Hallo allemaal,
Volgend jaar willen mijn vriend en ik rond juli/augustus naar Madagascar. Heeft er hier iemand ervaring met het boeken van (goedkope) vliegtickets?
Zijn jullie vanaf Schiphol vertrokken of met de Thallys eerst richting Parijs gereden? Waar hebben jullie geboekt?
In 2010 zijn wij ook naar Madagascar geweest. Als je besluit om echt naar Madagascar te gaan, kan ik je verzekeren dat je een geweldige vakantie gaat beleven.
Ik heb geen idee hoe jij je vakantie hebt geregeld of gaat regelen maar als ik je een tip mag geven: Ramartour!
Nederlands sprekend contact met Wendy die in Madagascar woont. Heel makkelijk en iemand die de mooiste en de ‘niet plat gelopen bezienswaardigheden’ weet te vinden. Daarbij staat een persoonlijke benadering hoog in het vaandel.
Maar goed…je vroeg om vliegtickets :nod:.
In juni 2010 hadden wij het geluk dat Air Madagascar een aanbieding had met actie korting. Wij hebben een ticket rechtstreeks bij Air Madagascar geboekt.
Net heb ik even gekeken maar er zijn nog geen vluchten beschikbaar in juli / augustus op de website van Air Madagascar.
Toen wij een ticket boekte via de Air Madagascar, ben ik doorgelinkt geworden naar de Franse tak van Govolo.nl.
Uiteindelijk hebben we dus een ticket geboekt vanuit Parijs naar Tana (Antananarivo). Met de Thalys van Aken naar Parijs en vervolgens met de metro naar Charles de Gaulle airport.
Op het vliegveld in Tana werden we opgewacht door door iemand van Ramartour en de ‘ontdekkingstocht’ kon beginnen.
Op het internet zijn diverse aanbieders van vliegtickets. Zoek de goedkoopste uit zou ik zeggen.
Hoi Erik,
Bedankt voor je reactie. ik ben inderdaad al aan het mailen met Wendy na alle goede verhalen over Ramartour.
Wat het vliegen betreft zal ik eerst wel even moeten afwachten tot er vluchten voor juli/augustus vrij komen. Wat zijn een beetje schappelijke prijzen voor een retour naar Tana? De goedkoopste die momenteel kan vinden zijn rond de 1100 euro.
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op Madagascar voor november 2012. Wij schrijven ons altijd in op de nieuwsbrieven van luchtvaartmaatschappijen die op het land vliegen.
Wij hebben ons ingeschreven op Kenia airways, KLM, Air France en Air Madagascar. Onze ervaring is dat wanneer de vluchten bekend worden er tijdelijk mooie aanbiedingen komen (wij vliegen bijvoorbeeld voor 600 euro p.p. naar Argentinie vanaf Schiphol v.v. dankzij een nieuwsbrief van Lufthansa).
Daarnaast kan je ook een “prijswekker” opgeven bij www.vliegennaar.nl. Als er een vlucht onder je opgegeven budget komt krijg je een email en kan je toeslaan.
Verder heb je nog www.Skyscanner.nl, ook een handige zoek / vergelijk site.
Hopelijk heb je iets aan deze tips. Wij wachten nog even af.
Probeer eens via Londen. Twee jaar geleden hebben wij hele voordelige tickets met Kenia Airways (partner KLM) via Nairobi geboekt vanaf Londen.
De terugvlucht ging via Amsterdam (laatste vlucht Adam-Londen laten zitten). Met Easyjet hebben we voor de heenreis een goedkoop ticket naar Londen gekocht, een paar dagen eerder zodat we ook nog een citytripje Londen konden doen
Dit was de helft (!) goedkoper dan het goedkoopste ticket vanaf Schiphol.
Destijds 750 euro.
Hallo Loes, heb zojuist tickets gekocht voor madagascar via HeathrowAirport. We vliegen vanaf Dusseldorf naar Londen met Lufthansa, overnachten bij het vliegveld en de volgende morgen vliegen we met Kenya airways naar Nairoibi en dan door naar Antananarivo. Tickets naar Londen ong. € 95 en van Londen naar Madagascar €750.
Ik heb tickets gekocht bij Airmadagascar.com van Parijs naar Antananarivo voor een reis van begin april tot begin mei. rechtstreekse vlucht. Ik woon in Gent [BE] en ga van daar met de Thallys naar Parijs. Er is een optie om meerdere vluchten te boeken en zo kreeg ik op onzebinnenlandse vlucht van Morondava naar Toliari 50% korting. Alles samen [Alle vluchten + Thallys]voor 2 personen: 2100 €
Wij hebben inmiddels ook onze tickets ook gekocht. We hebben verschillende vluchten vergeleken en hebben uiteindelijk toch voor het gemak gekozen om bij klm zelf te boeken. We zitten in het hoogseizoen en zijn ongeveer 1200 euro p.p kwijt. De binnenlandse vluchten worden voor mij al geboekt door Ramartour, dus daar hoef ik me niet druk om te maken
hallo,
wij zijn net terug van een zelf georganiseerde reis. Wij hebben gevlogen vanaf Parijs Orly met corsair fly voor 744,00 pp. Wel 6 weken vantevoren geboekt en dit was in het laagseizoen, dus in de zomer is het waarschijnlijk duurder.
mvg, maria
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een ticket naar Madagascar eind oktober 2013. Buiten een combinatie met AirMad kan ik niet echt iets goedkoops vinden. Wij willen het liefst vanaf Düsseldorf vliegen, maar als het via Amsterdam of Brussel gunstiger is, dan kan dat ook.
Liefts wil ik met AirMad vliegen, voor de vriendelijke prijs, maar ook vanwege de gunstige tijden. Ik heb 12 jaar geleden ook met AirMad gevlogen en was er tevreden over. Hoe is het tegenwoordig met deze maatschappij?
Wij zijn net terug en van Amsterdam naar Parijs gevlogen en van Parijs naar Tana met KLM/Air France!
Prima te doen, bijna geen wachttijd tussen beide vluchten en destijds een mooie prijs kunnen scoren ivm de KLM voordeelweken.
Als je niet met Air Mada vliegt maar bijv. met Air France vanaf Londen. Dan krijg je geen korting op de binnenlandse vlucht. Wat kost dan zo’n beetje een retourtje Tana-Nossi Be in oktober +/-20 oktober 8 dagen?
Hoe is vliegen met de internationale vlucht van Air Mada. Heb best een klein beetje vliegangst en op een of andere manier vind ik het nogal wat om zo lang met Air Mada te vliegen. Vliegtuig staat ook op zwarte lijst geloof ik. Of in ieder geval 1 type vliegtuig van hun vloot. Dat stelt me niet zo gerust.
De reisroute staat eindelijk vast en nu nog sparen en een goedkope vlucht vinden want lukt dat niet dan gaat het feestje niet door.
Kreeg net een offerte van de agent uit Rotterdam en ik schrok erg…
De offerte was even duur als een offerte die ik een half jaar geleden had laten maken, maar dan met een extra vlucht (Morondava-Tulear)!! (€ 1650). Had gehoopt op MAXimaal € 1300
Amsterdam-Parijs-Tana-reizen-Tana-NossiBe-reizen-NossiBe-Tana-Parijs-Amsterdam
Zo gaat het hem niet worden. Dat heb ik er echt niet voor over! Met twee personen zit je dan al op € 3300 en we moeten onder de € 4500 blijven. Pfff echt balen! Voor die € 3300 kunnen we op vakantie incl. accommodaties en eten op andere bestemmingen. Snik Snik
Wij hebben in januari € 1280 voor Düsseldorf - Antananarivo met tussenstop in Parijs (oct/Nov 2013) betaald. De meeste binnenlandse vluchten waar ik naar heb gekeken kosten op de site van Air Mad zo’n € 160 - 180, dus zou ik met een binnenlands retourtje ook snel aan € 1600 - 1650 komen.
Die tickets naar en in Madagascar hakken er i.d.d. in, maar dat is het ons in dit geval zeker waard. Voor de meeste bestemmingen zou ik niet zoveel voor een ticket willen betalen.
Ben je al geweest dan?? Ik dacht dat je in November zou gaan. Ik weet niet of ik het waard vind. Dit wordt onze eerste echte reis naar een land met armoede. Misschien gaan we dat wel heel heftig vinden. Het armste land met de duurste tickets… krom krom krom. Daartegenover natuurlijk de rijkste natuur… en wat is dat waard he op zich veel maar…
Het liefste zouden we ook naar Anakao, Marojejy en Masoala gaan maar dat hadden we sowieso al geschrapt vanwege de prijs.
Plan:
Tana slapen dag erna met gehuurd Renault 4tje (zonder chauffeur) naar Miandrivazo
Ik ben er 13 jaar geleden al eens geweest en weet dat het die dure tickets zeker waard is, want het is echt zeer speciaal. Voor hetzelfde geld kan ik bijna twee keer naar Cambodja, Thailand of zelfs Mexico, mits alles past.
Ik denk dat als je die 9 dagen Nosy Be zou inkorten, je m.i. al heel wat zou kunnen sparen op jullie budget.
Als je al niet weet wat je te wachten staat vanwege de door jouw genoemde armoede, waarom ga je dan zelf rijden met een R4? Gewoon uit interesse.