet cafe kan gaan?
mijn vriend heeft ook nog nooit gebeld trouwens alleen heel af en toe een sms maar niet vaak!