Goedkoopst bellen van Zuid Afrika naar Hollanda.

Weet u toevallig hoeveel kosten zo`n kaart berekent als ik gebeld wordt? Of te wel de kosten van iemand die mij belt in ZA zijn bij kpn mob 2,61 en vast 2,35.

Zouden jullie alvast een simkaart gaan bestellen vanuit nederland? Volgens cellusitie kan je alvast een simkaart bestellen en betalen en dan bepalen waar je simkaart wilt ophalen in ZA bv op vliegveld, zodat je al een telefoonnummer heb en die alvast kan geven aan achterblijvers.

Helaas lees ik op internet dat je niet zonder verblijfplaats een simkaart kunt kopen? Ik zit in verschillende hotels, kan ik geen adres van een hotel opgeven als verblijfplaats? En past zon kaart echt in een oude telefoon? Ik heb een oude siemens telefoon. Kan ook nergens op MTN site zien wat nu de kosten zijn voor bellen en smsn van ZA naar Nederland.

Sorry voor de vele vragen:wereld:

Hallo

Neem een extra gsm mee, stel in als hotspot, koop daar een data card van Vodacom, die
werkt het beste ongeveer R150 voor een GB!
Stuur een Appje zodat je weet of beide partijen wifi hebben en bel gratis met Viber of
bij goed signaal Skypen zoveel je wilt!

Groet Peter

Ik stuur hierbij even de link met de kosten om naar Nederland te bellen vanuit ZA. Het is dus vrij goedkoop, 0.99 ZAR/ minuut.

https://www.mtn.co.za/everyday_services/RoamingInternational/Pages/MakingInternationalCalls.aspx

Je kan deze SIM kaarten gebruiken in een gewone gsm. Ik heb een gewone simpele Nokia en koop altijd prepaid SIM kaarten.

Als je een SIM kaart koopt moet je als toerist gewoon je paspoort laten zien en ze vragen wel een adres maar geef dat gewoon het adres op van je hotel waar je op dat moment verblijft. Dat wordt niet gecontroleerd als het correct is of niet. Een zuidafrikaan moet een bewijs van residentie kunnen voorleggen, maar een toerist dus niet.
Ik zou dat echt niet op voorhand kopen, daar gaan ze waarschijnlijk hoge prijzen voor vragen. Je kan een simkaart echt overal krijgen voor 1 Rand.

Desnoods stuur je even een email naar iedereen die je nummer moet kennen. Internet is ook overal aanwezig in Zuid Afrika. Als je geen laptop of tablet hebt, ga vlug even een internetcafe binnen.
Ofwel stuur je even een smsje naar iedereen, veel kost dat toch niet.

Moonrise super bedankt! Zo goedkoop ook. Is toch 7 euro cent?

Inderdaad: 7 Euocent is zeer goedkoop!
Ik had ook nog de prijzen voor sms opgezocht: 1 sms naar Europa : 1,60 ZAR ofwel 11 Eurocent. Zie https://www.mtn.co.za/everyday_services/Messaging/Pages/TextMessaging.aspx

Groetjes,
Toetske

Hallo

Zo gauw we aankwamen in Z.A, kregen we gelijk een sms van T-mobile met de volgende
bedragen:
Lokaal en naar Nederland € 2,29 per minuut, gebeld worden € 1,02 en per sms €0,51
Dus voor ons is de keus dan gemaakt, snel een data card van daar, geef een willekeurig adres op
en zet er een paar GB op, stop hem in de minst gebruikte GSM, zet tetering en hotspot aan
en overal waar je wifi hebt app , Skype en Viber je bijna eindeloos gratis!
We hadden een card van Vodacom, telefoon heeft weken aangestaan, best wel veel met
een kleine tablet en andere gsm gesurft en we hadden in totaal in die 6 weken 3,5 GB verbruikt!
Meen dat we voor de eerste 3 GB R 350 betaalden en voor de Laatste R 149,00 dus in totaal
omgerekend zo’n 35 Euro
Moet er wel bij zeggen dat we overal, vooral 's avonds probeerden om op gratis wifi van daar
in te loggen!

Groet Peter

Zit mij vandaag te bedenken omdat ik niet wil dat mijn familie zoveel moet betalen voor belkosten naar ZA, zij mij een sms sturen van: bel mij. En ik hun gewoon ga bellen van ZA. Voor hun is het anders zo duur.

Goed idee, maar houd er rekening mee dat je niet overal ontvangst heb. Ik zou bv afspreken dat jullie elke 2°, 3° of 4° avond tussen xx en xx uur bellen en kort een sms-je sturen mochten jullie beseffen dat het een bepaalde dag niet zal lukken wegens “geen dekking”, zodat ze niet ongerust worden. Daarom is de Telkom World Call Card ook zo interessant - je kan er ook vanaf een gewoon toestel mee bellen (bv bij de uitbaters van de accommodatie). De prijs van een lokaal gesprek (binnen ZA) is verwaarloosbaar en zal jullie wellicht niet eens worden aangerekend (tenzij jullie in een hotel zitten).

Groetjes,
Toetske

Toetske, het is zelfs zo dat je helemaal geen kosten hebt voor een world call card, dus ook al gebruik je de vaste lijn van iemand, er zijn geen kosten aan verbonden, alleen de kosten van de kaart zelf, die je vooraf betaald hebt. Dus een ideaal belmiddel :slight_smile:

Vraag waar je overnacht of je even een pc met internet kan gebruiken en vaak hebben ze wel een ter beschikking. Maar niet overal is de verbinding en snel. Kan ook niet, is een groot land, met vele buiten gebieden.

Misschien is dat ondertussen veranderd en dus ook goed nieuws! Hoewel het spotgoedkoop was, was er met onze prepaid-Vodacom-gsm in combinatie met de WCC bijkomend het aantal Rand afgehouden dat we normaal voor een binnenlands gesprek zouden betaald hebben; weet het juiste bedrag niet meer maar het was erg miniem.

Groetjes,
Toetske

Hallo waterkolk

'T-mobile kost lokaal en naar Nederland 2,29 pm. gebeld worden 1,02 pm en sms 0,51 cent per sms!
Eenmaal een celC card gekocht maar weinig bereik, vodacom echt goed maar iets duurder!
Geef een willekeurig adres op stop de card in een android gsm
Zet tetering en hotspot aan en voor een paar tientjes data kun je bijna eindeloos appen, Skypen of bellen
met Viber, mits de beide partijen wifi hebben!
Wij hebben in die weken 3,5 GB data verbruikt, zo ongeveer €35, en onze telefoon heeft weken aangestaan
en veel gesurft met gsm en tablet en regelmatig contact met huis!
Wel probeerden we vooral 's avonds contact te maken met een gratis wifi, ook daar meer en meer beschikbaar!

Groet Peter

Misschien is dit DE kans/gelegenheid om eens een nieuwe aan te schaffen? Tegenwoordig kan men zelfs met de goedkopere heel wat aanvangen, zelfs zonder internet absoluut te willen gebruiken… Ben even voor jou gaan googelen (in NL) bij gsm-info: http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/nokia/x-dual-sim

Je moet er dan wel op letten dat ze simlockvrij zijn om ze in ZA te kunnen gebruiken.

Groetjes,
Toetske

Ja je hebt gelijk maar deze doet het nog harstikke goed. Ik heb daar gister ook over na zitten denken. Ik houdt het nog even bij een simkaart kopen in zuid Afrika. Waarschijnlijk moet je daar de telefoon op een andere centrale zetten? Ik hoop dat de info wel bij simkaart zit want ik heb er absoluut geen verstand van. Mijn telefoon is simlockvrij ik hoop ook dat die kaarten zelfde afmeting hebben als de nederlandse simkaarten?

Nee gewoon je SA sim erin, airtime laden en gebruiken…dat is alles wat je moet doen.

Ach toch zo simpel en ook nog goedkoop.
Bedankt nogmaals allemaal ik ben er dr uit, ik ga voor simkaart van mtn. En hoop het leuk te hebben in ZA. Spannend maar het is een droomreis voor mij.

Hallo,

Je kunt het beste en simlockvrij toestel meenemen vanuit Nederland en ter plaatse airtime kopen er wordt dan een nummer gegeven met het aantal belminuten wat je wilt uitgeven in randen. Wij doen dit al jaren en bellen vanuit za naar nederland is dan het goedkoopste.