Je komt pas in aanmerking voor het aanvragen van Thaise nationaliteit als je langer dan 5 of 7 jaar onafgebroken in Thailand verblijft/woont/werkt. Dit is op zich een traag proces en een vreselijke papiermolen. Mocht je dan uiteindelijk de Thaise nationaliteit bezitten, dan heb je vervolgens nog steeds niet alle rechten waar een Thai recht op heeft.
Maar goed mijn kennis in deze is zeer beperkt en deze vraag zou je het best aan een Thaise advocaat kunnen stellen.
Bedankt Andre,Van het eerste had ik al een vermoeden(5-7jaar)maar ik dacht moest ik als kostwinner staan vermeld,dat de procedure minder lastig was.Het is zoals je zegt, laat de advocaten het maar uitzoeken.Ze mogen ook iets doen voor hun geld,ha ha ha!!groeten uit Belgie:georgessiam.
Het is inderdaad aan langzaam proces en zal waarschijnlijk een hoop tegenslagen krijgen bij het aanvragen ervan. Maar daarbij komt ook nog is dat je o.a. Thai moet spreken, de geschiedenis en geografie moet weten, en het Thaise volkslied moet kunnen zingen. Maar dit even off-topic haha.
Heb je trouwens iets gemerkt van de recessie André?
Voordat de recessie z’n intrede deed hadden de “gele shirtjes” reeds de nodige schade aangericht door de vliegvelden in Bangkok te bezetten. De financiele crisis sloot hier naadloos op aan. Kortom, ja elk bedrijf in de touristensector heeft wel een klap gehad. Gelukkig is het bij ons binnen de perken gebleven en hopen dat we volgend jaar weer verder mogen groeien.
Dus als eigenaar zelf de woning betrekt,als woonruimte, en doet daar zijn ding zeg maar met bijv de boekhuouding dan is er no probs?? en is en blijft het een woonruimte v d fiscus dus!!!
zo niet dan hoor ik je graag terug andre!!
eenmaal inwoner van thailand en je voert daar niets uit,dan ziet d ebelasting jouw dus als een toerist hetzij voor 3 maanden,hetzij voor een jaar (visa -re-entry)?
groet frank
alvast een fijn weekend.
*Ik neem aan dat de sinterklaas en kerst gevoelens sterk onderdrukt zijn aldaar!!! ik zou er in iedergeval niet aan denken)))
Hoi Frank,
Een eigenaar van een woning kan natuurlijk doen en laten wat hij wil met het pand. Echter is het wel zo dat als je een bedrijf wilt beginnen of hebt, dit bedrijf geregistreerd moet zijn. Aangevuld met foto’s, bedrijfsnaam op het pand etc etc. Voor een werkvergunning mocht ik zelf foto’s van mijn personeel inleveren (op de werkplek). Op deze manier weten ze de dossiers aardig dik te maken.
Sinterklaas? wie is dat ook weer? Op 5 december vieren we hier “vaderdag” want dan is de koning jarig Kerst in Thailand is voor mij nog steeds een hele vreemde ervaring in een land wat 95% Boeddhistisch is. In Bangkok zijn de straten nabij de shopping Malls en hotels wel prachtig verlicht.
Ja dat van 5 December wist ik,dat de koning jarig is.
Mooi land,en ach,… ja die kerst ,en sinteklaas,denk niet dat het me boeit,alles is zó commercieel dat ze er nu al mee beginnen,misschien darom omdat het zo duur is,dat ze daarvoor eerder beginnen ermee!!
nou hoor je weer fijne dagen en misschien to Januari een keer in Pattaya.
Misschien wel likt me leuk voor iedereen die er dan op dat moment zit een keer een middag het cafe,een terrasje te pikken en te borrelen!! tip???
Zo’n 12 jaar geleden heb ik welleens meegedaan met een ander Thailand-webforum en afgesproken om te ontmoeten. Was altijd gezellig.
Toendertijd was dat in Pattaya. Indien er belangstelling is bij het forum, dan wil ik best meewerken. Ik stel echter voor om het in Bangkok te doen? Iedereen komt in elk geval in BKK aan. En dan de vraag wanneer?
ja in antwoordt op je suggestie komt natuurlijk niet =iedereen aan op het zelfde moment,en vind wel als je een pattay forum hebt het ook daar te doen houden lijkt me!!!
Maar goes is een plan,en kunnen kijken wat de reactie is,ik moet erdan wel ook zelf zijn,en zou de datum dan in 2010 einde daarvan omdat dan wel iedereen er in zo niet dan januari 2011.
Leuk initiatief Andre ! Zou idd eens leuk zijn om eindelijk eens wat gezichten te zien bij al die forumnamen
Ik vertrek 2 april die kant op, eerst naar Laos en naar Isan en dan weer van 18 t/m 21 april in BKK. Ben altijd in voor een koud biertje !
Sorry André,ik ga in februarie naar Thailand!Ik denk dat we onze agenda’s is samen moeten leggen,voor 2011 zodat iedereen zijn reis op een bepaalde maand kan vastleggen!Het is maar een voorstel André! gegroet:georgessiam.:chin:>>>>>>4de feb ribberdebie!!
sorry Andre ook ik kan er dan niet zijn ik zal in juli/augustus weer in Thailand zijn
een appart onderwerp hiervan maken is mischien wel een leuk idee mischien kunnen we beter een onderwerp aanmaken waar we van alles kunnen bespreken wat nu overal off topic gebeurd een soort “cyber stamtafel” mischien iets om met z’n alle over na te denken
Inderdaad een geweldig leven, maar geen vakantie. Er moet immers wel gewerkt worden.
Maar desalniettemin zou ik mijn leven hier niet meer voor een Hollands bestaan willen ruilen.
Mocht je belangstelling hebben om een partner van RBB te worden, er zijn nog een paar opties open.
Mijn ouders komen de 19e bij je fietsen, ze zijn er klaar voor. Doe m’n best om zelf ook ff mee te komen, maar heb in de ochtend ook een afspraak bij Greenwood Travel. Heb nog niet gekeken of RBB en GW erg ver uit elkaar liggen…
Dat geloof ik graag dat het niet alleen vakantie is, maar geef toe, wat is er nou heerlijker dan op een leuke manier geld verdienen in het land van je dromen? Dat doe ik liever dan vakantie houden
Ik hoor graag wat meer over de openstaande opties, je kan me ook een bericht sturen. Ik hoor het wel van je.
De groeten uit een ZONNIG Nederland (komt niet vaak voor)