Internationale sim

Ik ben binnekort voor 4 maanden rond aan het reizen in Zuid-Amerika, om precies te zijn Peru, Bolivia en Brazilie.
Aangezien ik graag af en toe contact met het thuisfront zou willen hebben ben ik op zoek naar een prepaid kaartje met lage tarieven.
Iemand ervaringen met een internationale sim kaart?
Tips en hints zijn welkom.
Alvast bedankt.

Gr Lars

Mijn gok is dat het veel goedkoper is om in elk land een goedkoop prepaidsimkaartje te kopen en dan je nieuwe nummer te sms-en naar de familie. In Brazilië zijn die te koop bij elke krantenverkoper, in ieder geval in de steden.

De internationale simkaarten, die ik bekeek waren niet heel goedkoop en - naar ik meen, ik heb de gegevens niet meer bij de hand - niet werkzaam in Brazilië.

Ik ben benieuwd of iemand wel een handige en goedkope internationale simkaart weet.

Een andere optie is om je smartphone mee te nemen met een Nederlandse simkaart… bijna elk cafe heeft wifi (als je om het wachtwoord vraagt) en dan kun je middels whatsapp en email communiceren. Tevens zijn er veel internet cafe’s en hostels te vinden waar je kunt skypen. Mocht er een noodgeval zijn in Nederland kunnen mensen altijd naar je NLD nummer smsen…

Voces têm wifi aqui? (spreek uit als whyfy)
Eu gostaria de usá-lo. Você pode anotar a senha para mim?

(hebben jullie wifi hier? Ik zou het graag gebruiken, kan je het wachtwoord voor mij opschrijven?)

In Brazilie heb je een CPF (soort sofinummer) nodig om je telefoon te activeren.
Mocht je geen cpf hebben of gebruik kunnen maken van die van iemand andaers dan kan je op interenet cpf generatoren te vinden waarmee je een nummer kan genereren.
Een prepaid sim in Brazilie kost ongeveer 10 real dat is dan inclusief 5 real aan bel kosten.
Internet kost bij de meeste providers zo’n 50 centavos per 24 uur.

Borsjea,

Die cpf-generatoren laten je dan misschien wel toe om een sim-kaart te activeren maar dat spelletje duurt niet lang want de operatoren gaan die cpf binnen de enkele uren checken op hun echtheid … binnen korte tijd is je kaart dan opnieuw geblokkeerd voor uitgaande gesprekken …
Opletten met deze oplossing dus :wink:

Hallo

Voor als je wel wifi hebt zou je Viber kunnen installeren om te bellen en voor mobiele wifi kopen
Wij voor een van onze smarphones een data kaart ter plekken en stellen
de smartphone in dmv tethering en mobiele hotspot en kunnen dan met max 5
Apparaten naar harte vrij goedkoop internetten, bijvoorbeeld om voor de volgende
Avond een B&B te zoeken of te skypen met het thuisfront!

• Updated - - -

Hallo

Voor als je wel wifi hebt zou je Viber kunnen installeren om te bellen en voor mobiele wifi kopen
Wij voor een van onze smarphones een data kaart ter plekken en stellen
de smartphone in dmv tethering en mobiele hotspot en kunnen dan met max 5
Apparaten naar hartenlust vrij goedkoop internetten, bijvoorbeeld om voor de volgende
Avond een B&B te zoeken of te skypen met het thuisfront!

Bijna elk hostel heeft een pc met skype staan.

Heb nog wat meer research gedaan, en een internationale sim-kaart is inderdaad vrij prijzig, vooral als er overal wi-fi beschikbaar is.
Heb dan ook besloten om mijn smartphone mee te nemen, en heb natuurlijk altijd nog de mogelijkheid om ter plekke een simkaartje te kopen.
Bedankt voor de info allemaal!

Nou, overal. Dat kon wel eens tegenvallen. De bekendere gelegenheden in de grote steden hebben wellicht wifi, maar maak je ook daar geen grootse voorstelling van.

Ik heb b.v. (maar ik zit vrijwel in de rimboe) sinds kort wifi vanwege de (klein)kinderen, maar een 1Mb verbinding delen met 4 mensen valt echt niet mee.

Zijdelingse tip.
Voor diegenen die in nood zitten met beltegoed en centjes kan deze wel eens handig zijn

Je kan er beltegoed storten op heel wat pre-paid simkaarten in de wereld.

Als je in elk land een SIM kaart koopt kun je wel gratis of goedkoop gebeld worden maar een SMS naar bv Nederland of Belgie is meestal weer erg duur. Wij hebben altijd een nederlandse SIM kaart bij ons van Kruidvat. Voor zover ik weet de laagste SMS tarieven en voor elk land een vast tarief van 43 cent(behalve om de één of andere reden in Argentinie waar t 59 cent was). Opwaarderen gaar erg makkelijk met een SMSje met een bepaalde code

By TIM Prepaid betaal je eenmalig per 24 uur voor een smsje in Brazilie heet dat een torpedo.
voor 0,75 centavos per 24 uur heb je 24 uur internet en sms. Internet verkeer is officieel beperkt tot 30mb p 24 uur.
Voor het gebruik van een Braziliaanse sim heb je wel een cpf (braziliaans sofinummer) nodig.
Heb je die niet dan kan je die wel wellicht van een ander gebruiken. Hou er wel rekening mee dat als er op een cpf meer dan 5 simkaarten geregistreerd staan dit problemen/blokkades kan opleveren, dit was gisteren een nieuwsitem hier op de tv

• Updated - - -

Zie net op de site van Tim dat het nu mogelijk is om als buitenlander in sim te registreren zie hier International Visitors: prepaid sim card - Atendimento | TIM

Geldt dat bedrag ook voor een SMS naar het buitenland?

Natuurlijk niet he Marcel :wink:

Maar als je die nood hebt (en een smartphone) dan kan je beter gewoon gebruik maken van ‘whatsapp’ (gratis 1ste jaar, nadien 0.99US$/jaar)
Wij gebruiken dat hier ook meer en meer voor de communicatie met onze reizigers en vooral tijdens de wereldbeker dezer dagen bvb … efficient communicatiemiddel waarbij je naast sms ook fotos of gesproken berichtjes of zelfs videootjes kunt doorsturen

Ivan

Ja whatsapp is idd heel erg handig!

Weet iemand of er ook een provider is die onbeperkt internet aanbiedt met een prepaid kaart? En eventueel onbeperkt bellen naar mensen met dezelfde provider…

Onbeperkt en prepaid? Dat lijkt een onmogelijke combinatie, als je bedoelt onbeperkt en gratis. Bij Tim prepaid (Infinity) kost onbeperkt internetten R$ 0,75 per dag, maar na download van luttele MB’s aan dataverkeer (die al niet snel is) daalt de snelheid en wordt het zeer stroperig. Als je dan bijbetaalt krijg je weer (even) de hogere snelheid. Bellen naar anderen die Tim hebben kost R$ 0,25 per gesprek onafhankelijk van lengte gesprek. Zo was het althans tot voor kort. Ik heb niet nagekeken of het veranderd is. Andere providers hebben soortgelijke deals.

dat is inderdaad onzin, ik volg Bert hierin 100%

Bert, een kleine correctie (je bent waarschijnlijk een commaatje vergeten) 0.75R$ per dag (en dan heb je gelijk ook onbeperkt sms voor die dag)

Tim stuurde mij vorige week een berichtje 'uw snelheid om via 3G te surfen steeg, u kan nu surfen aan een snelheid (tot) 1Mbps
Maar zoals Bert reeds eerder vermeldde gaat dit slechts op voor de eerste 10 Mb …

Vivo lijkt iets gebruiksvriendelijker te zijn op het gebied surfen, bellen is dan weer behoorlijk duurder …

Tropische groet uit Salvador

Ivan

Bert, een kleine correctie (je bent waarschijnlijk een commaatje vergeten) 0.75R$ per dag (en dan heb je gelijk ook onbeperkt sms voor die dag)

Oeps, dat was suf. Het is natuurlijk R$ 0,75. Ik kan het niet meer wijzigen. Jij als beheerder wel? Ik denk aan haastige internetlezers, van wie het oog op die zin valt, maar die niet verder lezen.
Dat je dan ook onbeperkt sms hebt, was mij onbekend. Goed om te weten. Dank voor correctie en aanvulling.

done :wink: