Getrouwd

Wat fijn voor je dat de eerste ontmoeting zo goed meeviel :slight_smile:
Heeft je man nog broers en/of zussen?

groetjes

hey,
ja mijn man heeft 1 broer. maar die zat nog in het leger toen ik aankwam,die heb ik dus later ontmoet.
heeft jouw vriend broers of zussen?
groetjes

Ook 1 oudere broer in Ankara. Heeft jouw man zijn dienstplicht al vervuld?

groetjes

ja mijn man heeft zijn dienstplicht al vervult (gelukkig :))
en jouw vriend?

Groetjes

Neen jammer genoeg moet hij na zijn studies eerst nog het leger in :frowning: gelukkig heeft hij dan diploma leraar en moet hij wss minder lang dienst doen. (hoop ik)

groetjes

normaal gezien 6 maanden i.p.v 15 maanden .
je weet toch dat als je leraar bent in turkije dat je niet kan kiezen waar je les geeft eh ! de staat plaatst je dan ergens.je hebt daar helemaal niets aan te zeggen!

Groetjes

ow neen dat wist ik niet :slight_smile: nu momenteel lijkt het meer dat hij naar belgie komt (niets staat vast). Hij ziet het allemaal positiever in dan ik :slight_smile: Hij wil dan wel naar hier verhuizen en 1 à 2 jaar in een restaurant werken en gedurende dat jaar nederlands leren om dan te kunnen lesgeven, maar ik weet helemaal niet of dat zomaar gaat (ok zijn diploma is hier geldig en zo maar ik weet niet hoe vlot je nederlands moet zijn vooraleer je mag lesgeven en ik weet niet in welke maten hij een accent zal behouden dus
) Maar ik denk dat hij er niet echt een goed beeld van heeft wat dat allemaal met zich meebrengt. Papierwerk en zo dat in orde moet zijn, tfeit dat veel mensen racistisch zijn ingesteld en zo, tfeit dat hij zijn familie dan moet missen,
 Kga er deze zomer echt eens serieus met hem over praten want ik wil niet dat hij die stap zet en achteraf ongelukkig is bij mij (en door omstandigheden), kzie hem liever gelukkig dan 
 Kwil echt dat hij beseft dat we gaan moeten vechten voor onze toekomst (o.a. door de tegenstribbelingen van andere mensen en een deel van mijn familie wss ook)
6 maanden legerdienst overleef ik wel :slight_smile: kheb hem nu ook 10 maanden moeten missen dus

groetjes !!!
xxxxxx

daarom zou ik ook in turkije komen wonen. was als mijn man zich niet goed zou kunnen aanpassen, of het hier niet graag heeft. werk zou geen probleem zijn.
en ondertussen zijn we wel al eens 2 weekjes naar belgie geweest en hij vind het super daar , maar dan gewoon om op vakantie te gaan (ik kom uit een dorp) en hij is istanbul gewoon!
en ik weet niet of ik wel gelukkig zou zijn in belgie.
natuurlijk zou het leuk zijn om dichter bij mjn mama te wonen enzo. maar wrs zouden mijn man en ik minder gelukkig worden.
dus momenteel blijft het toch maar turkije!
je zal altijd wel een klein accentje blijven horen maar dat zal wel niet zo storen. bij mijn turkse familie hoor je het ook wel een beetje (bij de ouderen) de kindjes praten vlot beide talen zonder een turks accentje bij het nederlands!
is je vriend goed in talen leren? ik probeer het turks onder de knie te krijgen maar is toch moeilijker als gedacht!

Groetjes

Ik weet eigenlijk niet of hij goed is in talen, maar hij studeert toch dus veronderstel ik dat hij het wel kan (hij laat ook uitschijnen dat het hem wel zal lukken dus ik geloof er wel in). Ik heb mezelf een boek basiscursus Turks gekocht maar ben nog niet echt verder geraakt dan “waar is de bus?” “waar is het toilet” “water alstublieft” en uiteraard “ik hou van je” Dus ik kan al geraken waar ik wil, drinken, naart toilet en verliefd zijn. Meer heb ik momenteel niet nodig zeker :smiley: Het is inderdaad moeilijk om te leren, zo totaal verschillend van het nederlands :slight_smile:

groetjes

nog gefeliciteerd met je huwelijk:)

Dank je :slight_smile:

Sofie’ke,
MissssTurkey heeft Turkse roots en familie daar wonen, de cultuur is haar bekend .
Voor jou met Ned/Belgische roots is het belangrijk om zeker te zijn dat hij het echt meent met jou . Ik ken hem niet dus ik oordeel ook niet. Dit is aan jou om het uit te zoeken.
Dit kan je doen op Startpagina overzicht - Yourbb.nl

grtjs. gamela

MissssTurkey

Proficiat met jullie huwelijk

grtjs. gamela

Dank je Gamela,
en ook voor mij was het in het begin wat aanpassen!
maar dat zal wel voor iedereen zo sijn die de grote stap zet :slight_smile:

groetjes

Hey gamela,

Bedankt voor de tip. kga meteen een kijkje nemen.
kdenk (hoop) wel dat hij het meent tot hiertoe lijkt het wel zo,
maar zal meer weten als ik hem weer gezien heb :slight_smile:
kveronderstel wel dat ie me niet zomaar aan z’n ouders voorstelt
als hij het totaal niet met me meent zodus ik heb er goede hoop
op wat dat betreft
 :wink:

groetjes

Hey gamela,

Ben jij toevallig ook lid van dat forum dat je doorstuurde?
Vindt het enerzijds wel goed en had/kan er wss met veel vragen
terrecht maar heb wel het gevoel dat het niet echt
verstandig van me is om dat nu allemaal te gaan lezen en
over na te denken voordat ik (binnen 19 dagen) naar hem vertrek
:slight_smile: Ik ben nogal erg onzeker op alle punt en dek mezelf meestal in met
voldoende informatie (ben daarom dus wel blij dat je me het forum
doorstuurde voor in de toekomst.) Ik ben van mezelf al bang voor
“tegenvallen” (in elke zin van het woord) en mijn vriend is zich daar ook
wel van bewust dat ik niet meteen/zomaar ga trouwen, geen geld ga geven voor gelijk welke reden omdat ik er ook hard voor moet werken, hij weet
dat ik geen rijk meisje ben,en dat ik erop reken dat hij moeite doet. en hij wil eigenlijk ook niet echt naar Belgie of Europa komen want die beslissing ligt bij mij (ik mag dat kiezen zegt hij).Liefde maakt blind en ik ben me daar zeker van bewust, maar zonder risico’s te nemen kom je ook nergens (geen persoonlijke aanval hoor ;)) . Ik hoop dat je mijn opsommingkje hier niet verkeerd opvat en ik weet ook niet of ik me moet “verdedigen” maar voel me “sterker” en zekerder in mijn vel als ik het wel doe :slight_smile: ben de vooroordelen namelijk zo beu en ondanks dat blijven ze pijn doen. MAAR ik apprecier het zeker en vast dat je me dat forum doorstuurde voor meer info. en dat meen ik :wink: Heb jij eigenlijk een Turks vriendje?

groetjes xxx

en srry voor de “uitval” :wink: maar moest dat echt even kwijt

Hey sofieke,
ik ben eens op dat forum gaan kijken en ja,alleen maar slechte ervaringen met vreemdelingen kun je daar lezen.
ik vind het echt erg voor de dames dat dat hebben meegemaakt. en ja,een rotte appel herken je direct ook met wat ze omschreven hebben daar (zoals om geld vragen enzo)
maar geld vragen om het leger af te betalen kan niet. alleen turken die in het buitenland wonen kunnen hun legerdienst afbetalen(mijn papa heeft daar 7000 euro voor betaald, zo een 10 jaar terug). maar jongens in turkije kunnen dat niet doen .

Groetjes

Hey miss turkey,

Bedankt voor je reactie, ben op dit moment weer helemaal over mijn toeren.
De vragen waarmee ik gedurende 10 maanden heb rondgelopen die weer even bedaart waren, komen weer allemaal boven. En de onzekerheid speelt me parten :s met momenten heb ik schrik dat ik ga afhaken en niet vertrek met het vliegtuig, maar dan zou zijn hartje breken want hij telt samen met mij de dagen af. En ik kan hem toch niet zomaar vergeten zonder de kans te hebben gewaagt :slight_smile:

Gamela niet op jou bedoelt hoor :wink: je wil enkel maar goed doen en het slechte voorkomen dat weet ik wel.

groetjes
xxxxx

niet afhaken, en stop met je zorgen te maken

ga gewoon naar hem toe en geniet ervan. en zoals je zelf al zei je gaat toch geen onverwachtse dingen doen.
en ik denk dat als hij niet pluis is je dat wel snel door zal hebben.

groetjes xxxx

dank je :slight_smile: