Is het mogelijk (redelijk) goedkoop mobiel te bellen vanuit Zuid-Afrika naar Nederland?
De “normale” tarieven van de bekende Nederlandse providers bedragen al gauw € 1,30 en meer (en voor SMS’en ongeveer € 0,75).
Wie heeft ervaring met de alternatieve mogelijkheden:
Bij elke supermarkt kan je een Telkom World Call card kopen. Blijft het goedkoopste met een vast lijn of met telefooncel (lees: je betaalt niets, behalve wat van de kaart afgaat), maar je kan 'm ook gebruiken met je mobiel. Oh en dan wel met een lokale SIM-kaart, maar die kost maar 5 Rand.
De genoemde World Card is inderdaad het goedkoopste of ergens via een internetcafé via Skype of zo bellen.
Let op als je met een lokale SIM-card gaat werken: deze zijn heel goedkoop maar in eerste instantie alleen voor landelijk gebruik en dus niet voor internationaal bellen! Dat moet hier in Zuid-Afrika apart geactiveerd worden en kan volgens mij alleen maar als je een abonnement afsluit. Maar die zijn standaard voor een periode van 2 jaar en dus voor jou waarschijnlijk niet opportuun.
Hartelijk dank voor jullie reacties en informatie.
Met Marlijn’s suggestie dacht ik de manier gevonden te hebben om goedkoop te kunnen bellen.
Natascha’s informatie maakt duidelijk dat ik nog wat “research werk” moet gaan doen.
Wellicht komen er binnenkort nog reacties die meer duidelijkheid geven.
Hartelijke groet,
Luuk
P.S. Natascha: Ik heb net jullie prachtige site bekeken. 't Is dat ik mijn
vakantie (21-daagse rondreis met Fox) al geboekt heb!
Thanx voor het compliment en alvast veel plezier met de rondreis. Word zeker mooi en als je het land net zo prachtig vindt als wij, kom je zeker nog een keertje terug