Wij zitten eraan te denken om deze zomer (3 a 4 weken) naar madagaskar te gaan.
Wat zijn jullie ervaringen met de kosten van de vliegtickets?
Ik weet dat het niet rechtstreeks kan. Wat is een redelijke prijs waarvan ik uit kan gaan? Kun je het beste vroegboeken of juist niet?
Ik weet nl echt niet waar ik het zoeken moet
Hoi, wij zijn afgelopen september gevlogen met Air France. Ticketkosten 1360 euro pp ongeveer, begin juni geboekt. Schiphol - Parijs CDG - Tana en retour. Air Madagascar was ook een optie, maar het scheelde niks in prijs, maar wel in zekerheid van vluchtdata en tijden. Air Mad had op de website staan dat de huidige vluchtschema’s mogelijk konden veranderen en dat bleek ook zo te zijn. Air Mad in Madagascar is prima om je te verplaatsen als je een keertje wat ‘haast’ wil maken, OV is goed te doen, maar niet snel.
Wij zijn met air berlin gevlogen eerst rechtstreeks naar mauritius en daar een weekje vertoefd om vervolgens door te vliegen naar tana. totale kosten incl verblijf mauritius 1250 pp
Er zijn vele mogelijkheden om naar tana te vliegen als je voor goedkoop gaat zorg dan dat je niet in nld op stapt en 2 of 3 keer overstappen scheelt veel geld, maar kost wel tijd!
Gevlogen dus met Air France, 1400 voor het ticket en 1100 aan kosten voor eten, drinken, slapen (low-budget), souvenirs, parkfees etc. voor 4 weken Madagascar. Excl. kosten vervoer van-naar vliegveld Nld en wat voorbereidingskosten.
Wij vliegen 9 juni 2010 heen en 26 juli terug met Air France/KLM. We hebben een half jaar van tevoren geboekt en voor twee personen in totaal € 2.271,- betaald. Dat lijkt wat veel vergeleken met bijvoorbeeld Kenia Airways en Air Austral.
Maar:
De ticketprijs is € 1023,- per persoon en de rest is annuleringsverzekering (€ 138,-), omboekverzekering (€ 37,50) en boekingskosten (€ 50,-).
De volgende zijn voorbeeldprijzen en -tijden als je nu zou boeken via de site van de betreffende maatschappij voor november/december.
Air France € 1080,- p.p. vanaf Amsterdam
Kenia Airways € 713,- p.p. vanaf Londen
Corsair € 763,- p.p. vanaf Parijs
Air Austral € 1.031,- p.p. vanaf Parijs
Air Madagascar € 999,- p.p. vanaf Parijs (en korting op binnenlandse vluchten)
Vliegtijden…
Air France 28 uur vanaf Amsterdam (alleen op terugweg overnachten in vliegtuig)
Kenia Airways 34,5 uur vanaf Londen (overnachten in vliegtuig)
Corsair 24 uur vanaf Parijs (overnachten in vliegtuig)
Air Austral 33 uur vanaf Parijs (overnachten in vliegtuig)
Air Madagascar 22 uur vanaf Parijs (overnachting in vliegtuig)
Ook wij zijn afgelopen jaar (nov/dec) met Kenya Airways naar Madagascar gevlogen vanuit Londen. Totale kosten inclusief ticket British airways Dusseldorf- Londen € 1727,22 (incl. annuleringsverzekering). Op de heenweg een vriend bezocht in Kenya en een paar dagen later naar Tana gevlogen. Op de terugweg 8 uur in Kenya moeten wachten maar ook dat viel best wel mee. We hebben telefonisch geboekt bij KLM te Amsterdam omdat het boeken op de website van Kenya Airways problemen gaf.
Ging allemaal prima.
Dankjewel voor alle info over vliegtickets naar Madagascar.
Alleen je vliegtijden kloppen niet helemaal denk ik, want ze zijn veel te lang. Vanaf Parijs vloog ik in 11 uur naar Antananarivo, Madagascar.
Het is ook mogelijk om met KLM of Kenya vanaf Amsterdam naar Nairobi te gaan en vandaar naar Tana. Geen idee mbt prijs.
Wat betreft Air France:
als je in het zuiden woont kan het ook handiger zijn om een ticket vanaf Brussel-Zuid te boeken. Dan ga je met de TGV van Brussel-zuid naar CDG.
Je krijkt dan een TGV boarding pass van AF. en het treinsegment heeft ook een AF vluchtnummer (je spaart er desgewenst zelfs frequent flier miles op). Let wel op als je met de trein naar Brussel gaat. Brussel Zuid == Bruxelles Midi, maar dat is dus NIET Brussel centraal.
Wij hebben daar zelf afgelopen april gebruik van gemaakt. Je moet dan om 7.45 oid de trein hebben, dan ben je om ca 9.00 op CDG en rond half 11 vertrekt het vliegtuig. Ging prima