Internationale zorgpas

Beste lezers,

Via een tip van vivaturkije bij deze;

Vraag bij je zorgverzekeraar een internationale zorgpas aan en neem die mee naar Turkije.Bekijk je polis ook na of je een buitenlanddekking hebt.

Het vervelende is anders dat je evt.medische kosten eerst zelf moet betalen terplekke en vervolgens in nederland moet declareren met een hoop rompslomp met facturen enz.

Natuurlijk hopen we allen een gezonde vakantie toe,maar je weet het nooit…

Groetjes,

Hans.

En natuurlijk ook een reisverzekering. Mocht alles niet vergoed worden van de maatschappij, kun ke misschien de rest via de reisverzekering verhalen.

Mooi aangevuld itenvergert,

Maar nog een tip naar aanleiding van het nieuws van vandaar over de problemen in het buitenland,met name Turkije:

-neem altijd een kopie mee van je paspoort;bij vermissing van het origineel is een geldig(eenmalig)reisdocument sneller te verkrijgen.

-neem altijd een kluis en berg daar je paspoort en tickets in op.

-indien je medicijnen gebruikt;vraag aan de apotheek een geneesmiddelpaspoort met je medicijnen erin op latijnse naam;bvb.Valium(in nederland)diazepam(internationaal)

-noteer het tel.nummer van de ambassade in Antalya/Ankara en heb dat altijd bij je.

-de naam en telefoonnummer van je reisleiding,ook altijd bij je dragen.

Meer tips,op-of aanmerkingen altijd welkom,

Groetjes,

Hans.

Voor turkije en andere landen buiten europa, heb je ook nog een E111 formulier of Turkijeforumulier nodig…Turkije accepteert namelijk niet de internationale zorgpas.
Er bestaat veel onduidelijkheid over…bel even je zorgverzekering beter 1x te veel gebeld als 1x te weinig

Dank je viva,

Op ons forum vullen we elkaar aan en zo heb ik bij de redaktie het volgende subforum aangevraagd:

Care center,voor jullie

Hierin wil ik het allemaal onder een vlag hebben;medische vragen,wat hoe waar,telefoonnummers die belangrijk zijn,"hot"nieuws,enz;kortom een vraagbaak die info geeft zodat je gerust op reis kunt gaan.

Groetjes,

Hans.

Ook mee te nemen:
Indien nodig: reservebril
rijbewijs en kopie rijbewijs(wij komen altijd met auto
caravan)
groene kaart auto
kentekenbewijs auto en caravan
kleine EHBO-koffer met o.a. jodium, Norith (reizigersdiaree)
paracetamol, etc,
Dit schoot me zo te binnen. Volgens mij moet er ook een site van de apotheek bestaan voor reizen naar het buitenland.

Groetjes,
Leny

Ik heb ook zo’n Europese zorgpas… Deze kan je aanvragen op internet op www.ehic.nl

Heel makkelijk, en wordt per post verzonden!

x

Heb vandaag de passen binnen en de forumulieren…

Maar ik zit nu op mijn eigen zorgverzekering site ( IAK ) Maar daar staat dat het helemaal niet geldig is voor turkije

‘’ 3. In welke landen is de EHIC geldig?
De EHIC is geldig in alle landen binnen de EU, EER en in Zwitserland. Dit zijn de landen: België, Cyprus (het Griekse deel), Duitsland, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot Brittannië, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Liechtenstein, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden, Zwitserland. ‘’

Ik zat ook te kijken op voornoemde site voor die EHIC card, maar Turkije staat er niet bij genoemd.
Weet iemand hoe of wat?

Klopt yenge. Bij onze verzekering geld het ook niet voor Turkije, terwijl ik er een had aangevraagd voor mijn vakantie naar Turkije Juni j.l. en ook gekregen had.

Ik had ook een E 111 formulier aangevraagd en gekregen en die is op mijn volgende reis September, ook nog geldig. Dus vraag in ieder geval om een E 111 formulier. Altijd handig.

Ok, dan ga ik binnekort mijn verzekering eens bellen voor info over het E111 formulier. Bedankt!

Ik ben woonachtig in Turkije en ik lees dat iedereen het heeft over een E111 formulier maar deze gebruiken ze op de vakantiebestemmingen alleen maar in een staatsziekenhuis en geloof me daar wil je echt niet komen voor je behandelingen. Ikzelf werk bij een dokterskliniek en zijn bij alle zorgverzekeraars bekend in Nederland maar deze willen zelf dat de patienten eerst vooruit betalen dat ligt zeker niet aan de dokterspraktijken in Turkije! En het ligt er ook nog eens aan of je een ‘inpatient’ bent of een ‘outpatient’ bent!!

Suc6 allemaal

zorg dat je een verzekering hebt en het beste is een prive verzekering als je een outpatient bent moet je eerst zelf betalen en vergeet dan niet om een medische raport te vragen en in het Engels geschreven vergeet ook de bon niet mee te nemen anders krijg je je geld niet makelijk terug:).Als je medicijnen gebruikt niet vergeten mee te nemen of de namen en gram opschrijven en altijd iets met je gegevens bij de hand hebben is altijd makkelijk.

hi ik ben ook turkije fan en ben op zoek naar een goede expat verzekering! bij emigratie!!

die echic card is een goed oplossing

oz/cz heeft een ezpatverzekering aanlsuitinng bij vertrek naar buitenland bijv voor turkije 241 per maand al inclusive das wel pittig maar wel verzekerd van alle zorg die j nodig hebt ik denk zelf dat het veel geodkoper kan in turkije zelf nl moet altijd vedienen aan een andermans=ellende !!((

hoi vlinder !!! kan ik als resident geen pasje krijgen heb me laten vertellen dat dat maar 40 p mnd kost en de eerste keer aan de dokter betaal je 50 euro met tot het einde allle verzorging gratis klopt dit?
dus wanneer ik besluit europeaan t eblijven maar tegaan wonen in turkije moet dat toch kunnen!!

ik hoop dat je me antwoordt en misschien heb je suggesties!

frank

Hoi allemaal,

Misschien heb ik een handige tip voor jullie als je ziek mocht worden in Turkije. Ik zag het 1 2 3 niet zo op het forum staan.

Normaal gesproken en uit ervaring weet ik dat je meteen je rekening moet voldoen als je gebruik moet maken van een arts. Een handige tip om te voorkomen dat je veel geld moet voorschieten is een zgn. E-111 formulier bij je zorgverzekeraar aan te vragen. Dit is een formulier in het Nederlands/Turks waarin staan dat er door het verdrag betreffende sociale zekerheid tussen nederland en Turkije, zij zorg moeten verlenen en dit bij de nederlandse zorgverzekeraar dienen te declareren.

Dit formulier staat op naam, en de tijdsduur wanneer je in Turkije bent op vermeld.

Iedereen een fijne en “gezonde” vakantie toegewenst!

Zo’n topic hebben we dacht ik al weleens gehad, maar kon het ook niet zo snel vinden.

Goeie tip Evie01.

Ik heb dit jaar februari ook zo’n formulier aangevraagd en gekregen en blijft het hele jaar geldig. Je hoeft, als je vaker dan 1x per jaar naar Turkije gaat, niet iedere keer zo’n formulier aan te vragen. Althans niet bij onze zorgverzekereaar. ( Menzis ) Blijft het hele jaar geldig.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=36518

Staat in de kop, met een sticky! Betreft de ‘internationale zorgpas’!!!
Maar het blijft een goede tip!!

aangezien er over dit onderwerp al een stickie is, ga ik deze info daar even bijvoegen