Getrouwd

hey allemaal,
wie van jullie meiden is met hun vakantie lief getrouwd?
zijn er hier meisjes die voor hun vriend of man naar turkije verhuist zijn?
en hoe is dat dan verlopen? het aanpassen aan turkije en de cultuur?
ikzelf heb mijn vriend in de zomer van 2007 leren kennen,in begin juli.dan ben ik in augustus terug gegaan naar hem voor een maand en dan in september weer 2 weken. en het voelde aan alsof we elkaar al jaren kennen.en dan 11 oktober was hij klaar met werken in het hotel (waar hij fotograaf was) ben ik naar hem toe gegaan in istanbul.was ook met bayram dan.heb ik heel zijn familie leren kennen,en alles verliep super.
8 november 2007 zijn we getrouwd voor de wet en het huwelijksfeest hadden we 29 december (zodat mijn familie gemakkelijker kon komen)
ondertussen wonen we in een gezellig appartementje in istanbul en zijn we al 7 hele gelukkige maanden getrouwd.
vele meiden zullen mss denken dat het allemaal super snel gegaan is maar als het goed zit moet je ervoor gaan.
waarom zouden we eerst 2 jaar alleen contact hebben via tel en sms?

Groetjes

Jeetje je bent idd wel heel snel gegaan! Jullie kennen elkaar nog geen jaar als ik het goed begrijp. Tja waarom je eerst 2 jaar alleen contact via telefoon en sms en een bezoekje? Misschien om elkaar eerst beter te leren kennen? Ik bedoel trouwen is in mijn idee voor altijd en doe je met iemand waarvan je zeker weet dat je daar de rest van je leven bij wil blijven. Ik vind het eerlijk gezegd een nogal overhaaste beslissing, kan er natuurlijk moeilijk een mening over geven omdat ik je niet ken, maar je hebt elkaar 2 keer gezien als ik het goed begrijp.
Maar ik ben benieuwd hoe oud je bent en wat je nu in Istanbul doet en wat je in Nederland deed voor je vertrok?
groetjes

idd we kennen elkaar volgende maand net een jaar! Trouwen is idd voor altijd. İk denk dat ik het gewoon direct wist toen ik hem zag en leerde kennen!
we hebben elkaar van midden juli tot begin augustus gezien. en dan heel de maand augustus en dan 2 weken in september.en dan een maandje belgie en sindsdien zijn we samen.
ik wacht op mijn werkvergunning,wat redelijk veel tijd in beslag neemt.
Groetjes

maar wat zijn je plannen daar wanneer je een werkvergunning hebt? En wat deed je nog toen je hier was? en hoe oud ben je?En wat doet je man in Turkije? Ben een beetje nieuwsgierig, maar probeer een beetje een beeld te vormen. :slight_smile:
Ben benieuwd groetjes

ik kan in een hotel beginnen werken,een reisbureau,hcn,… keus genoeg hier.
ik was al een tijdje niet meer in belgie.ik werkte in turkije als animatrice.heb op veel verschillende plekken gewerkt, en heb een super tijd gehad. Mijn man werkt in een restaurant nu.
Groetjes

oh ja ,effe vergeten, ik ben 20 jaar !

Hoi Miss Turkey,

Proficiat met je huwelijk :wink: Leuk te horen dat het voor jou zo goed is verlopen.
Wat vonden je ouders ervan?

groetjes

hey sofie’ke,
Mijn ouders vonden het goed natuurlijk.
mijn papa was blij dat ik verliefd geworden was op een turk (mijn papa is zelf turk) al had het niet zoveel uitgemaakt met welk ‘‘ras’’ ik zou trouwen.
Heb jij ook een relatie met iemand uit turkije?
Groetjes

hey,

Ja, en zie hem binnen 30 dagen voor het eerst terug :slight_smile:
Ik stelde je die vraag omdat mijn ouders er niet zo blij mee zijn:
papa wil dat ik gelukkig ben, laat me daarom naar hem toegaan maar ziet er geen toekomst in en mama heb ik nog nix durven vertellen omdat zij eigenlijk vrij racistisch is t.o.v. mensen met andere afkomst maar vooral t.o.v. Islam. Ik ga het haar pas vertellen als ik zeker ben dat hij het serieus met me meent en als we samen een toekomst willen opbouwen (ik wacht dus nog een jaartje dan zijn hij en ik afgestudeerd). btw ik ben ook 20 j. (binnenkort 21) dus voel me daarom extra aangesproken door je verhaal:)

groetjes

kvind het erg voor je dat je ouders er geen toekomst in zien. en mss draait je mama wel bij eens ze hem ontmoet heeft. Mijn oma (langs de belgische kant) was er eerst ook tegen totdat ze hem ontmoet had toen we 2 weekjes op vakantie gingen in belgie! en waar heb je hem ontmoet?

Groetjes

Ik was op vakantie met mijn ouders :slight_smile: in kusadasi en hij was daar animator (enkel zijn vakantiejob hij studeert fysica opt unif) Heb hem dus niet echt vaak kunnen zien omdat het namelijk “verboden” is om met de “touristen” een koppel te vormen. We moesten steeds opletten dat zijn baas ons niet samen zag :slight_smile:

Hoe heb je hem leren kennen? ik bedoel werkte hij ook waar jij verbleef of…?
Plannen voor kindjes (is zo leuk om te weten:))?

groetjes

ik hem mijn man ook op vakantie leren kennen. hij was fotograaf. dat was dus ook verboden,maar zijn baas en collegas wisten het wel,ook de managers enzo… maakte ons ni zo veel uit toen. en we waren er ook zeker van dat hij zijn baan niet zou verliezen :slight_smile:
we willen nu nog geen kindjes mss binnen een jaartje of 2. al wou ik er nu wel al aan willen beginnen.
ik heb ondertussen ook je andere berichtje gelezen ‘‘het moet er weer allemaal even uit’’ en niet alle turken of moslims slaan hun vrouw hoor.
maar je moet zelf merken hoe je mannetje in elkaar zit. en naar de fles grijpen (als hij een echte moslim is drinkt hij niet) mijn man en ik genieten soms samen van een glas wijn ofzo.
of als we uitgaan drinken we ook wel.
maar het is niet dat als er problemen zijn dat hij naar de fles zou grijpen!

Groetjes

ja mijn vragen zijn niet allemaal specifiek op mijn vriend bedoeld hoor :slight_smile: Ik wil niet dat je zou denken dat hij een zatlap en een agressieveling is. Het zijn gewoon dingen die andere mensen zeggen en ik trek me dat allemaal aan en begin me vragen te stellen “wat als ze gelijk hebbe”. Mijn vriend is niet echt moslim hij gelooft wel maar eerder zoals de meeste van ons christen zijn maar al lang niet meer naar de kerk gaan. (snap je?) Is jouw man gelovig, ben jij gelovig? Heb jij nooit twijfels en vragen gehad?

groetjes

je moet proberen je niets aan te trekken van wat anderen zeggen.gewoon je hart volgen!
mijn man is gelovig.als hij kan gaat hij elke vrijdag naar de moskee enzo, als hij niet moet werken tenminste.
ik ben niet gelovig, ma ben er ne nu wel wat meer mee bezig,lees er veel over enzo.
ik had alleen een klein probleempje met welk geloof we aan onze kinderen gaan geven. ik ben atheist, hij moslim, maar we hebben al afgesproken dat als we kindjes hebben hij er wel over gaat vertellen enzo en dat daarna de keus aan hun is. dus dat vind ik wel goed.
voorde rest heb ik helemaal geen twijfels gehad.
sorry voor het late antwoord,kwas effe iets aant eten. als je nog iets wel weten of vragen,vraag dan maar gerust. ik ben vanavond weer online!
groetjes xxx

Ik ben één en al twijfel als ik erover nadenk, maar als ik enkel mijn hart zou volgen dan weet ik dat ik echt bij hem wil zijn. Trouwen kan ik nog niet, ik zou graag eerst willen dat mijn familie op de hoogte is en liefst achter me staat. Hij had wel al willen trouwen deze zomer, maar begrijpt dat dit nog niet kan (we studeren ook nog en ik wil niet getrouwd apart wonen). Nu wil hij wel volgende zomer trouwen maar ik weet niet of ik dat al kan. Soms denkt hij dat ik niet wil trouwen maar aan de telefoon is praten zo moeilijk dus ik heb hem gezegd dat ik van hem hou en dat ik wel met hem wel trouwen, maar dat ik nog niet kan zeggen wanneer want dat we eerst meer moeten praten hierover. ik wil hem ook eerst beter leren kennen want hij en ik zijn echt zo verschillend. Zoals het spreekwoord zegt : Tegenpolen trekken elkaar aan.:smiley: Maar als we over de toekomst praten willen we toch dezelfde dingen dus das al veel denk ik …
Was het geen grote stap voor je om in Turkije te gaan wonen?

groetjes

neen voor mij was het geen grote stap om naar turkije te verhuizen. İk voel me hier thuis.
İk heb ook veel familie wonen in turkije (maar die heb ik nog niet veel gezien).
De laatste tijd begin ik mijn familie wel wat meer te missen,maar iedereen komt regelmatig op bezoek.ik zou over een jaar of 5 ,6 mss wel terug naar belgie willen verhuizen maar mijn man ziet dat niet echt zitten (krijg hem wel zover als ik dan nog steeds wil gaan :slight_smile: )
wil jij naar turkije verhuizen? of wil je vriend naar belgie komen?

Groetjes

Eigenlijk weet ik het zelf nog niet goed. Ik vind Turkije echt prachtig, maar mijn familie gaat er niet achter staan als ik naar daar verhuis. Hij vertelde me dat zijn ouders zeiden “je moet doen wat je gelukkig maakt” en hij zegt me dat ik mag kiezen dat hij desnoods wel in een totaal ander land wil wonen als hij maar bij mij is :slight_smile: best wel schattig dat hij zoiets zegt, maar dus nog geen beslissing :slight_smile:

het is een erg moeilijk om je familie achter te laten. en je komt ook terecht in een heel andere cultuur. ook voor mij was het best wennen want ik ben puur belgisch opgevoed!
heb je zijn ouders al ontmoet? en vanwaar is je vriend?

Ik denk dat ik dat niet kan mijn familie achterlaten. Maar ik weet ook dat als ik bij hem zal zijn dat ik daar anders over ga denken. Mijn vriend woont in Izmir. kzie hem deze zomer voort eerst weer en de eerste dagen verblijven we bij hem thuis dus bij zijn ouders (ben ik echt nerveus voor), maar anderzijds zijn er veel die me zeggen dat dat toch wel betekend dat hij het serieus met me meent dus …
Hoe was het voor jou toen je voor het eerst je man zijn ouders ontmoette?

ja dat is wel zo. de meeste jongens stellen niet zomaar iedereen voor aan hun ouders.
ik was heel nerveus om mijn man zijn ouders te ontmoeten. maar het veel echt super mee.
zijn mama had zelfs een paar zinnen engels voor me geleerd :slight_smile:
en zijn papa is meer het stillere type. maar echt sper lieve mensen.

Groetjes