Problemen met mobiele telefoon

Hallo lezer,

De laatste keer dat wij in Brazilië waren hebben wij een SIM-kaart van TIM gekocht om de telefoonkosten bij het bellen en SMS-en tussen ons en onze Braziliaanse vrienden te drukken. In Brazilië werkte deze kaart prima.

Ook in Nederland hebben wij vaak contact met onze vrienden, maar de SIM-kaart werkt hier niet. :mad:

Per internet kunnen wij het probleem niet aan TIM voorleggen omdat er enkele gevraagde velden door ons niet kunnen worden ingevuld.

Heeft iemand raad voor ons probleem of weet iemand een andere manier om de kosten in de hand te houden voor beide partijen?

Met dank en groeten,

Berry

Werkt niet?!?!

Kun je iets meer uitleg geven over wat wel en of niet werkt, anders worden er nu 100 goed bedoelde en mogelijke oplossingen aangedragen en zeg jij , bij de 99 eerste reakties, nee dat is het niet want dat heb ik wel, zonde van die energie en moeite van die posters.

Wil je even wat beter omschrijven waar je tegenaan loopt.
Ik begrijp je probleem nog niet, het enige wat ik begrijp is dat je met je TIM kaart nu in NL niet kan bellen.

Wat ik wel weet is dat het met een BR abonement / prepaid veel duurder is bellen van NL naar (mobiel in) BR te bellen.

Een “vreemde” kaart die in een ander land word gebruikt moet eerst via een nieuwe “bevriende” provider toegang tot het GSM net krijgen.
Meestal werkt het het best als je jouw telefoon automatisch naar een nieuwe provider laat zoeken, dus niet handmatig kiezen, maar hier zul je zien dat dit waarschijnlijk niet het juiste antwoord is.

Wil je de kosten drukken en mobiel NL naar mobiel BR bellen dan kun je overwegen een Lebara prepaid bij de bel winkel te halen.

Aant POA /RS

Bij mijn weten moet een Braziliaanse simkaart voor gebruik in het buitenland geactiveerd worden. Dat moet je apart aanvragen.

Ik heb ooit van een ander forum dit internationale telefoonnummer van Tim geplukt (dus niet zelf gebruikt):

  • 55 11 2847 6144 (TIM)

Daar zouden ze volgens de poster internationale klanten in het Engels te woord staan en goede service* geven.

Misschien heb je er wat aan.

** Dat kun je van weinig helpdesks zeggen*.

het kan inderdaad !

daarvoor moet je aan de klantendienst van TIM vragen dat ze jouw INTERNATIONALE ROAMING open stellen

daarvoor moet je bellen met hun klantendienst
EN zorg dat je de VOLLEDIGE NAAM en het CPF-nummer bij de hand hebt van de persoon waarop je het nummer geregistreerd hebt … protocol … zoniet gaat men voor jou NIKS doen !

normaal moet je bellen #144, klantendienst TIM

in jouw geval kan je misschien het nummer van Bernt proberen
of even kijken op tim.com.br (zij hebben een deeltje van hun site in het engels)

suc6

Als eerste bedankt voor jullie snelle reacties en het meedenken.

In Brazilië konden wij de kaart gewoon gebruiken zonder problemen.
Terug in Nederland kunnen er alleen noodoproepen worden gedaan, niet verder mee bellen of SMS-en.

Proberen onze vrienden te bellen dan krijgen zij de mededeling dat het toestel bezet is en SMS-en worden door ons niet ontvangen.

Proberen wij met het toestel te bellen dan krijgen wij een text in het Braziliaans die door ons niet te volgen is.

Na jullie uitleg denk ik dat de kaart niet geregistreerd is om te bellen vanuit het buitenland.
Wij gaan dankzij jullie hulp, verder aktie ondernemen en zal de afloop laten weten.

Nogmaals bedankt en groeten.

Berry

Beste Berry,

Ik weet niet wat de kosten zijn als je met die kaart vanaf Nederland belt; maar mogelijk zijn er goedkopere alternatieven. Ik weet dat mijn vader met zijn vaste telefoon een bepaald nummer belt wanneer hij bijvoorbeeld een gesprek met iemand uit Denemarken heeft; dat is erg goedkoop. Misschien een goed alternatief voor jou?

Tho

Juist

Je kan bellen via skype, voipbuster, msn en zelfs googletalk

Alternatieven genoeg :zon02: