Internationale zorgpas

Onze verzekering vertelde ons dat we iig enkel een eurocross kaartje nodig hebben? Klopt dit ? Over enkele jaren was dit niet zo.

verklaar je nader hoe en wat dat of dit kaartje inhoudt!! mij zegt het !!! NIETS wel… he je een EHIC kaart als je binne europa blijft kun je gratis krijgen samen met je~( REISVERZKERING die je aart of doorlopend moet nemen!!) doorlopend is makkelijk ik wel;

frank

Ben wel van belgie , dit kaartje zou een herkenningskaartje zijn met al je gegevens op en een tel nr. Als er iets met jou gebeurd zou je enkel dit moeten afgeven en het is in orde. Dan maakt het ziekenhuis contact met je verzekering/mutualiteit hier in Belgie om de nodige gegevens te bekomen. DIT VERTELDE ZE MIJ ALTHANS !! Nou iemand anders kreeg wel papieren ( andere mutualiteit , en die zeggen dat dat kaartje niet genoeg is…) ik snap er niks van…

Dat eurocross kaartje is NIET voldoende, je hebt echt een E111 formulier nodig…geloof me het scheelt een hoop geld.

Je hoeft dan NIETS voor te schieten(voor kleine dingen nemen ze nl geen contact op met je zorgverzekeraar) En anders voor doktersbezoek ed dus wel, geloof me… kost kapitalen want jij bent toerist en jij hebt geld zat, en krijgt het terug van de verzekering(zo denken ze daar)

Ik heb 4 jaar geleden een prive-kliniek bezocht in Turkije, en heb het moeten voorschieten… maar mij viel de kostprijs nogal mee… Was voor een taxi heen en terug (eigendom van kliniek) foto’s, voet intapen, krukken(moest ik kopen) en pijnstillers totaal €195.- kwijt… Het viel mij echt alles mee… Maar goed… als je inderdaad geopereerd moet worden of je hebt een opname… dan zijn de kosten vele malen hoger!!!

Vraag dus voor de zekerheid gewoon dat formulier aan… Kost namelijk ook niets… :wink: