Ik ben Britte, vrouw van 61 en alleenstaande, zou graag volgend jaar emigreren naar Marmaris maar stel me wat vragen over de gezondheidszorg in Turkije, openbaar vervoer, bijkomende kosten over electriciteit, internet en of het veilig wonen is als vrouw
alleen. Kan iemand me wat informatie bezorgen ? Thks:dag:
Hoi Britte,welkom op wereldwijzer!
Nou wat betreft de gezondheidszorg in Turkije,de meeste buitenlandse mensen die gaan wonen in Turkije sluiten een prive ziekteverzekering af.
Verscheidene internationale verzekeraars hebben speciale regelingen met de beste Turkse ziekenhuizen.
In theorie voorziet Turkije medische verzorging voor alle burgers (ook de daklozen). In de praktijk is het systeem onefficiënt en van slechte kwaliteit,vooral in de gewone staatsziekenhuizen.
Het openbaar vervoer in Turkije is erg goed geregeld,de lange afstand tussen grote steden wordt meestal met de bus afgelegd, maar sinds de aanleg van een aantal grote spoortrajecten is het ook geen probleem meer om de hogesnelheidstrein te nemen. Taxi’s rijden deze afstand ook graag voor je, maar meestal wordt het bedrag dan van te voren bepaald.
Nou britte,als je nog met vragen zit dan kan je altijd een berichtje posten op het Turkije Forum
Succ6 nog met je toekomstplannen !
groet,georgessiam.