April a.s wil ik, na veelal azie te hebben bezocht me nu gaan oriënteren op een ander prachtig werelddeel afrika.
Bovenaan mijn lijstje staat Madagaskar dus wil hier maar eens mee beginnen.
Helaas gebonden aan vakantie dus maar 3 weken de tijd. Heb nu al gezien dat dit veel te weinig is en maar heel klein stukje kan bekijken.
Wil van antanarivo langs oostkust omhoog gaan reizen en hoopte dan mooi stukje te pakken echter mis ik dan de baobab bomen en zie ik dat veel mensen naar isalo en rotspartijen gaan (weet ff naam niet meer).
Deze reizigers vliegen dan ff heen en terug. Heb net gekeken maar zo.n ticket is mega duur 250,- enkel is geen uitzondering maar goedkoopste ticket.
Mijn vraag is dit een normale prijs voor daar?
Tevens nog tips, ik heb 21 dagen en reis met 2 jarige en 4 jarige. Voorkeur ligt meerdere dagen in 1 hotel en vanuit daar tripjes maken. Hikes maken van meer als 1,5 uur in een groep is geen optie.
Klopt het dat veel vluchten geannuleerd worden last second. Zoiets las ik davht ik net maar kan het niet meer terugvinden
Groetjes
De bedoeling was met het openbaar vervoer. De volgepropte busjes:) De verhalen tot nu toe zijn erg verschillend. De een zegt gevaarlijk, slecht te bereizen en erg arm en daardoor veel corrupt en prijzen van vluchten en nationale parken extreem hoog. Ander zegt onvergetelijk en dat het tegnovergestelde. Vraag me hierdoor ook af of ik niet beter af ben in een land als costa rica. (Ook veel natuur en dieren) Zuid afrika ook naar gekeken maar wordt afgeraden met kids onder de 8.
Oei, mijn eerste gedachte is: niet doen. Openbaar vervoer is niet zo betrouwbaar, je kunt uren moeten wachten voordat je vertrekt. Dan zijn de wegen zo verschrikkelijk slecht, dat je reis echt heel lang duurt. Zelfs met een privé chauffeur in een 4WD duurt het nog lang.
Het beste reizen gaat met zo’n chauffeur. Die kent de wegen en brengt je veilig naar plek van bestemming.
Ik weet een hele goede gids die je kan helpen met een reis te organiseren.
Reizen door Madagaskar is inderdaad vrij prijzig. Het eten enzo is daarentegen weer goedkoop.
De Tsingy is echt een aanrader (rotspartijen).
En weet je al of het Madagascar wordt of een ander land?
Ik zou ook aanraden om met een chauffeur en auto te gaan. Zeker als je met kinderen reist.
€250 per lokaal vliegticket is inderdaad normaal.
Er is een nieuwe vluchtmaarschappij AirMadagasikara die het goedkoper aanbiedt, maar nog steeds duur, vergeleken met vluchten in Europa.
Ik help graag met routes uitstippelen (we hebben niet zoveel verschillende!) en cragen beantwoorden.