Omdat ik graag adhoc met locals wil afspreken zou SMS wel handig zijn, en wil ik dus een prepaid SIM kopen. Nu weet ik dat niet alle providers volledige nationale dekking geven, en dat de kosten kunnen oplopen zodra je het gebied van aankoop verlaat op dit moment Bahia). Heeft iemand recente ervaringen met prepaid SIMS in brazilie? Ik wil voornamelijk SMS versturen en dus niet bellen.
Ik ben net 3 maanden in Manaus geweest en heb daar een sim kaart gekocht van TIM. Deze werkte prima. Goedkoper dan sms was trouwens gewoon bellen, dit koste maar 7 cent per minuut naar andere telefoons van TIM.
weet niet of t in Manaus anders is dan de rest van Brazilie waar je niet ´zo maar ´een prepaid kunt kopen. Je moet je laten registreren en als toerist zijnde zul je een braziliaan kunnen vragen om het op zijn naam te doen want ze willen een hele waslijst aan persoonsgegevens weten. Dit alles ivm met het willen wie er vanaf welke telefoon (lees SIM kaart) belt in geval van criminele activiteiten
TIM zegt als enige provider in alle staten vertegenwoordigd te zijn. Dit klopt wel maar verder is de dekking van TIM veelal de slechtste van andere aanwezige providers . VIVO vind ik beter maar heeft helaas weer een kleiner netwerk. Claro idem
De aardige dame die mij mijn prepaid mobieltje verkocht in Rio, vond het niet erg om haar gegevens te gebruiken. Ik heb alleen maar mijn naam aan haar gegeven. Zo moeilijk is het dus niet. Ik heb tijdens mijn verblijf in Brazilie gebruik gemaakt van OI en zolang je in de bewoonde gebieden blijft is de ontvangst uitstekend. Tijdens de busreis was er nog wel eens geen signaal, maar volgens mij hebben alle providers daar wel last van. Je prepaid zit inderdaad vast aan een gebied en zodra je dat gebied verlaat wordt het allemaal wat duurder. Toen ik in Salvador gebeld werd vanuit Rio betaalde ik daar zelf aan mee. SMS-en is nog wel goed te doen in andere gebieden.