Goedkoopst bellen van Zuid Afrika naar Hollanda.

Ik heb een mobieltje maar wilde graag weten hoe ik het goedkoopst kan bellen, smsen vanuit Zuid Afrika naar Nederland? Zat zelf te denken aan een telefoonkaart en dan bellen vanuit een telefooncel? Of zijn daar weinig telefooncellen aanwezig?

Of een nieuwe tijdelijke simkaart kopen in Zuid Afrika?

Zit in kaapstad, krugerpark, swellendam, oudsthoorn, plettenberg bay, addo elephant park, tsitsikamma en port elisabeth en pretoria.

Alvast bedankt.

Ik bel heel weinig tot niet, hoogstens alleen zo af toe sms ik. Ik wil voornamelijk alleen bereikbaar zijn voor thuisfront met bellen en sms.

Ik denk dat je het beste een lokale simkaart kan kopen, wij kregen ook dat advies, aangezien bellen meer dan 4 euro per minuut kost naar Nederland.

Sent from my HTC Desire X using Wereldwijzer

Idd simlock vrije tel mee nemen en daar kaartje kopen. Wij hadden omgerekend 3 euro bltegoed erbij gekocht en hebben we drie week mee gedaan, terwijl ik toch een vrij fanatieke smser met t thuisfront ben :wink: en beltegoed is echt in elke uithoek te koop

Via Wereldwijzer app

Kan ik daar geen kaart kopen voor telefooncel? Of zijn er weinig telefooncellen aanwezig?

Er zijn daar nog genoeg telefooncellen aanwezig en er zijn verschillende kaarten voor. Vraag dir bij de supermarket. Ik hen geen idee hoe die heten, maar het bestaat.
Maar kijk ook even in EU, vaak kan je via een speciaal nummer ook goedkoop bellen vanuit een buitenland.

Maar ik zit buiten de EU. Kan daar alleen iets vinden binnen de EU.

Weet u toevallig hoe duur die kaarten zijn en staat daar dan al beltegoed op? En wat zijn dan de kosten voor bel en sms naar Nederland? En van Nederland naar Zuid Afrika?

Nu kpn, bellen vanuit zuid Afrika 2,55 euro per min en gebeld worden 2,04 euro.

Je kan natuurlijk ook bellen via skype.

wij bellen al jaren via SIP. Je vraagt een nummer aan en bellen, kan ook via je mobiel. Kan voor elk land.
je betaald een maandelijks bedrag en de bel kosten. wil je veel naar NL of USA bellen ( bijvoorbeeld) vraag dan een telefoonnummer aan voor dat land en je belt voor lokaal tarief van dat land.
Je hier hier dan wel internet en de sip app. Voor nodig.

Je betaalt een maandelijks bedrag èn je hebt internet èn een app nodig…- dat is misschien interessant voor iemand die in ZA woont, zoals jij, maar niet voor een toerist die er maar enkele weken rondreist.

Telefooncellen zijn er minder en minder - die met muntjes zijn meestal kapot door vandalisme en om er eentje met kaarten te vinden die WERKT, moet je soms lang zoeken… (In Pilanesberg hebben we er vorig jaar een vijftal zien staan, maar geen enkele werkte) Ook in ZA heeft praktisch iedereen ondertussen een gsm!
Wij hebben altijd een kaart voor een telefooncel bij (je hebt ze al voor 20 Rand) omdat het spotgoedkoop is om daarmee naar Europa te bellen. De kaarten kochten we in een postkantoor, ik weet niet of deze ook in de supermarkten verkrijgbaar zijn.

Wat daar wèl meestal verkrijgbaar is: een Telkom World Call Card, waarmee je ook erg goedkoop naar het buitenland belt. Het vervelendste is dat je voor een gesprek heel wat nummers moet intikken, maar men kan de kaart gebruiken in combinatie met een gewoon telefoontoestel (bv hotel), een telefooncel of zelfs een gsm. Men moet dan bijkomend de prijs van een gewoon binnenlands gesprek betalen.

Op beide soort kaarten staat een “houdbaarheidsdatum” vermeld!
De bedragen die hier in Euro vermeld zijn, ga je ginds misschien nog niet in Rand betalen.

Groetjes,
Toetske

@ Thatch 22,

Omdat je er Skype hebt aan toegevoegd: is inderdaad mogelijk, maar ook dan heb je een computer/tablet… nodig en wij weten uit ondervinding dat Skype heel snel heel veel megabytes vreet en dus relatief duur is als men niet over gratis wifi beschikt - zo duur dat we het gewoon niet meer doen!

Wij hebben een simkaart gekocht voor 20 euro en dan staat er volgens mij ook zoveel geld op, wij hebben hem eigenlijk niet gebruikt.

Sent from my HTC Desire X using Wereldwijzer

Skype kan gewoon ook op je smartphone. Zet je camera uit, dan vreet het niet zoveel mb,s

• Updated - - -

En als je veel reist of gewoon voor thuis eens sip-nummer aanvragen en gewoon altijd gebruiken, erg handig dus.

Misschien een domme vraag maar kon je die simkaart ook nog in nederland gebruiken? Want ik ben echt niet van plan te gaan bellen alleen bij hoge uitzondering. Sms doe ik ook niet aan. Wil enkel alleen maar bereikbaar zijn voor mensen thuis, via sms en bel.

• Updated - - -

Helaas heb ik een zeer oude telefoon dus dat is niet mogelijk.

• Updated - - -

Helaas heb ik een zeer oude telefoon dus dat is niet mogelijk.

Ja natuurlijk kan je die ZA simkaart met airtime opgebruiken in NL, alleen dan is die wel snel leef. Roming tarieven dan he.

@ thatch22,
wij skypen (bijna) altijd zonder camera, ook hier in België waar we onbeperkt internet hebben, maar zelfs dan gaan in ZA de MB’s heel snel! En om überhaupt te kunnen skypen, moet je in ieder geval eerst airtime kopen.

@waterkolk,
als ik jouw prijzen van kpn zie, dan ben je na 10 minuten al minimum 20 Euro kwijt. Dan kan je voor dezelfde prijs beter een lokale simkaart kopen (die werkt trouwens ook met een oude telefoon) en bovendien de Telkom World Call Card. Neem Vodacom of MTN want CellC blijkt geen roaming te hebben (voor 't geval je het resterende beltegoed terug thuis nog zou willen gebruiken).
Zoals ik al eerder schreef, zou ik niet op telefooncellen rekenen…

In ieder geval: prettige reis!
Toetske

Een prepaid sim kaart kost 1 Rand. En afhankelijk welke provider koop je er wat belkrediet bij. Ik zou persoonlijk MTN aanraden, daar heb je het beste bereik mee. Je kan verschillende bedragen belkrediet erbij kopen, van 15 rand, 30 rand,… Op de luchthaven vragen ze soms aanzienlijk meer voor een prepaid card (200 Rand).
Dus moest je op de luchthaven zo een kaart willen aanschaffen en ze vragen dit bedrag, koop je er best eentje later buiten de luchthaven. Je vind ze onder andere ook in PEP winkels en die heb je bij wijze van op elke hoek van de straat.

Een sim kaart is handig om bereikbaar te zijn voor het thuisfront, maar als je van plan bent langer te bellen zou ik een world call card aanraden (telefoonkaart). Die kost 50 Rand (een paar jaar geleden, ik heb het recentelijker niet meer gebruikt). Daar kon ik toen naar een vaste lijn ongeveer 40 min mee bellen, naar een gsm ongeveer 20 min in totaal. Maar ik weet niet als de tarieven veranderd zijn. Deze world call card kan je in elke supermarkt kopen.
Je kan deze gebruiken bij eender welke telefoon, ook die van je hotelkamer. Je moet wat nummers intypen, maar zo een probleem is dat nu ook niet om goedkoper te kunnen bellen.

Inderdaad MTN heeft de beste dekking in ZA en is gewoon goed. Die sim kaarten kan je overal voor weinig R0,99 kopen, bij alle supermarkten, benzinestations. Ook daar kan je daar prepaid airtime ( bel te goed) kopen.
gewoon vragen om MTN airtime van zeg R 15,00 daar kan je veel mee vellen en sms’en in ZA.
laat je paspoort zien als je een sim aanschaft. En nee je hoeft geen adres of " proof of residence" te overleggen, want mij bent een tourist!

Bedankt voor alle informatie!

Thanks!