Bellen vanuit Bali

Met welke providers is het mogelijk om met prepaid
met Ned. te bellen/sms’en?
KPN, Telfort, Vodafoon, Hi …??
of is er nog een andere oplossing?
Alvast veel dank voor het meedenken,
groeten,
Feel Free

Het handigste is om een sim-kaartje (internationaal) van bijv. Telkomsel voor een paar euro aan te schaffen en koop er “pulsa” bij, oftewel beltegoed. Met Rp. 100.000 (ca. €7,50) kun je al een lange periode naar Nederland bellen. Dit wordt meestal allemaal netjes voor je gedaan. Binnen Indonesië is bellen en sms-en zeer goedkoop.

Het bellen naar Nederland met een Simpati simkaartje wordt nog goedkoper door voor het te bellen nummer 01017 te zetten…

ik ben niet van plan te bellen maar wel om de wifi te gebruiken daar waar dat aanwezig is is het dan ook nodig om een kaartje te kopen of kan dat gewoon met mijn nederlandse kaart

dat kan gewoon met je nederlandse kaart, is geen probleem

1 like

Is inderdaad geen probleem maar… een vriend van mij zat te internetten in de lobby van een hotel in Padang. Bij thuiskomst kreeg hij een gepeperde rekening van zijn provider van enkele honderden euro’s. Wat bleek, wifi was in het hotel uitgevallen en zijn iphone schakelde automatisch over naar eigen provider. Ik weet niet hoe je dit kunt uitzetten.

Wanneer je geen simcard in je telefoon hebt kan dat niet gebeuren. Wij hebben zelf geen behoefte om overal te kunnen bellen en halen daarom onze simcard uit de smartphone. Dan kun je op heel veel plaatsen in Zuidoost-Azie wel gewoon gebruik maken van wifi. Ik laat automatisch wat beltegoed op m’n Skype-account zetten - zodat het aangevuld wordt als het bijna op is, maar dat er niet maandelijks iets afgeschreven wordt - en kan op die manier ook naar alle telefoons bellen. Bellen naar een vastnetnummer is ca. 2 ct per minuut! Ook zonder simcard kun je met je mobiele telefoon altijd 112 bellen (of het geldende alarmnummer in het land waar je verblijft). Op die manier komen wij nooit voor vervelende verrassingen te staan wat betreft mobielrekeningen :wink:

Misschien dat dat voor jullie ook een idee zou zijn?

ik heb geen abonement dus dat scheelt al

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Voorlopig kunnen we weer verder.
Groeten,
Feel Free