Enkele reis naar Madagaskar

Hallo,

Leuk om zoveel informatie op dit forum te vinden over Madagaskar.
In september wil ik samen met mijn partner naar Madagaskar, vervolgens door naar Namibië. Wat voor prijs kan ik verwachten voor een enkele reis naar Madagaskar. Ik zie ze nu voor ongeveer 750 vanaf Parijs. Is dat het minimum wat ik kan verwachten of voor hoeveel zou het ook kunnen?

Alvast dank voor de hulp. Vriendelijke groet!

Hoi Dreej,

De meeste reizigers gaan naar Madagascar met een retour ticket. Ik betaal meestal voor en retour ticjet vanaf Antananarivo naar Amsterdam zo’n 1250 Euro, dus 750 voor een enkele reis lijkt me een OK prijs, want dat is vaak duurder in verhouding.
Waarom wil je het combineren met Namibie? Als je bijvoorbeeld via Nairobi, Kenya vliegt, dan kan je Kenya bezoeken.

groetjes, Wendy

Hoi Dreej,

De meeste reizigers gaan naar Madagascar met een retour ticket. Ik betaal meestal voor en retour ticket vanaf Antananarivo naar Amsterdam zo’n 1250 Euro, dus 750 voor een enkele reis lijkt me een OK prijs, want dat is vaak duurder in verhouding.
Waarom wil je het combineren met Namibie? Als je bijvoorbeeld via Nairobi, Kenya vliegt, dan kan je Kenya bezoeken.

groetjes, Wendy

Hoi Wendy,

Dank, 750 is wel vanaf Parijs dus daar komt nog wel wat bij, maar dan denk ik dat het wel aardig klopt.
Het plan was eerst inderdaad om naar Kenia en Tanzania te gaan, maar wij houden erg van zelf rondreizen en dat durven we daar nu niet aan. In Namibië en Zuid Afrika kunnen we prima zelf met een auto rondreizen. Aangezien voor Madagaskar aangeraden wordt met chauffeur te reizen vinden we het ook een heerlijk idee om na een maand ook twee maanden zelf te kunnen reizen.

Groetjes

Wellicht is een open jaw-ticket (retour vanaf andere luchthaven) ook een oplossing ?

Bijvb. met KLM (of AirFrance) :
heen Amsterdam – Antananarivo (sept 2014)
terug Johannesburg – Amsterdam (dec 2014)
prijs : ≈1220 €. Of, wie weet, minder ? ‘k Heb niet uitgebreid gezocht (lukraak : 8 sept - 7 dec)

Komt daarbij uiteraard nog de kost van een enkel ticket Tana - Johannesburg (of Windhoek, maar dit is vast duurder).

Of nog : je zou ook kunnen uitzoeken wat een multi-destinations ticket kost.