Hoi allemaal,
als je werkt in het buitenland wil je natuurlijk ook wel is naar thuis bellen…
Mijn vraag is met welke provider heb je altijd bereik? Is het handig om gewoon een abbonoment te nemen vanuit Nederland? Hoe zit dit precies?
Djemelza
Hoi allemaal,
als je werkt in het buitenland wil je natuurlijk ook wel is naar thuis bellen…
Mijn vraag is met welke provider heb je altijd bereik? Is het handig om gewoon een abbonoment te nemen vanuit Nederland? Hoe zit dit precies?
Djemelza
Als je met je Nederlandse telefoon belt van en naar Nederland kost dat heel veel geld. Voor Azie betaal je bijvoorbeeld 2,50 euro per minuut om te bellen, en 1,00 euro om gebeld te worden. Ik bel dus nooit met mijn Nederlandse telefoon tijdens mijn reis, en heb hem eigenlijk alleen bij me voor noodgevallen.
Als ik langere tijd in een bepaald land blijf, koop ik meestal een lokale SIM-kaart. Bellen naar Nederland is dan een stuk goedkoper, en gebeld worden is gratis.
Het liefst bel ik echter via internet, bijvoorbeeld met Skype. Bellen van computer naar computer is gratis, en naar een Nederlandse landlijn ben je slechts 1-2 cent per minuut kwijt. Als je in een land bent met slecht internet, is de verbinding soms een beetje traag, maar dat neem ik op de koop toe.
Ik heb een prepaid vodafone simkaart, met de Vodafone Passport Bloxx aangesloten. In 42 landen kun je dan goedkoop smsen, bellen en gebeld worden. (vooral gebeld worden is voordelig: dat kost eenmalig 0.79 en verder niks, ongeacht de duur van het gesprek).
Nadeel is wel dat bellen vanuit niet-passportlanden wel gewoon duur is.
Als ik straks naar Zuid-Afrika ga, koop ik daar een lokale sim-kaart. Verder ben ik inderdaad van plan Skype te installeren. Ben mijn familie al instructies aan het geven over het installeren van Skype ![]()
Bedankt voor deze info:D
Waar kan je een lokale simkaart kopen en wat houd dat precies in?
groetjess
Ik kan de lokale simkaart via de eerste organisatie waar ik vrijwilligerswerk ga doen krijgen, maar ik neem aan dat je simkaarten overal wel kunt kopen, ook al op het vliegveld. (zelfde plekken waar je er in Nederland een zou kunnen halen)
Ik neem een Zuid-Afrikaanse simkaart, dus dan heb ik een Zuid-Afrikaans nummer, en bel/sms ik binnen Zuid-Afrika voor lokale tarieven. Als ik op dat nummer gebeld word vanuit Nederland, kost het mij niets (voor de beller in NL is het wel iets duurder). Bellen naar Nederland is ook weer iets duurder, maar goedkoper dan wanneer je met een Nederlandse simkaart vanuit het buitenland gaat bellen.
Voor hoe lang werk je/ga je werken in het buitenland? Als je echt ergens voor langere tijd bent, lijkt een lokale simkaart me helemaal handig: niet alleen voor bellen met het thuisfront, maar ook om in het land waar je werkt te bellen. Lijkt me dat in het land zelf bellen helemaal prijzig wordt met een Nederlandse sim.
In je telefoon zit een kaartje met een chip. Dat kan in Nederland van Vodafoon zijn, T-mobile, KPN enz. In het buitenland zijn andere aanbieders. In Nederland kun je kaarten kopen bij een telefoonwinkel of bij de Albert Heijn, en in het buitenland kun je ook kaarten kopen bij de telefoonwinkel, bij een supermarkt en op vele andere plaatsen.
Je hebt dan een nummer van het land waar je bent.
Zorg wel dat je een telefoon meeneemt die SIM-lock vrij is.
Naar welk land ga je?
Ik ben nog volop bezig iets te zoeken, het is moeilijk iets te vinden. Ik heb heel veel gesolliciteerd maar het lukt nog niet echt…
Ik wil alvast voorbereid zijn voor wat er kan gaan komen…
Hebben jullie misschien een tip waar ik het nog kan proberen of een e-mail adress waar ik een kans kan maken?
groetjes
Weet je wel al waar je naartoe zou willen gaan? En voor hoelang? (tijdelijk, of wil je echt voor langere tijd weggaan?)
Het maakt mij inperencipe niet uit, als ik maar ervaringen kan op doen. En ik wil wel minimaal een maand weg zijn, en tot hoelang maakt mij niet uit…
Ik ben Nederland wel een beetje beu en wil iets nieuws
er stonden deze week verschillende oproepen voor skileraren op dit forum, is dat niks?
(maar het is handiger om voor jezelf uit te zoeken WAAROM je Nederland beu bent, zomaar weg gaan lost geen probleem op. er moet overal gewerkt worden…)
Werk zoeken in buitenland: www.joho.nl. Ga eens langs bij een van hun winkels.
En voordat je begint uit te zoeken hoe je kunt bellen… eerst even afwachten (of zelf kiezen) waar je terecht komt en dan daar de info bij zoeken.
Ik zou ook zeker via Skype bellen en niet op een andere manier.
Heb zelf nu een abonnement die per maand opzegbaar is.
Straks laat ik mijn nummer overzetten op een prepaid kaartje zodat ik helemaal vrij ben van abonnementskosten die ik niet opmaak in NL en mijn 06nummer is voor mij erg belangrijk. Aangezien ik die al circa 7 jaar heb. (let altijd op de voorwaarde dat je binnen een half jaar moet opwaarderen)
Simkaarten in het buitenland zijn een stuk goedkoper om te bellen en gebeld worden. Let er wel op dat je telefoon dit ook ondersteund.
De meeste telefoons ondersteunen het wel. Alleen in Amerika heb je 1900Mhz echt nodig. De modernere telefoons ondersteunen dit allemaal.
Zelf vertrek ik in januari. Maar heb wat ervaring omdat ik werkzaam ben in de telecom.
Voor vragen kun je mij altijd pmen.
Groetjes,
Mark
oke bedankt! ik ga er zeker wat mee doen
begrijp ik je goed mark1988 dat jij je vaste telefoonabonnement laat overzetten naar een prepaid, zodoende je eigen telefoonnr houdt en hem later weer kan terug zetten nr je eigen abonnement?
hoe regel je dat? en bij welke provider zxit jij dan?
dank!
Hallo Giraf,
Heb op dit moment een abonnement bij Simyo.nl
voordelen:
Mogelijk zet ik idd mijn abonnement om naar een prepaid. Durf nog niet te zeggen naar welke provider. De prepaid tarieven verschillen nogal vooral internationaal. Mits de voorwaarden gunstig zijn stap ik over naar prepaid. Het is vaak zo dat je minimaal 1x per half jaar moet opwaarderen anders vervalt je nummer. Dus anders zet ik mijn abonnement bij Simyo om naar 50 belminuten voor 2,99 per maand. Dan behoudt ik mijn nummer in elk geval.
Voor de rest neem ik mijn Macbook Air mee om o.a. te kunnen skypen en internetten en vliegtickes boeken.
Met vriendelijke groet,
Mark
Groet,
Mark
Dank voor je snelle reactie! Vr gr giraf
Je neemt ook een laptop mee?
Ik zit er nl nog over te twijfelen of dit wel zo handig is in een backpack… ivm de jatgevoeligheid…
Zelf heb ik mijn tel al een jaar of 8 en wil deze graag behouden. Ik zit nu bij HI, welke provider raad je aan om over te stappen naar prepaid?
groetjes Hanane
Een laptop stop je natuurlijk ook niet in je backpack maar in je handbagage. En dan het liefst in een tas die niet overduidelijk een laptoptas is (zo’n tas die schreeuwt: “waardevol! jat mij!”). En afhankelijk van waar je heen gaat, ga je er ook voorzichtig mee om. Bv. niet 's nachts in een café met je laptop en daarna niet door hebben dat je gevolgd wordt…
Ik zag bv. in Nicaragua echt de domste dingen… mensen die midden op een terras met hun iPad zaten te spelen op een plein vol bedelaars en boeven… en mensen die hun MacBook gewoon open lieten staan op hun cafétafel terwijl ze een papieren boek aan het lezen waren… wat er dus voor zorgt dat nóg meer mensen kunnen zien dat zij rondlopen met spullen van 1200 euro… en vervolgens die laptop in een tasje stoppen dat ze aan één schouder hangen, wat makkelijk af te pakken is in het voorbij rennen. Ik vind dat echt vragen om problemen.
Je kunt er ook wat voorzichtiger en minder slordig mee omgaan, gewoon discreet en niet de hele tijd showen met je dure spullen, en draag de tas dan in ieder geval diagonaal over je torso zodat het niet makkelijk van je schouder af te rukken is, of in een rugzakje dat goed dicht kan (en let op als je stilstaat in een drukke straat dat niemand in je tas graait).
Dan kan een laptop gewoon heel handig zijn. Zorg dat je goed verzekerd bent en dat je backups maakt, en dat je gegevens en bv. je Hotmail niet te makkelijk te openen zijn als iemand toch je laptop pikt. Zet dingen dus achter wachtwoorden.
Al met al: “don’t be stupid” en dan heb je het minste kans op problemen.
Een prepaid is natuurlijk prima. Er zijn verschillende providers die adverteren dat ze internationaal goedkoper zijn. Bijvoorbeeld Lebara.
Je kunt ook gewoon je abonnement op pauzeren zetten als je een abonnement bij Hi hebt. (alleen bij hi heb je deze functie) of je kunt een simonly nemen van 2,99 per maand. Daar wordt je niet minder van en je hebt altijd je abonnement waarmee je ten alle tijden kunt bellen. (nooit je tegoed op)
Groet,
Mark