Wij (gezin met 2 kinderen) zijn ons aan het oriënteren op een reis naar Madagaskar (zomer 2015). Op dit moment zien we redelijk geprijsde tickets naar Madagaskar (voor ons vieren in totaal 2900 euro).
De binnenlandse vluchten echter komen al snel op 200 euro pp per enkele reis.
Nu heb ik dacht ik ergens gelezen dat als je ter plekke binnenlandse tickets koopt of van te voren laat doen door een lokale agent dit goedkoper zou zijn. Weet iemand of deze info klopt en zo ja wat dan de prijzen zijn?
Hoi, Zover ik weet zijn de prijzen van de binnenlandse vluchten niet goedkoper als je ze bij een lokale agent boekt.
De vluchten zijn gewoon zo duur. Er is wel een speciaal tarief voor residenten, maar dat scheelt ook niet veel.
Afentoe een binnenlandse vlucht nemen scheelt wel heel veel reistijd. Madagascar is een groot eiland en de wegen lopen weg vanuit de hoofdstad in diverse windrichtingen, maar je reist dan of over dezelfde weg weer terug of je neemt een vlucht terug naar de hoofdstad.
Laat het maar weten als jullie nog meer vragen hebben.
Als je vanaf Parijs met AirMadagascar het land binnenkomt, kan je korting krijgen op de binnenlandse vluchten. Met geen mogelijkheid heb ik dit online kunnen boeken, maar als je ze belt, 3 woorden Frans en een beetje Engels, krijg je het wel geregeld. Ik geloof dat ik toen nog EUR 120-130 per ticket heb betaald. Scheelt toch aardig wat!
Bedankt voor het meedenken! Helaas is het voor ons geen optie omdat de tickets vanaf Parijs met AirMadagascar ruim 1500 euro per persoon zijn en de tickets waarnaar wij keken (ook de route Parijs - Antanarivo maar dan met een overstap) slechts 725 euro per persoon zijn. Daar weegt dat beetje voordeel tijdens de binnenlandse vluchten helaas niet tegenop!