Madagascar Okt 2012 - veiligheid, vluchten, zelf rijden?

Hoihoi,

Wij willen in oktober van dit jaar 3 weken naar Madagascar.
Nu is er niet zo heel veel info te vinden dus we hebben een aantal vragen:

• wat is een redelijke ticketprijs? Is het misschien goedkoper om vanuit een afrikaans land een ticket te boeken?
  • is het veilig om als 2 vrouwen zelfstandig rond te reizen?
  • is zelf een auto huren een aanrader?

Daarnaast is natuurlijk alle verdere info/ervaringen welkom!!!

Groetjes Joyce

Excuses…had dit stukje van het forum over het hoofd gezien.
Inmiddels dus wat meer info vergaard maar alle info/tips zijn natuurlijk welkom!!

Hoi,

Ik ben in juli/augustus 2010, 5 weken ik Madagascar geweest met mijn vriend. Wij hadden zelf een ticket geboekt vanuit Nederland voor ongeveer 1300 euro per persoon. Wel prijzig dus! Misschien kun je kijken of je een goedkopere vlucht kan boeken vanuit Frankrijk en dat je dan eerst de trein naar Parijs pakt ofzo. Vanuit Frankrijk kun je volgens mij wel een rechtstreekse vlucht boeken. 1300 euro was toen de goedkoopste prijs voor een ticket vanuit Dusseldorf, maar we hadden ook nog 2 tussenstops (in Frankfurt en Johannesburg).

We hadden van tevoren reisgidsen gekocht om ons een beetje voor te bereiden, maar besloten om alles toch een beetje op ons af te laten komen. Bij aankomst in Antananarivo wordt je op het vliegveld aangesproken door veel gidsen en taxichauffeurs die je excursies aanbieden. We waren eigenlijk niet van plan om hier op in te gaan, maar ontmoetten toch een vriendelijke chauffeur die niet opdringerig was. Tahina was zijn naam (Ik raad hem ook echt aan. Het is een nette, rustige man). Uiteindelijk werd hij onze privechauffeur en hebben we samen met hem onze hele reis gepland. Je bent veel tijd met reizen kwijt, dus plan alles goed. Ik zou niet met het openbaar vervoer reizen: veel te langzaam, je verspilt veel tijd, te vol en gevaarlijk, we hebben bussen met lijken in de ravijnen zien liggen doordat de chauffeurs te lang rijden zonder te pauzeren.
Binnenlandse vluchten zijn ook zeker een aanrader!! Wilden we in eerste instantie niet, maar uiteindelijk toch een binnenlandse vlucht genomen. We hadden toen ongeveer 350 euro betaald voor 2 personen van Ile Saint Marie naar Antananarivo. Het reizen kost het meeste geld (tenzij je met het ov gaat, maar dat kost dan weer veel tijd).

Qua veiligheid, moet ik zeggen dat ik me overal heel veilig heb gevoeld of het nou overdag of 's avonds was, maakte niet uit.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

:dag:

Hoi Joyce,

Ik heb even op cheaptickets.nl gekeken en als je vanaf Parijs vertrekt kan je een ticket kopen met AirAustral via Reunion voor €1040.
Madagascar is een veilig land als je je gewoon gedraagt. natuurlijk veel zakkenrollers in de grote stad en niet 's avonds laat in je eentje over straat gaan lopen of opzichtig met je camera rondlopen.
De meeste mensen kiezen voor de optie om rond te reizen met een auto+chauffer, zoals je hierboven ook hebt gelezen. Omdat je dan lekker niets hoeft uit te zoeken en kan gaan zitten en genieten en het niet duurder is dan zelf gaan rijden.
één of twee binnenlandse vluchten erbij is vaak wel handig om snel terug in Antananarivo te zijn op het eind of halverwege je vakantie. Een beetje plannen waar je naartoe wil is dus wel handig en eventueel de vliegtockets al vooraf aankopen.

groetjes, Wendy

Hoihoi,

We hebben deze week kunnen boeken voor 900 euro pp, parijs-antananarivo rechtstreeks.
Komt dan nog een retourtje ams-parijs bij maar dan zijn we voor 990 euro pp klaar, geen slechte deal lijkt me.
Kunnen we nu verder gaan met plannen :slight_smile:

Dat is zeker een goede deal. kopen zou ik zeggen.
Waar heb je ze gevonden?

Veel plezier met plannen van de reis en laat maar wat horen als je vragen hebt.

Wendy

Via skyscanner uiteindelijk bij GoVolo terecht gekomen,zij bieden de tickets nog net iets goedkoper aan als de luchtvaartmaatschappij zelf. Als je over de gehele maand kijkt zie je ook dat er enorme prijsverschillen zijn, tis dus de moeite om verschillende dagen te bekijken. We vliegen nu met klm naar Parijs en dan met Air Madagscar door naar Antananarivo.
Kijken er nu al enorm naar uit!!!

Groetjes Joyce

1 like

Ook wij hebben via Skyscanner bij Tix.nl de tickets geboekt. Sept 2012 4 weken Amsterdam - Tana, geen rechtstreekse vlucht maar wel voor een mooi prijsje ongeveer 1000 euro p/p. Kan niet wachten tot het zover is.